וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה נפלה בחצר בית בשדרות ולא גרמה לנפגעים; צה"ל תקף בעזה

התרעת צבע אדום נשמעה בצפון הנגב המערבי ולאחריה אותרה נפילה בעיר. בתגובה, הופצצו מטרות ברצועה מהאוויר ומהיבשה. ראש העיר: סומך על ראש הממשלה ועל שר הביטחון. אחד התושבים: "אנחנו כבר מורגלים". ארגון המזוהה עם דאעש קיבל אחריות

צילום: יניר יגנה באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי

רקטה ששוגרה היום (ראשון) מרצועת עזה נפלה בחצר בית בשדרות, אך לא גרמה לנפגעים. בטרם נפלה נשמעה באזור התרעת "צבע אדום". כוחות משטרה שהגיעו למקום סגרו את הזירה וחבלני המשטרה טיפלו ברקטה. הארגון הסלפי "אכנאף בית אל-מקדס", המזוהה עם דאעש, קיבל אחריות וטען כי זאת תגובה על "עליית יהודים להר הבית".

בעקבות הירי תקף חיל האוויר תשתית של חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית נוספת נפגעה מירי טנק. רמת הכוננות לאורך הגבול הועלתה מחשש לירי נוסף וקבלנים וחקלאים הפועלים סמוך לגדר המערכת הונחו להפסיק את העבודות ולהתרחק.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות בכל עת לשמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל". לפי דיווחים פלסטיניים, המטרות שהופצצו היו מתקן מים ובית פרטי. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו עוד כי אדם אחד נפצע בתקיפת בסיס המכונה "פלסטין".

לקריאה נוספת:
ילדי המרכז שנפגע מרקטה בשדרות חגגו מסיבת סיום: "פה הם שוכחים"
הקבינט מתכנס: ישראל לא צפויה "להסיר את הכפפות" בגדה
ארגון פלסטיני המזוהה עם דאעש קיבל אחריות על הירי לשדרות

זירת נפילת רקטה בשדרות. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
החצר שבה אותרה הרקטה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

"שמענו אזעקה ונכנסו לממ"ד, לא לקח כמה שניות והיה פיצוץ, יותר נכון נפילה", שחזר חיים שדני, שסמוך לביתו נפלה הרקטה, "היה רעש אבל לא כמו הפיצוצים של בדרך כלל, יצאנו החוצה והרחנו ריח בחדר השינה וניסינו לחפש אותה. ראינו את העשן שעלה ממקום הנפילה והאבק ואיתרנו את אותה. אחרי שהבנו שלא קרה כלום, הזעיקו את המשטרה, והם הגיעו תוך שלוש דקות". שדני סיפר כי הנפילה מחזיר אותו אחורה לימים לא שקטים בדרום. עם זאת, ציין: "אנחנו כבר מורגלים ויודעים להתמודד גם עם זה".

הרקטה נפלה בחצר הצמודה לביתו של שמריהו נגר, שביתו נפגע ב-2003. "הייתי עם הילד בבית, בדיוק התכוונו לנוח צהריים והביפר צפצף", סיפר. "הייתה אזעקה, רצנו לממ"ד ואחרי כמה שניות שמענו חריקה ובום לא ענק. ידעתי שזה קרוב. יצאתי החוצה ושמעתי את השכנים צועקים. אני לא מפחד, בשדרות אנחנו תמיד מוכנים. אני נשמע להוראות, אבל ראש הממשלה צריך לתת להם בחזרה בראש, שיחיו כמו הילדים שלנו".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות אמר בזירת נפילת הרקטה כי אירוע הקיץ שתוכנן הערב בעיר בהשתתפות כ-3,000 בני אדם יתקיים כמתוכנן. "אנו חווים בשדרות שנתיים של שקט ופיתוח. גם הערב נהיה כולנו בערב שמח של פסטיבל לתושבי שדרות והסביבה". דוידי קרא לציבור להגיע לפסטיבל "לייב שדרות". לדבריו, "לא סתם זה השם שנבחר, זו התשובה שלנו - אנחנו ממשיכים לחיות. מצד שני, אני סומך על ראש הממשלה ושר הביטחון אבל זה לא מספיק לבחור כמה מטרות ולפגוע בהן, צריך להבהיר שהמילה טפטופים היא מילת גנאי ואני סומך עליהם שיתנו את המענה הנכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות בזירת הנפילה בשדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) קרא לממשלה להגיב בתקיפות לירי. "זוהי שעת מבחן לתפקודו של שר הביטחון החדש, תקופת החפיפה תמה וצריך לקבל החלטות הרות גורל", אמר. לדבריו, "אם יבחר השר בביטחון, הוא יקבל לגיטימציה מימין ומשמאל. תושבי עוטף עזה ושדרות מאסו בתדרוכים לכתבים. על שר הביטחון ליברמן לפעול ליצירת שקט בדרום באופן מידי, ובמקביל להוביל תכנית מדינית אסטרטגית הכוללת בניית נמל עמוק מים תמורת פירוז וליצירת תשתית למשא ומתן לטווח הרחוק".

הפעם האחרונה שאירע ירי מרצועת עזה לכיוון יישובי הדרום הייתה בתחילת חודש יולי, אז פגעה רקטה במרכז קהילתי להורים ולילדים בשדרות, ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. צוותי מד"א טיפלו בשני נפגעי חרדה בסביבת המרכז, שלא נזקקו לפינוי לבית החולים, וכוחות שהגיעו למקום פרצו למבנה על מנת לוודא שהוא אכן ריק מאדם.

(עדכון ראשון: 14:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully