וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב הכה נער פלסטיני בזמן "צוק איתן" - וקיבל רק נזיפה

7.10.2016 / 12:46

אף שהשוטר הורשע במעשים המיוחסים לו, בית המשפט קיבל את הטענה כי לא הוכשר להתמודד עם הפרות סדר אלימות, ושהיה נתון תחת לחץ. שוטר שהיה עמו באירוע זוכה לחלוטין. צפו בתיעוד המעצר האלים

עריכה: מתן חדד

שוטר מג"ב שנחשד בהכאת מתפרע פלסטיני לפני כשנתיים לא הועמד לדין פלילי, וקיבל עונש קל בלבד - כך נודע לוואלה! NEWS. במחלקה לחקירות שוטרים הוחלט שלא להעמיד את השוטר לדין פלילי, לאחר שנחקר ביחד עם שוטר אחר בחשד שהכו צעיר פלסטיני שהשתתף בהפרת סדר באופן החורג מהנהלים. השוטר הורשע במסגרת הליך בבית הדין המשמעתי של המשטרה וקיבל עונש של נזיפה חמורה – הנחשב לקל מאוד.

ביולי 2014, בימים המתוחים שלאחר חטיפת הנערים ובמהלך מבצע "צוק איתן", אירעו הפרות סדר רבות ואלימות ברחבי יהודה ושומרון. באחת מהן, בכניסה למחנה הפליטים שועפט בירושלים, יידו פלסטינים אבנים ובקבוקי תבערה אל שוטרי מג"ב שהיו במקום. ב', אחד השוטרים שהיה במקום, לקח חלק במעצרו של קטין שנחשד ביידוי אבנים. על פי כתב האישום שהוגש לבית הדין המשמעתי של המשטרה, הכה אותו בחפץ שהיה בידו וגרם לו לשפשוף במצחו, בעט בו והכה אותו בפניו. לידי וואלה! NEWS הגיע תיעוד האירוע ותיעוד הפרת הסדר שקדמה לו.

עוד בוואלה! NEWS:
"הסופה תהרוג אתכם": הוריקן "מתיו" מתקרב בעוצמה לפלורידה
רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשכול – צה"ל הגיב בירי נקודתי
רוכב אופניים חשמליים בן 13 נפצע קשה מפגיעת משאית באור עקיבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטל אחריות על המעשה. שוטרי מג"ב במחנה הפליטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת האירוע, ואף הכינה טיוטת כתב אישום שכללה תיאור שונה של המקרה וסעיף עבירה חמור יותר – תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות. לפי טיוטה זו, שנגנזה בסופו של דבר, השוטר, יחד עם ר', שוטר נוסף שהיה במקום, הכו את הקטין בפניו ואף הטיחו את ראשו בגדר כמה פעמים, וזאת לאחר שהשוטר הנוסף בעט בו. עם זאת, לאחר שימוע שנערך בנוכחות סנגורם של שני השוטרים, עו"ד אריאל עטרי, הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד ר' ולהעמיד את ב' לדין משמעתי בעבירה של שימוש בכוח.

לפני כשבועיים ניתן גזר דין בבית הדין המשמעתי של המשטרה בעניינו של ב', ובו הוחלט לגזור עליו עונש קל יחסית של נזיפה חמורה בלבד. בית הדין קיבל את טענות הסנגור וקבע כי מדובר בנסיבות חריגות. "הנאשם, זמן קצר לאחר גיוסו לחיל, נשלח לטפל באירוע אלים שהתרחש במהלך תקופת מבצע צוק איתן. אירוע שלדבריו, לא ידע כיצד להתמודד עמו מאחר ולא הוכשר לכך", כתבו חברי בית הדין. "הנאשם ניסה לבצע מעצר של אדם, רעול פנים, שנחשד כמי שיידה אבנים לעבר כוחות הביטחון והתנגד למעצרו. אנו מתרשמים מכנות דבריו של הנאשם שכשל כתוצאה מהפניקה במהלך האירוע ומחוסר ניסיונו". השופטים אף ציינו כי הנאשם נטל אחריות על המעשה, הודה כי כשל וכן ציינו את דברי מפקדיו שתיארו אותו כחייל ערכי ובעל מוטיבציה גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully