וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטענים איראניים מחיזבאללה: חמישה צעירים מהצפון נאשמים בתכנון פיגועים

תושבי כפר רג'ר, בהם שלושה אחים, נאשמים כי תכננו לבצע פיגועים במקומות הומי אדם בצפון באמצעות מטענים רבי עוצמה שהוכנו על בסיס ידע מאיראן והוברחו על ידי חיזבאללה. צעיר נוסף הואשם בסחר בסמים

עריכת וידאו: ניר חן

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד שישה תושבי הצפון בגין כוונה לבצע פיגועים במקומות הומי אדם בחיפה ובצומת גולני. זאת, לפי כתב האישום, באמצעות מטענים רבי-עוצמה שהוכנו על בסיס ידע איראני והוברחו מלבנון על ידי חיזבאללה באמצעות מעורבותם של הנאשמים, רובם תושבי הכפר רג'ר במשולש הגבולות ישראל-סוריה-לבנון.

שלושה מהנאשמים הם בניו של סעד קהמוז, שנמלט מרג'ר ללבנון לפני עשור בזמן שהיה במעצר בית אחרי שנאשם בהנהגת רשת סחר בסמים שהוברחו ממדינת הארזים בשיתוף פעולה עם החיזבאללה. מעורב נוסף בפרשה נאשם בסחר בסמים.

תחילתה של הפרשה לפני כחודשיים, בשעות הבוקר של 30 ביולי. חקלאי ממטולה מצא בשטח חקלאי מדרום למושבה מזוודה ובתוכה מטעני חבלה. כוחות משטרה ושב"כ שהגיעו למקום תפסו את המטענים והחלו בחקירה סמויה. "הדבר שגרם להאצת החקירה היה שגילינו כי המטענים הם בעלי מאפיינים של חיזבאללה, ולכן הסקנו שמדובר במטענים שהוברחו דרך הגבול", אמר ראש מפלג תשאול בימ"ר צפון, רב-פקד אלי פוקס.

לקריאה נוספת:
צה"ל בודק מדוע כיפת ברזל לא יירטה את הרקטה שהתפוצצה בשדרות
התאונה הקטלנית בחיל האוויר: "לא היו סימנים לתקלות במטוס לפני הנחיתה"
מאבקי השליטה של חמאס עשויים לחדש את הסיכולים הממוקדים של ישראל

סיור בכפר ע'ג'ר בגבול לבנון, יולי 2016. מאיר ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
ארבעה מהנאשמים הם תושבי הכפר. רג'ר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר ועקנין

במסגרת החקירה נעצרו עשרה חשודים במעורבות בהברחת מטעני חבלה. נגד שבעה מהם התגבשו כתבי אישום: עאדל עוינאת בן 29, ממדוח אברהים בן 21, האחים דיאב קהמוז בן 31, ג'מיל קהמוז בן 29 ויוסף קמהוז בן 34, וקרוב משפחתם של האחים, מוחסן קהמוז בן 21 מירכא, הנאשם בסחר בסמים. מאהר חירבאווי, שנעצר במסגרת החקירה, הואשם בעבירות סמים בלבד.

הנאשם המרכזי הוא דיאב קהמוז, בנו של סעד, שהציע לו להעביר "משהו שהוא רווחי וחשוב יותר מסמים", כהגדרתו. "הבן הבין שמדובר בדברים ביטחוניים והוא כמובן מסכים לעשות זאת", הוסיף רפ"ק פוקס. "האב מסביר לבן כיצד לבנות דרכי תקשורת ישירות מול אנשי חיזבאללה וכך נוצרה התקשורת ונקבע מועד ומקום להעברת המטענים".

במשטרה מעריכים כי דיאב תכנן להניח את המטענים בעצמו. "בחקירה עולה שיכול להיות שהוא השתמש באחד העצורים, בעיקר באחיו הקטן, אבל דבר זה לא סוכם ועדיין לא בוצע", אמר רפ"ק פוקס. "מדובר במטענים גדולים רבי-עוצמה שלא ברור עדיין איך הם תכננו להפעיל אותם. הנחיות ההפעלה היו אמורות להגיע בהמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוקס הוסיף כי המעורבים בהברחה מלבנון הם סוחרי סמים שהחליטו להשתמש בנתיבי מוכרים של הברחת סמים לצורך העברת מטעני החבלה. "בסביבות חודש מאי המטענים האלה הועברו לישראל מעבר לגדר באזור מטולה. דיאב קהמוז תפס אותם, הסליק אותם בחורשה באזור מטולה וחיכה להנחיות נוספות", אמר רפ"ק פוקס. "ההנחיות הנוספות שהגיעו היו להניח את המטענים במקומות מרכזיים בחיפה. הוא אכן עשה סיור באזורים הללו והחליט שהם לא מתאימים בגלל תנאים לא נוחים, דוגמת מצלמות אבטחה שמצויות בהם. באותו זמן הציע דיאב להניח את המטענים בצומת גולני, בסמוך למחנה שמשון, שם מתרכזים מדי בוקר חיילים רבים בטרמפיאדה".

על פי כתב האישום, לאחר הבדיקות של קהמוז, הוא חיפש את המטענים במקום שבו הסליק אותם, אך לא מצא אותם בתחילה. "כנראה שהוא שכח איפה הוא שם אותם, עד שחקלאי ממטולה מצא אותם", אמר רפ"ק פוקס. "במהלך החקירה נתפסו מכשירים דיגיטליים וסלולריים. בטלפונים של קהמוז וחבריו נמצאו תמונות של אתרים לפיגועים אפשריים, בסיסי צה"ל, אתרים רגישים בתוך רג'ר שכולם הועברו לידי חיזבאללה. כל המכשירים הניידים היו מוסלקים היטב, אבל בסוף הם נמצאו על ידנו והצלחנו להפיק מהם מה שצריך".

חיזבאללה דרש לצלם את סיורי צה"ל

על פי כתב האישום, הנאשם המרכזי, דיאב קהמוז, גייס את יתר בני משפחתו לצורך ביצוע הפיגוע. הוא פעל על פי הנחיות מפורטות שמפעיליו העבירו. בין היתר, התקין תוכנות הצפנה שנשלחו לו, הקפיד לפעול דרך רשתות wifi בלתי מזוהות ובהמשך הונחה לצלם תמונות של נקודות הברחה פוטנציאליות ואת סיורי צה"ל לאורך הגבול, כדי למצוא את הנקודה הטובה להברחה.

הנאשם הונחה לצלם תמונות של נקודות הברחה פוטנציאליות ואת סיורי צה"ל לאורך הגבול

לאחר שקיבל שני מטעני חבלה הוא הונחה לבצע פיגוע בחיפה. בתחילה הציע את נשר כמקום מתאים יותר, ובהמשך את תחנת הסעה של חיילים ליד טורעאן שבגליל התחתון. לצורך כך הונחה על ידי מפעיליו לצלם ולהעביר את היעד לפיגוע.

דיאב קהמוז היה אמור לקבל שני מטענים נוספים, אך לאחר שהמטען הראשון נחשף, התכנית לא יצאה אל הפועל.
לאחר שנעצר, ובהנחייתו, שברו אחיו את המחשבים ושרפו את השברים.

השישה נאשמים בסיוע לאויב במלחמה, ריגול, מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעות לאויב, קשירת קשר לביצוע לאויב במלחמה, עבירות בנשק, קשר לפשע, שיבוש מהלכי משפט. עורכי דינם של הנאשמים סירבו להתייחס לפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully