וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי העוטף חוששים: "עד שחוזרים לחיים, זה מתפוצץ לנו בפנים"

7.10.2016 / 0:35

הירי לדרום החזיר את התושבים לימי "צוק איתן". "הילדים נזכרים בשנייה אחת לזמן שבו היינו תחת הפגזה", סיפר תושב שדרות. בניר עם מוסיפים: "הקיבוץ בפריחה וזה מחזיר אותו אחורה"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: מתן חדד

(שר הביטחון אביגדור ליברמן: "אף אחד לא דוחף להסלמה מול חמאס")

הרקטות ששוגרו ליישובי עוטף עזה שלשום ואתמול (חמישי), החזירו לא מעט מהתושבים שנתיים אחורה – אל הירי הבלתי פוסק במבצע "צוק איתן". כעת, הם דורשים מהצבא ומהממשלה לעשות הכול כדי לא לשוב ל"שגרת הטפטופים" שמשבשת את חייהם. "עד שאנחנו חוזרים לחיים רגילים, הכול מתפוצץ לנו שוב בפנים", סיפר יניב כליף משדרות. "התחושה היא קשה. הטראומה אצל הילדים חוזרת בשנייה אחת לימים שבהם שדרות הייתה עיר תחת הפגזה".

לדבריו, כבר שלשום ילדיו העדיפו להישאר בבית. "הרחובות בשדרות היו ריקים מהפחד שאולי תהיה עוד אזעקת צבע אדום. אנחנו לא מבקשים, אנחנו דורשים משר הביטחון ומראש הממשלה לשים סוף לכל מה שקורה בדרום פעם אחת ולתמיד. לא יכול להיות שכל שנתיים יהיה פה סבב לחימה וכל חודש לערך תיפול פה רקטה ויגידו לנו שזה טפטוף".

עוד בוואלה! NEWS:
"הסופה תהרוג אתכם": הוריקן "מתיו" מתקרב בעוצמה לפלורידה
"בגלל התלמוד": פרופ' אומן על היהודים הזוכים בפרס נובל
אחרי שהנאשם זוכה - אביו של הנרצח תובע ממנו מיליוני שקלים

רקטה נפלה במועצה אזורית אשכול, דרום, יוני 2012. שי מכלוף
רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית אשכול, 2012/שי מכלוף

גם בקיבוצים התושבים חוששים משגרת "צבע אדום". עופר ליברמן, מנהל הקהילה של קיבוץ ניר עם, סיפר: "לא נעים בעוטף עזה. הקיבוץ בפריחה וזה מחזיר אותנו אחורה. לפי הרעשים והדי הפיצוצים, אנחנו מבינים שצה"ל מגיב בעוצמה הרבה יותר חזקה מבעבר. אנחנו רוצים שקט, אבל מאידך, אנחנו מצפים שצה"ל יגיב לכל רקטה שנורית לעבר ישראל, שגרת הטפטופים לא יכולה להימשך".

דניאל מטרי, תושב קיבוץ כרם שלום, קרא לתגובה מאסיבית של צה"ל ברצועה. "לא מעניין אותנו איזה גוף חדש נולד שם בכל פעם ויורה עלינו, אי אפשר להמשיך ככה. מישהו צריך לשאת בתוצאות. אין לנו שקט, הדי הפיצוצים חוזרים אלינו שוב, יש חשש אצל התושבים שוב, גם מהמנהרות, גם מחדירה לישובים וגם מירי הרקטות", אמר. "צריכים להחזיר את השקט. מדינת ישראל איבדה את ההרתעה שלה. היא הצליחה להחזיר במקצת את הביטחון לתושבים בתגובה המאסיבית בפעם הקודמת ואנחנו מקווים שליברמן ידע להחזיר לנו את השקט במהרה".

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully