וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים עסקיים בכירים בבריטניה: "ברקזיט" לא יקרה לפני סוף 2019

כחודשיים לאחר משאל העם ההיסטורי בממלכה המאוחדת, גורמים שתודרכו בידי חברי ממשלה הבהירו כי הבחירות הקרובות בצרפת ובגרמניה "מציבות קשיים", וכי המצב במשרדי הממשלה הממונים על המו"מ "כאוטי". "השרים אפילו לא יודעים איזה שאלות לשאול"

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: תרזה מיי בנאום ראשון לאחר כניסתה לתפקיד, לפני כחודש)

יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי עשויה להתעכב עד לסוף שנת 2019, יותר משנה מאוחר יותר מההערכות הראשוניות – כך דווח היום (ראשון) בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", מפי גורמים בכירים ברובע העסקים של לונדון, סיטי, שתודרכו בנושא על ידי שרים בממשלה הבריטית. כחודשיים לאחר משאל העם, על פי הדיווח, לונדון מתקשה בהקמת משרדי הממשלה שיובילו את המגעים עם האיחוד, ומעדיפה להמתין עד לבחירות בצרפת ובגרמניה.

שר בכיר, שלא זוהה בדיווח של ה"טיימס", הסביר כי הבחירות בצרפת ובגרמניה "מציבות קשיים מסוימים". גורם עסקי בכיר נוסף, המעורה במגעים, הבהיר: "אתה לא יכול להתחיל במשא ומתן כשאתה לא יודע עם מי אתה נושא ונותן". אלא שהבחירות בצרפת ייערכו רק באפריל ובמאי 2017, ואילו בגרמניה - רק בחודש ספטמבר של אותה השנה.

עוד בוואלה! NEWS:
האיחוד הציע לבריטניה: עצירת ההגירה – והישארות בשוק האירופי
לאחר נחיתת חירום בבריסל, בוריס ג'ונסון מנסה לפייס את אירופה
תרזה מיי מונתה רשמית לראשות ממשלת בריטניה: "אלחם בחוסר הצדק החברתי"

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי, 11 ביולי 2016. רויטרס
"עזיבת האיחוד האירופי היא עדיפות עליונה". תרזה מיי/רויטרס

ראשת הממשלה תרזה מיי הבהירה כבר כי לא תפעיל את סעיף 50 של אמנת ליסבון לפני סוף השנה, למרות הציפיות במערכת הפוליטית ובקרב האזרחים לעשות זאת במהרה. למרות שהייתה צפויה להכריז על כך בחודש ינואר, גורמים בסיטי מסרו כי היא אולי תאלץ לדחות זאת עוד, לא רק בשל הבחירות בצרפת ובגרמניה, אלא גם בשל עניינים פנים-בריטיים. רק לאחר ההכרזה, יחל משא ומתן רשמי של כשנתיים.

מיי מינתה את דייוויד דייוויס לשר הממונה על המגעים עם האיחוד האירופי, אולם לפי שעה הוא גייס רק מחצית מ-250 העובדים הדרושים למשרדו החדש. משרד המסחר הבינלאומי, בראשותו של ליאם פוקס, גם הוא משרד חדש שהוקם. פוקס גייס עד כה רק כמאה מתוך אלף המומחים למדיניות סחר הנחוצים לו על מנת להתכונן למגעים. המצב בשני המשרדים החדשים "כאוטי", לדברי גורם בסיטי של לונדון, שנמצא בקשר עם השרים.

"השרים סבורים כעת כי הפעלת סעיף 50 תידחה עד לסתיו של 2017", מסר גורם נוסף בסיטי. "אין להם את התשתיות לאנשים שהם צריכים להעסיק. הם אומרים שהם אפילו לא יודעים אילו שאלות לשאול כשסוף כל סוף יחל המיקוח עם אירופה". גורם ממשלתי נוסף הבהיר כי השרים דייוויס ופוקס "יוכלו לעשות רק התקדמות מועטה" לפני הבחירות בצרפת ובגרמניה. "נצטרך לראות מה קורה לאחר מכן", הוסיף.

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון מקשיב לשר החוץ של ספרד במהלך כינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, 18 ביולי 2016. רויטרס
"לא מוכנים". שר החוץ בוריס ג'ונסון בכינוס שרי האיחוד האירופי בבריסל/רויטרס

גורם ממשלתי בכיר נוסף הזהיר כי קיימת אי-ודאות גדולה גם בנוגע לשיחות הראשוניות עם ראשי האיחוד האירופי, שבמסגרתן ינסו הבריטים להגיע להבנות ראשוניות לפני הפעלת סעיף 50. "אני לא חושב שהם הולכים להיות מוכנים", טען הגורם. "יש איזה עניין עם השיחות הראשוניות – נראה כי אף אחד לא באמת יודע מה תהיה התכלית שלהן".

מלשכת ראשת הממשלה תרזה מיי נמסר בתגובה לדיווח ב"סאנדיי טיימס" כי "ראשת הממשלה הבהירה כי יישום ההחלטה של העם הבריטי ועזיבת האיחוד האירופי היא עדיפות עליונה של הממשלה הזאת, כמו גם הפיכת 'ברקזיט' להצלחה". עוד נמסר כי "ראשת הממשלה הציגה את עמדת הממשלה בנוגע לסעיף 50 והקימה משרד חדש שמוקדש לקידום המגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully