וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר נחיתת חירום בבריסל, בוריס ג'ונסון מנסה לפייס את אירופה

שר החוץ הבריטי איחר לפגישת שרי החוץ של האיחוד, בשל תקלה במטוס. ג'ונסון, ממובילי הברקזיט, הבטיח כי פרישת הממלכה לא אומרת כי "תנטוש את חבריה". עם זאת, הוא לא צפוי לעסוק בהליך העזיבה

צילום: אי-פי, עריכה: אביב אירגז

שר החוץ החדש של בריטניה בוריס ג'ונסון נפגש היום (שני) לראשונה עם עמיתיו מהאיחוד האירופי, כשבוע לאחר מינויו המפתיע של אחד ממנהיגי מחנה הברקזיט לדיפלומט הבכיר ביותר של הממלכה. ג'ונסון השתתף בפסגה בבריסל שדנה בין היתר בפיגוע הדריסה בניס ובניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה. הגעתו של ג'ונסון לבריסל נדחתה בעקבות נחיתת חירום של מטוסו. גם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הגיע לדיונים בבירת בלגיה.

לדבריו, למרות פרישת בריטניה מהאיחוד, היא לא "תנטוש את חבריה". בהופעתו הראשונה בזירה הבינלאומית, הדגיש ג'ונסון כי האיחוד צריך "תגובה מתואמת" לטרור ברקע הפיגוע האחרון בניס. הוא התייחס גם לניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה וקרא לכל הצדדים להפגין איפוק.

האיחוד הזהיר היום את אנקרה כי אם תחדש את עונש המוות, אפשרות שהועלתה בידי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, אז המשא ומתן על הצטרפותה לגוש יבוטל. קרי ועמיתיו מאירופה הפצירו בטורקיה לשמור על שלטון החוק ולא לנצל את דיכוי המרד לשחיקת הדמוקרטיה.

על אף הגעתו של ג'ונסון, שרי החוץ של האיחוד הבהירו כי לא יתקיימו שיחות רשמיות על פרישתה של בריטניה. ראש ממשלת בריטניה החדשה תרזה מיי מינתה את דייוויד דייוויס כשר מיוחד לתפקיד המשא ומתן עם בריסל וג'ונסון לא צפוי לעסוק רבות בסוגיה. דייוויס אמר כי ייתכן שמהגרים מהאיחוד שהגיעו לממלכה זמן קצר לפני משאל העם על עזיבת הגוש. שר החוץ של בריטניה צפוי להיפגש בהמשך היום עם שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני.

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון מקשיב לשר החוץ של ספרד במהלך כינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, 18 ביולי 2016. רויטרס
לומד את השטח. ג'ונסון עם שר החוץ של ספרד בבריסל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully