וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בקטלוניה הכריע: משאל עם לעצמאות מספרד בשנה הקרובה

על רקע המתיחות הגואה עם הממשל המרכזי במדריד, חברי הפרלמנט קבעו כי ייערך משאל עם עד ספטמבר 2017. נשיא קטלוניה הכריז כי הוא מוכן למו"מ בנוגע לתנאי המשאל, אולם יערוך אותו גם ללא תמיכה ספרדית

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

הפרלמנט בקטלוניה הצביע אמש (חמישי) בעד קיום משאל עם בחודש ספטמבר הקרוב, על עצמאות חבל הארץ שנמצא בריבונות ספרדית. זאת, בצל המתיחות הגואה בין ברצלונה למדריד בנוגע לשאלת החוקיות של היפרדות חבל הארץ הצפון-מזרחי ועל רקע ניסיונות דומים להיפרדות בספרד ובמדינות נוספות באירופה בשנים האחרונות.

יתרה מכך, משאל העם המתוכנן מוסיף למשבר בהנהגת המדינה, כשראש הממשלה מריאנו ראחוי לא מצליח כבר קרוב לשנה להרכיב ממשלה בראשות מפלגתו השמרנית. בחודש אוגוסט האחרון, הממשל המרכזי במדריד דרש מבית הדין החוקתי לבטל החלטה שהתקבלה חודש לפני כן בפרלמנט הקטלוני, התומכת בעצמאות.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמים עסקיים בכירים בבריטניה: "ברקזיט" לא יקרה לפני סוף 2019
הממלכה הלא-מאוחדת: נתיב הבריחה של סקוטלנד וצפון אירלנד מבריטניה
כדי לא לפגוע במאמצי העצמאות: נשיא קטלוניה התפטר

נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון בפרלמנט בברצלונה, 29 בספטמבר 2016. רויטרס
זכה בהצבעת אמון. פוג'דמון בדיון בפרלמנט בברצלונה, לפני כשבוע/רויטרס

אתמול עלתה בדיון בבית המשפט האפשרות של הגשת אישומים פליליים נגד יו"ר הפרלמנט הקטלוני, קרמה פורקדל, על כך שאפשרה את ההצבעה. הנשיא המחוזי, קרלס פוג'דמון, הכריז ביום רביעי האחרון כי הוא מוכן למשא ומתן עם הממשל המרכזי במדריד בנוגע לתנאים של משאל עם מחייב חוקית, אולם הבהיר כי יערוך אותו עם תמיכתה של ספרד - או בלעדיה.

פוג'דמון זכה השבוע לתמיכה בפרלמנט לסדר היום הבדלני שלו, לאחר שקיבל רוב גדול בהצבעת אמון שנערכה ביום חמישי. על פי מדגם לא רשמי שנערך בחודש יולי, כ-48% מתושבי קטלוניה תומכים בעצמאות. בשנים קודמות, שיעור התמיכה בעצמאות היה גבוה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully