וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש בו משהו מיוחד": טקס זיכרון לפרס בבית כנסת בוושינגטון

7.10.2016 / 16:40

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושרת החוץ לשעבר מדלן אולברייט היו בין המשתתפים בטקס בבית הכנסת "עדת ישראל" בעיר. "פרס היה מומחה לעתיד. הוא לא סיים את המשימה, אבל מותו לא משחרר אותנו מהחיפוש אחר שלום"

עריכה: ניר חן

הקהילה היהודית בוושינגטון, בירת ארצות הברית, ערכה אמש (חמישי) טקס לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 93. סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ושרת החוץ לשעבר מדלן אולברייט היו בין המשתתפים בטקסס, בבית הכנסת "עדת ישראל" שבעיר, לצד אנשי שגרירות ישראל בוושינגטון, ראשי ארגונים יהודיים וחברי הקהילה.

בנו של פרס, חמי, שלח ברכה מצולמת והודה לנשיא ברק אובמה על המשלחת האמריקנית הגדולה שהגיעה להשתתף בהלוויית אביו. כמו כן, הוא סיפר כי התרגש מהמחווה יוצאת הדופן של הנשיא האמריקני, שהורה בשבוע שעבר להוריד את הדגלים במוסדות הציבור ברחבי המדינה לחצי התורן, לזכרו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת פרס התכנסה לשבעה: "אפופים באבל כבד, וכך גם כל העם"
עת לפוליטיקה, עת לאנושיות: המחווה האמיצה של אבו מאזן בהגעתו להלוויה
הנץ התמים שסירב להיכנע לפחד: ההספדים המלאים לפרס

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נואם בטקס לזכרו של שמעון פרס בוושינגטון, אוקטובר 2016. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי- Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"מזכיר לי את אבא שלי". ביידן, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי- Huawei

סגן הנשיא ביידן אמר בטקס כי "יש משהו מיוחד בפרס". לדבריו, "הוא מזכיר לי במובן מסוים את אבא שלי, במחויבות שלו לכל אדם. שמעון התעקש שכל אדם, כל אישה וכל ילד ישראלי או פלסטיני, יהודי, נוצרי או מוסלמי, לכל אחד מגיע כבוד". ביידן הוסיף כי היחסים בין השניים, מאז הכירו לפני כ-45 שנים, "לא היו יחסים של פוליטיקאי לפוליטיקאי. זה היה אישי".

הוא סיפר על פגישתו האחרונה עם הנשיא לשעבר במרכז פרס לשלום בחודש מרץ, ואמר כי "אפילו כשבפגישה ההיא, שמענו סירנות, ומשפחתי הייתה במרחק הליכה משם כשהבחור ההוא הלך ודקר אנשים במכוניות, אפילו כשאחרי חמש דקות הסבירו לנו מה קרה, שמעון פרס לא איבד תקווה". לדבריו, "הוא הבין שישראל לא יכולה להשיג ביטחון ללא שלום".

ביידן העיד על עצמו כי הוא מגדיר את עצמו ציוני, ונזכר כי בעבר ביקרו אותו על כך שהגדיר את עצמו באופן הזה. "אתה לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני", אמר סגן הנשיא, והוסיף: "היחסים בין ישראל לארצות הברית הן לא על מערכות הגנה או מערכות ביטחון, הן על נשמה משותפת. מרגע הקמת מדינת ישראל, פרס היה חוליה מנצנצת בשרשרת בלתי-ניתנת לשבירה שמחברת את לבם של ישראלים ושל אמריקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מזכירת המדינה של ארצות הברית לשעבר, מדליין אולברייט, נואמת בטקס לזכרו של שמעון פרס בוושינגטון, אוקטובר 2016. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי- Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"האיש שבן גוריון ייחל לו". אולברייט, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי- Huawei

אולברייט נאמה אף היא באירוע, ואמרה כי "פרס היה האיש שבן גוריון ייחל לו: מומחה, לא למה שהיה בעבר, אלא למה שיהיה בעתיד". היא עוד אמרה כי "פרס לא סיים את המשימה, אבל מותו לא משחרר אותנו מהחיפוש אחר שלום". לדבריה, "אף אחד לא יכול לחזות מתי זה יקרה אבל אני מקווה שהצדדים ימצאו את הדרך לשלום לטובת כל האנשים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully