וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שזרע הרס בהאיטי: ההוריקן "מתיו" פגע בקובה - ומתקדם לארה"ב

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לארצות הברית וסוכנויות הידיעות

5.10.2016 / 4:15

אזרחים המתגוררים באזור חופה המזרחי של קובה הסתגרו בבתיהם עקב הסופה העזה, שכבר גרמה לשיטפונות ולהרס רב באי הסמוך. בארה"ב הוכרז מצב חירום בכמה מדינות בחוף המזרחי ובקרוליינה הדרומית נערכים לפינוי כמיליון בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ההוריקן "מתיו", הנחשב לסופה הקאריבית החזקה ביותר בעשור האחרון, גרם אמש (שלישי) לניתוק חלקה הדרומי של האיטי משאר חלקי המדינה עקב קריסת גשר. מאז פגיעתה בחוף הדרום-מערבי של האיטי אתמול, גרמה הסופה לעקירת עצים, להרס בתים ולשיטפונות ענק. הלילה המשיך ההוריקן ופגע בחופיה המזרחיים של קובה הסמוכה.

ממרכז ההוריקן הלאומי של ארצות הברית נמסר כי הסופה צפויה להתקדם מקובה לכיוון צפון במהירות של 17 קמ"ש. בעיר גואנטנמו שבמדינה, כ-160 קילומטרים ממרכז הסופה, פינו אנשים את הרחובות והסתגרו בבתים ובמקלטים עקב רוחות עזות.

סופת ההוריקן "מתיו" מכה בהאיטי, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
עין הסופה מעל האיטי, אתמול/רויטרס

כיוון שהקשרים עם המדינה רופפים עקב הרס התשתיות, לא קיים מידע מדויק על השלכותיו המלאות של ההוריקן ועל מספר ההרוגים הסופי. עם זאת, שר הפנים של המדינה מסר כי הנזק שנגרם לבתים וליבול נרחב מאוד, ואף ציין כי ארצות הברית כבר הציעה את עזרתה. "עוד מוקדם לבצע הערכות מדויקות, אבל זה היה מאוד רציני", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה מציבה S-300 בסוריה - וטורקיה מנסה להחיות את הפסקת האש
"יאהו סרקה בחשאי מיליוני מיילים של לקוחותיה לבקשת הממשל האמריקני"
המדינות העשירות לא מקבלות פליטים: "המדינות העניות נותרו לבדן"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מקלט ציבורי בגואנטנמו, קובה, לקראת הגעת סופת ההוריקן מת'יו, אוקטובר 2016. רויטרס
ההוריקן "מתיו" פגע בחופיה המזרחיים של קובה. אזרחים במקלט ציבורי בעיר גואנטנמו/רויטרס

שיטפונות ענק כתוצאה מהסופה בהאיטי:

במקביל, בארצות הברית החלו להיערך להגעת הסופה לחוף המזרחי. בקרוליינה הדרומית, שבקו החוף שלה ושל קרוליינה הצפונית צפויה הסופה להכות ביום שבת, הוכרז אתמול מצב חירום. המושלת, ניקי היילי, הורתה על פינוי אפשרי של כמיליון אזרחים המתגוררים באזורי החוף של המדינה, במקרה שהסופה תמשיך בכיוונה הנוכחי.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביטל מוקדם יותר את ביקורו המתוכנן בפלורידה, מחשש שגם שם יורגשו נזקי הסופה. בתוך כך, מושל פלורידה, ריק סקוט, הזהיר כי הסופה עלולה לפגוע ישירות במדינה, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו הלילה "אני מאמין שנראה את 'מתיו' מגיע לחופי פלורידה ב-24 עד 36 השעות הקרובות". פלורידה היא המדינה הקרובה ביותר לנתיב התנועה של הסופה, והראשונה בארצות הברית שצפויה להיות מושפעת מההוריקן.

"אל לנו להתמקד במסלול המדויק של הסופה כרגע, סטייה קטנה מהנתיב משמעותה שינוי קטסטרופלי בחוף המזרחי של פלורידה", הוסיף סקוט. עוד הזהיר כי "הגנה על חיים צריכה להיות בעדיפות עליונה כרגע. אם 'מתיו' יפגע ישירות בפלורידה, יהיה הרס מאסיבי שלא נראה כמותו זה שנים".

נערכים לסופה אזרחי האיטי מתכוננים להתחזקות ההוריקן מתיו שכבר גבה קורבנות במדינה. רויטרס
נזקי הסופה בפורט-או-פרינס, האיטי, אתמול/רויטרס

גם במדינות נוספות בארצות הברית הוכרז מצב חירום. מושל קרוליינה הצפונית, פט מקרוי, הכריז על מצב חירום ביותר ממחצית המחוזות במדינה ומושל ג'ורג'יה, נתן דיל, הכריז על מצב חירום ב-13 מחוזות הנמצאים לאורך החוף המזרחי. ד"ר ריק נאב, מנהל מרכז ההוריקן הלאומי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תושבי החוף המזרחי: בררו היום האם אתם באזור המיועד לפינוי. אם כן, החליטו לאן ללכת ואיך תגיעו לשם אם תתבקשו להתפנות".

תור בתחנת דלק בדרום קרוליינה לאחר ההכרזה על מצב חירום עקב סופת ההוריקן מת'יו, אוקטובר 2016. רויטרס
תור בתחנת דלק בקרוליינה הדרומית, שם הוכרז מצב חירום/רויטרס
הוריקן מתיו בפורט-או-פרינס, בירת האיטי, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
עשרות אלפים מניצולי רעידת האדמה מתגוררים עדיין באוהלים ובמבנים ארעיים . פורט-או-פרינס, אתמול/רויטרס

"מתיו" הציף בימים האחרונים בגשמים שוטפים את האי היספניולה, שאותו חולקת האיטי עם הרפובליקה הדומיניקנית, שבה נהרגו ארבעה בני אדם מקריסת מבנים וממפולות בוץ. בהאיטי הכתה הסופה בעוצמה גדולה בעיירת הנמל לס כייס, המונה כ-70 אלף תושבים. סגנית ראש העירייה אמרה כי "המצב בעיר קטסטרופלי, העיר מוצפת, עצים מוטלים בכל מקום ובקושי אפשר לזוז".

בהאיטי נהרג אדם לאחר שהסופה פגעה בביתו, אך היה חולה מדי מכדי לעזוב אותו למקלט הקרוב. בנוסף, דייג טבע למוות במדינה ביום שישי, ואדם נוסף הוגדר שלשום נעדר. במדינה סנט וינסנט והגרנדינים, שנמצאת מדרום-מזרח להאיטי, נהרג ביום רביעי נער בעת שניקה את צינור הביוב שמאחורי ביתו.

אמש כבר הוצפו עשרות בתים בעיירה לס אנגלייס שבדרום-מערב האיטי, אחת המדינות העניות ביותר ביבשת אמריקה, כשמפלס האוקיינוס עלה. ההוריקן הכה בלמדינה כשעשרות אלפי אזרחים בה מתגוררים עדיין באוהלים ובמבנים ארעיים, זאת עקב רעידת האדמה שהכתה במדינה ב-2010 וגרמה למותם של יותר מ-200 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully