וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורי ענק לדלק, מדפים ריקים ופקקים: בארה"ב נערכים להוריקן "מתיו"

6.10.2016 / 8:13

אחרי שזרעה הרס רב בהאיטי ובקובה, הסופה מתקרבת לחופי פלורידה והרשויות במדינה ובמדינות נוספות שעשויות להיפגע נערכות בהתאם. מאות אלפים כבר עזבו את בתיהם ואובמה קורא שלא להתעכב: "רכוש אפשר לשקם, את החיים לא"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בארצות הברית השלימו את ההיערכות באזורים הצפויים להיפגע ביממה הקרובה מהוריקן "מתיו". הסופה, שעושה את דרכה מאיי בהאמה לעבר חופי פלורידה, מוגדרת כהוריקן בדרגה 3, אבל הרשויות חוששות כי היא תשוב ותתחזק לדרגה 4 כשתתקרב לחופי פלורידה. עדיין לא ברור אם הסופה תפגע ישירות במדינה או שמא תחלוף בצמוד לחופה המזרחי בדרכה צפונה, אבל כבר עתה ברור כי בשני התרחישים מדובר בהוריקן המשמעותי ביותר שהגיע לפלורידה מאז 2005.

הרשויות בארצות הברית נערכות אליו בהתאם, אחרי שזרע הרס רב בקובה, האיטי והרפובליקה הדומניקנית, וגבה את חייהם של לפחות 26 בני אדם עד כה. כחלק מההכנות לסופה, בוטלו יותר מ-1,300 טיסות ברחבי ארצות הברית וכן הופסקה תנועת הרכבות באזורים נרחבים בדרום-מזרח המדינה.

לפי הערכות, כשני מיליון בני אדם מתגוררים באזורים שבהם התבקשו תושבים להתפנות במדינות פלורידה, ג'ורג'יה וקרוליינה הדרומית. נשיא ארצות הברית ברק אובמה קיבל הלילה תדרוך מיוחד מסוכנויות החירום במדינה לקראת הגעת ההוריקן. "זה משהו שצריך לקחת ברצינות. אנחנו מקווים לטוב ביותר אבל צריכים להתכונן לגרוע מכל", אמר. לדבריו, "מתיו יכול לפגוע בכל האזור הדרום-מזרחי, ויש לנו צוותים באזורים אלה שנמצאים בכוננות. אני רוצה להדגיש: זו סופה רצינית. היא תתגבר שוב בדרך לפלורידה. אנחנו צופים שעד מחר בבוקר היא תשפיע על פלורידה ותתחזק לאורך החוף".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שזרע הרס בהאיטי: ההוריקן "מתיו" פגע בקובה - ומתקדם לארה"ב
"אין לנו מזון": הוריקן "מתיו" המסוכן הכה בהאיטי השברירית

מחלף בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, לאחר הודעת פינוי לקראת הגעת הוריקן מתיו, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
מחלף בקרוליינה הדרומית לאחר הודעת הפינוי, היום/רויטרס

אובמה הפציר בתושבים באזורים המיועדים לפינוי שלא להתמהמה ולעזוב את בתיהם באופן מידי. "אני רוצה לוודא שכולם שמים לב. אם יש הוראת פינוי, תתייחסו אליה ברצינות. אנחנו צופים שיש סיכוי שעין הסערה תפגע בפלורידה ובכמה מהמדינות בצפון. תזכרו שאפשר תמיד לשקם רכוש, אבל לא לשקם חיים. אנחנו רוצים למנוע אובדן חיים", אמר.

בפלורידה תועדו תורי ענק בכניסה לתחנות הדלק, שהשתרכו הרחק לעבר הכבישים הסמוכים. בכמה מקרים אף דווח כי הדלק בתחנות אזל. בנוסף לכך, העלו תושבים במדינה לרשתות החברתיות תמונות המתעדות מדפים ריקים בסופרמרקטים, לאחר שמושל המדינה ריק סקוט ביקש מהתושבים להצטייד בדי מזון ושתייה לשלושה ימים לפחות - ולהקפיד על דרך להטעין את הטלפונים הסלולריים גם אם תהיה הפסקת חשמל.

"ברגע של הפסקת חשמל, לא תוכלו להטעין את המכשירים, וזו עשויה להיות הדרך היחידה שלכם לקבל מידע או לשוחח עם אחרים במקרה הצורך", אמר המושל סקוט שהוסיף: "אנא דרשו בשלומם של שכניכם, ובידקו אם יש להם תכנית (כיצד להתפנות, ע"נ). עלינו לעבוד יחד כדי לעבור את ההוריקן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מכוניות יוצאות מפלורידה, ארצות הברית, לקראת הגעת הוריקן מתיו, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
לא ברור אם ההוריקן יפגע בחופי המדינה. כביש בפלורידה, היום/רויטרס

מושלת קרולינה הדרומית ניקי היילי הורתה להפוך את כיוון התנועה של הכביש המהיר I-26 המוביל אל עיר החוף צ'רלסטון, כך שכל הנתיבים בו יופנו לכיוון מערב. זאת כדי להאיץ את קצב העזיבה של התושבים, לאחר שתועדו בכביש פקקי תנועה.

הרשויות במדינה העריכו מוקדם יותר כי כ-250 אלף איש כבר עזבו את בתיהם במחוזות שלהם ניתנה התראת פינוי, ועוד 200 אלף איש צפויים לעזוב לפי ההערכות מחר. היילי אמרה מוקדם יותר כי על התושבים להתקדם מערבה, לאחר שהמלונות במרכז המדינות כבר התמלאו. "חפשו AIRBNB או מלונות אונליין", ייעצה המושלת לתושבים המתפנים.

בדומה לנשיא אובמה, גם היא הפצירה בתושבים שלא להמתין ולהתפנות מיד עם קבלת ההוראה (ישנם אזורים עם שעות פינוי שונות, ע"נ). לדבריה, "לאלו מכם התוהים אם עליהם לעזוב או לא, אני אדגיש שוב שאם לא תעזבו, תסכנו את כוחות המשמר הלאומי שייצטרכו לבוא לקחת אתכם". גם ראש עיריית צ'רסלטון, ג'ון טקלנבורג, ביקש מתושבי עירו להתפנות מהר ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully