וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסופה תהרוג אתכם": הוריקן "מתיו" מתקרב בעוצמה לפלורידה

הילה קובו וסוכנויות הידיעות

6.10.2016 / 20:55

אחרי שגבתה חיים של 140 בני אדם ממשיכה הסופה המתעצמת לכיוון ארה"ב. הנשיא אובמה הכריז על מצב חירום בפלורידה והמושל הזהיר מאסון. ישראלית תושבת המדינה לוואלה! NEWS: "הצטיידנו במים ובמזון"

עריכה: מתן חדד

הוריקן "מתיו", הסופה הקריבית החזקה ביותר זה עשור, הכתה היום (חמישי) באיי הבהאמה והיא מתחזקת בדרכה לדרום-מזרח ארצות הברית. הסופה גבתה את חייהם של 140 בני אדם, רובם בהאיטי, במהלך מסעה צפונה. הערב הכריז הנשיא ברק אובמה על מצב חירום פדרלי בפלורידה.

"מתיו", שהובילה לעקירת רבים מבתיהם בהאיטי וזרעה הרס ברחבי המדינה הענייה, התחזקה היום מרמה 3 לרמה 4 במסלולה לחוף האטלנטי של פלורידה. לפי המרכז האמריקני לחיזוי הוריקן, גשמי הסופה צפויים לרדת בלילה שבין חמישי לשישי. אזהרת המרכז הורחבה לג'ורג'יה וכעת יותר מ-12 מיליון אמריקנים נכנסו לאזור הסיכון. מושל ג'ורג'יה הורה על פינוי 500 אלף אזרחים לאורך החוף.

הנזק מפגיעת הסופה ישירות בפלורידה עשוי להיות "קטסטרופלי", הזהיר המושל ריק סקוט, והפציר ממיליון וחצי האזרחים במדינה להישמע להוראות הפינוי. "אם אתה ממאן להתפנות, תחשוב על כל האנשים שנהרגו", אמר סקוט במסיבת עיתונאים ביום חמישי. "הזמן הולך ואוזל. ברור לכל כי ההוריקן יפגע פגיעה ישירה או יכה לאורך החוף, ואנחנו הולכים לחטוף רוחות בעוצמת הוריקן". סקוט הזהיר גם מפני גלישה בחופים: "אל תלכו לים. זה יהרוג אתכם".

לקריאה נוספת:
תורי ענק לדלק, מדפים ריקים ופקקים: בארה"ב נערכים להוריקן "מתיו"
אחרי שזרע הרס בהאיטי: ההוריקן "מתיו" פגע בקובה - ומתקדם לארה"ב
"אין לנו מזון": הוריקן "מתיו" המסוכן הכה בהאיטי השברירית

סופת ההוריקן "מתיו", פלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"אל תלכו לים". רוחות עזות בפלורידה/רויטרס

רחלי לסרי, תושבת הוליווד שבפלורידה, סיפרה לאולפן וואלה! NEWS על ההכנות לקראת ההוריקן בביתה. לסרי החליטה להישאר עם בעלה וארבעת ילדיה בביתה בזמן הסופה. "אנחנו לא מתפנים, הצטיידנו במלאי של מים ומזון", אמרה. "גילינו על הסופה רק בסוף ראש השנה וכשהגענו לסופר כבר לא נשארו מים. למזלי, אני אוגרת סטוקים של מים ושימורים, והאספקה לחנויות חודשה אתמול".

ביתה של לסרי לא ממוגן מפני ההוריקן, "אבל החלונות כן ממוגנים והם חזקים". היא סיפרה עוד כי הופתעה מהסולידריות בארצות הברית. "עזרו לי עם ציוד שהיה חסר לי והציעו לי עזרה עם עגלת התינוק. יש משהו שמוציא אנושיות מהאנשים כאן, אנחנו מקווים שזו תהיה חוויה ולא אירוע קטסטרופלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הכנות לקראת סופת ההוריקן "מתיו", פלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"מקווים שלא יהיה אירוע קטסטרופלי". פלורידה/רויטרס

ההיסטריה והלחץ לקראת הסופה החזקה כבר גבו באופן מצער את חייו של אדם אחד. נהג מכונית נורה למוות על ידי שוטרי קרוליינה הדרומית בעקבות ויכוח על מסלול הפינוי מההוריקן. לוקס פלקל מהעיירה מונקס קורנר התקרב עם רכבו למחסום שהוקם, דרס כמה תמרורים ונמלט במהירות מהמקום. השוטרים פתחו במרדף אחריו עד למקום שבו עצר והחל לירות לעברם. שריף העיירה מסר כי השוטרים ירו לעברו בחזרה ופצעו אותו. פלקל פונה לבית החולים ולאחר מכן מת מפצעיו. כנהוג במקרים כאלה, הוצאו השוטרים לחופשה מנהלתית.

בתי ספר ונמלי תעופה נסגרו; אובמה עודכן

ארבע המדינות האמריקניות שבנתיב הסופה, פלורידה, ג'ורג'יה, קרוליינה הצפונית והדרומית, הכריזו על מצב חירום, שמאפשר למושליהן להפעיל את המשמר הלאומי. "עדיין מוקדם לדעת באיזו מדינה יגרום מתיו לנזק הכי הגדול", נאמר במרכז לחיזוי הוריקן. מקלטים בפלורידה, ג'ורג'יה וקרוליינה הדרומית נפתחו למפונים. נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שעודכן בהכנות לסופה, אמר כי צוותי חירום פדרליים משתפים פעולה עם גורמים רשמיים בכל ארבע המדינות ופועלים לאספקת ציוד חירום.

נזקי סופת ההוריקן "מתיו", האיטי. אוקטובר 2016. רויטרס
ההרס בהאיטי/רויטרס

בתי הספר ונמלי התעופה באזור נסגרו היום וכמה בתי חולים פונו. מאות טיסות למיאמי, לפורט לודרדייל ולאורלנדו ומהן בוטלו. מתיו מתקדמת במהירות של 19 קילומטר לשעה וצפויה להמשיך במסלול זה ביום חמישי. עין הסערה צפוי לעבור ליד האי אנדרוס וניו פרובידנס שבצפון-מערב הבהאמה.

ביממות האחרונות הכתה הסופה בקובה ובהאיטי עם רוחות במהירות של 225 קמ"ש וגשמים שוטפים. הרשות להגנה אזרחית בהאיטי דיווחו כי מניין ההרוגים במדינה הענייה עלה היום ל-136. רבים מהם נהרגו מקריסת עצים, מפגיעת חפצים שעפו באוויר ומשיטפונות. ארבעה נוספים נהרגו ברפובליקה הדומיניקנית. תמונות חדשות שפורסמו הראו את ממדי ההרס של הסופה בהאיטי. בתמונות שצולמו ממבט מעל נראית עיירה שלמה שנמחקה מעל פני האדמה.

(עדכון ראשון: 18:26)

נזקי סופת ההוריקן "מתיו", האיטי. אוקטובר 2016. רויטרס
עיירה שלמה נמחקה/רויטרס
נזקי סופת ההוריקן "מתיו", האיטי. אוקטובר 2016. רויטרס
נזקי סופת ההוריקן "מתיו", האיטי. אוקטובר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully