וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשכונת מגורים בשדרות; צה"ל תקף ברצועה

לא היו נפגעים באירוע מלבד נערה וגבר שלקו בהתקף חרדה. נזק נגרם לבתים ומכוניות. צה"ל תקף עמדות חמאס מהאוויר ומטנקים, ומהארגון נמסר: "לא נעמוד מנגד לנוכח ההסלמה". ארגון המזוהה עם דאעש קיבל אחריות לירי

עריכה: שי ענבל

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה הבוקר (רביעי) בשדרות. אין נפגעים, למעט שניים שלקו בהתקף חרדה. כמה בתים ומכוניות ניזוקו מרסיסים. קודם לכן נשמעה התרעת "צבע אדום" בעיר וכן ביישובים איבים, גבים וניר עם.

בתגובה לירי תקף צה"ל בצפון הרצועה. בין היתר, שוגרה ארטילריה לעבר נקודת תצפית של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, באזור בית חאנון שבצפון הרצועה ומטוסי חיל האוויר תקפו מספר מטרות נוספות. מחמאס נמסר: "הארגון מגנה את התוקפנות הישראלית נגד רצועת עזה ומזהיר מפני המשכה. לא נוכל לעמוד מנגד לנוכח ההסלמה הנוכחית".

הארגון הסלפי "אכנאף בית אל-מקדס", המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות לירי הרקטה. בהודעת הארגון נמסר כי הרקטה ששוגרה היא מתוצרת עצמית בקוטר 168 מ"מ. "הירי מגיע במסגרת מאמצינו הנמשכים נגד אויבי האל היהודים וכנקמה על מעצר אנשי הארגון בידי חמאס", נטען. בימים האחרונים נעצרו חמישה פעילי הארגון ברצועה.

לקריאה נוספת:
ילדי המרכז שנפגע מרקטה בשדרות חגגו מסיבת סיום: "פה הם שוכחים"
המסר של מדיניות ליברמן החדשה: חמאס לא יידע לאיזו תגובה לצפות
ליברמן ברקע התקיפה בעזה: "אי אפשר לצפות שניתן לחמאס להתחמש"

זירת נפילת רקטה בשדרות. שי מכלוף
נזק נגרם לבתים ולמכוניות. זירת התפוצצות הרקטה בשדרות, הבוקר/שי מכלוף
זירת נפילת רקטה בשדרות. שי מכלוף
"נמאס לנו לחיות ככה". זירת התפוצצות הרקטה בשדרות, הבוקר/שי מכלוף
זירת נפילת רקטה בשדרות. אביגדור קלמיאן, מערכת וואלה! NEWS
צה"ל תקף בתגובה ברצועה. זירת התפוצצות הרקטה בשדרות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אביגדור קלמיאן
זירת נפילת רקטה בשדרות. אביגדור קלמיאן, מערכת וואלה! NEWS
אין נפגעים. זירת התפוצצות הרקטה בשדרות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אביגדור קלמיאן

פרמדיק מד"א אורן בניטה וחובש בכיר במד"א אביב שניאור סיפרו: "כשהגענו זיהינו את מקום הנפילה, כשמסביב ניתן היה לראות שברי זכוכיות ופגיעה במכוניות חונות ובבתים סמוכים. במהלך הסריקות איתרנו נערה כבת 15 וגבר כבן 60 שהיו בסמוך ולקו בהתקף חרדה. לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אותם לבית החולים ברזילי באשקלון".

ראש העיר שדרות אלון דוידי אמר בתגובה לירי כי ישראל צריכה להבהיר לפלסטינים כי ירי ייענה בתגובה קשה. "הרקטה נפלה בשכונת מגורים. המטרה של הרקטה היתה להרוג אנשים, לכן התגובה צריכה להיות חריפה. אם בשדרות לא יהיה שקט, גם בעזה לא צריך להיות שקט. פינינו כמה נפגעי חרדה, זה עצוב להתחיל כך את השנה. אני חושב שהמסר צריך להיות ברור - אין טפטופים לעוטף עזה. היה פה נס גדול. מישהו שם מנסה לבנות משוואה שאפשר לירות לעבר שדרות. הנהגת המדינה צריכה לתת מכה שם, כדי שיבינו שאם אין שקט פה, גם שם לא יהיה".

שולה חזן, שביתה נפגע מרסיסים, סיפרה כי התושבים בעיר מיואשים. "די, נמאס לנו לחיות כך, זה פשוט לא הגיוני. הייתי בעבודה, התחבאנו מתחת לשולחן, ואז אני מקבלת טלפון מהבן שלי, שהקאסם נפל ליד הבית שלנו וכל הבית רסיסים. רצתי במהירות ואז ראיתי שמפנים את בעלי לבית חולים. זהו מצב בלתי נסבל, אי אפשר לחיות כך".

נפילת רקטה בשכונה בעיר שדרות, 5 באוקטובר 2016. בועז צוברי, מד"א
"אם אין פה שקט, גם שם לא יהיה". זירת התפוצצות הרקטה בשדרות, הבוקר/מד"א, בועז צוברי
זירת נפילת רקטה בשדרות. שי מכלוף
נערה וגבר כבן 60 לקו בחרדה. זירת התפוצצות הרקטה בשדרות, הבוקר/שי מכלוף

לפני חודשיים התפוצצה רקטה בחצר בית בשדרות, אך לא גרמה לנפגעים. קודם לכן נשמעה באזור התרעת "צבע אדום" בעיר. הארגון הסלפי "אכנאף בית אל-מקדס", המזוהה עם דאעש, קיבל אחריות וטען כי זאת תגובה על "עליית יהודים להר הבית".

בעקבות הירי תקף חיל האוויר תשתית של חמאס בצפון רצועת עזה. תשתית נוספת נפגעה מירי טנק. רמת הכוננות לאורך הגבול הועלתה מחשש לירי נוסף וקבלנים וחקלאים הפועלים סמוך לגדר המערכת הונחו להפסיק את העבודות ולהתרחק מהגבול.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully