וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לא לפגוע במאמצי העצמאות: נשיא קטלוניה התפטר

10.1.2016 / 13:35

ארתור מאס, ששלט במחוז העשיר ביותר בספרד, יפנה את מקומו בשל המחלוקות בין המפלגות הבדלניות בפרלמנט בברצלונה. עתה גובר הלחץ על מדריד להקים ממשלת אחדות במטרה לסכל את המהלך

נשיא קטלוניה ארתור מאס מתפטר מתפקידו, 9 בינואר 2016. רויטרס
מפנה את מקומו. נשיא קטלוניה מאס, אתמול/רויטרס

המפלגות הבדלניות קטלוניה הסכימו אתמול (שבת) על בחירות נשיא חדש לחבל במה שיסלול את הקמתה של ממשלה חדשה. המהלך יגביר את הלחץ על המפלגות הלאומיות במדריד להקים קואליציה רחבה שתסכל את מאמצי העצמאות של הקטלונים.

המפלגות הפרו-בדלניות הסכימו על המועמד קרלס פוג'דמון, בדלן מושבע, שיעלה להצבעה היום אחרי שהנשיא ארתור מאס הודיע שהוא עוזב את תפקידו לאחר חודשים של מבוי פוליטי סתום במחוז העשיר ביותר בספרד. האחרון אמר אתמול שהוא תומך בפוג'דמון כיורשו. ב-2013 צוטט האחרון כמי שאומר שהוא "יהדוף את הפולשים מחוץ לקטלוניה" – בהערה שכוונה כלפי השלטון המרכזי במדריד.

לקריאה נוספת בנושא
בצל האבטלה הגבוהה והשחיתות: בספרד בוחרים פרלמנט חדש
בית משפט בספרד השהה את ההתנתקות של קטלוניה – שנשבעה להמשיך
לקראת עצמאות לקטלוניה? הפרלמנט אישר היפרדות מספרד

המהלך הקטלוני, שמגיע שלושה שבועות אחרי הבחירות הארציות שהסתיימו ללא מנצחים ברורים, יפעיל לחץ גדול יותר על ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי ועל יריביו הסוציאליסטים להתגבר על המחלוקות ביניהם ולהקים קואליציה נרחבת. זאת כדי לסכל את התכנית של קטלוניה לקבל עצמאות בתוך 18 חודשים.

הפוליטיקאים המקומיים לא הצליחו להרכיב ממשלה מאז הבחירות האזוריות שנערכו בחודש ספטמבר האחרון. זאת בשל חוסר הסכמה בין המפלגות התומכות בעצמאות, שמחזיקות ברוב בפרלמנט בברצלונה. מפלגת שמאל קטנה התנגדה לכך שמאס יזכה בקדנציה נוספת בשל מחלוקות סביב הצטרפות קטלוניה העצמאית לנאט"ו ולאיחוד האירופי. מאס הנהיג את המחוז מאז 2010.

רוב תושביה של קטלוניה, מחוז ובו 7.5 מיליון תושבים המחזיקים בשפה ובתרבות נבדלת, אומרים כי הם רוצים להישאר חלק מספרד. ואולם, הם דורשים אוטונומיה גדולה יותר בסוגיות כמו מסים. המחוז מהווה חמישית מסך התוצרת של כלכלת ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully