וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל בודק מדוע כיפת ברזל לא יירטה את הרקטה שהתפוצצה בשדרות

6.10.2016 / 0:49

בצה"ל פתחו בתחקיר לבדיקת הגורמים לכך שהמערכת שהוצבה בעיר לא יירטה את הרקטה שנורצה מרצועת עזה. לא היו נפגעים באירוע מלבד שני נפגעי חרדה. בתגובה תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועה

צלמים זמניים מורשים

צה"ל פתח בתחקיר לבדיקת הגורמים לכך שמערכת "כיפת ברזל" שהוצבה בשדרות לא יירטה את הרקטה ששוגרה אתמול (רביעי) לעיר מרצועת עזה. הרקטה התפוצצה בשכונת מגורים ולא היו נפגעים מלבד שני נפגעי חרדה.

בתגובה לירי, תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועה. כלי טיס של חיל האוויר תקפו שלוש מטרות, תשתיות טרור השייכות לחמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. כמו כן, מוקדם יותר הותקפה מטרת חמאס נוספת בצפון רצועת עזה בארטילריה. "ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה", נמסר מדובר צה"ל.

עוד בנושא:
בעומק שטח האויב: הצצה נדירה לפעילות הסודית של יחידת שלדג
יחידת ניסוי הטילים חושפת: מאחורי הקלעים של יירוט במערכת החץ
משחק ברימון הוביל לפיצוץ: תחקיר התאונה שבה נהרגו שני חיילים

נפילת רקטה בשכונה בעיר שדרות, 5 באוקטובר 2016. בועז צוברי, מד"א
זירת הפיצוץ בשדרות, הבוקר/מד"א, בועז צוברי

הארגון הסלפי "אכנאף בית אל-מקדס", המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות לירי הרקטה. בהודעת הארגון נמסר כי הרקטה ששוגרה היא מתוצרת עצמית בקוטר 168 מ"מ. "הירי מגיע במסגרת מאמצינו הנמשכים נגד אויבי האל היהודים וכנקמה על מעצר אנשי הארגון בידי חמאס", נטען. בימים האחרונים נעצרו חמישה פעילי הארגון ברצועה.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר בתגובה לירי כי ישראל צריכה להבהיר לפלסטינים כי ירי ייענה בתגובה קשה. "הרקטה נפלה בשכונת מגורים. המטרה של הרקטה היתה להרוג אנשים, לכן התגובה צריכה להיות חריפה. אם בשדרות לא יהיה שקט, גם בעזה לא צריך להיות שקט. פינינו כמה נפגעי חרדה, זה עצוב להתחיל כך את השנה. אני חושב שהמסר צריך להיות ברור - אין טפטופים לעוטף עזה. היה פה נס גדול. מישהו שם מנסה לבנות משוואה שאפשר לירות לעבר שדרות. הנהגת המדינה צריכה לתת מכה שם, כדי שיבינו שאם אין שקט פה, גם שם לא יהיה".

(עדכון ראשון: 19:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully