וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אלף שקל להגנה מביקורת: 3 שנות מאסר לסגן ראש העיר נשר לשעבר

6.10.2016 / 10:27

פרדי מליק הורשע בקבלת כספי שוחד בסך אלפי שקלים מדי חודש ממנהל חברות כוח אדם, בתמורה להדיפת כל ביקורת הנוגעת להתנהלותו הקלוקלת. בכתב האישום נטען כי מליק נהג לאיים בסנקציות במידה שהכספים לא שולמו בזמן. "המעשים בוצעו באופן שיטתי ומתוחכם"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אוהד פיטר

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (חמישי) שלוש שנות מאסר על פרדי מליק, לשעבר סגן ראש עיריית נשר, בגין לקיחת שוחד, שידול למתן שוחד ומרמה והפרת אמונים. מליק הורשע בקבלת כספים ממנהל חברות כוח אדם בסכום כולל של 150 אלף שקלים, בין השנים 2010-2006. זאת, בתמורה להדיפת ביקורת על ניהול לקוי של החברות ועל עבודה לקויה של העובדים. השופטת, דיאנה סלע, קבעה כי נוסף על עונש המאסר יידרש מליק לשלם קנס של 150 אלף שקלים – סכום הזהה לכספי השוחד שקיבל.

לפי כתב האישום נגד מליק, עמאד פלאח, שניהל חברות שסיפקו שירותים שונים לעירייה, בעיקר בתחום הניקיון, שילם לסגן ראש העיר לשעבר סכומי כסף חודשיים בהיקף של אלפי שקלים, ובשנת 2010 הגיעו הסכומים לכדי 5,000 שקל בחודש. הביקורת שניסה פלאח למנוע נוגעת בין היתר לעובדה שחברתו הלינה את שכרם של עובדיה, שאף פנו לבכירי העיריה ושבתו בגין כך.

בכתב האישום הוצגה דוגמא לתמורה שקיבל פלאח מכספי השוחד שהעביר. בשנת 2009 מבקר העירייה, גלעד הישג, ביקר את התנהלות החברה של פלאח, ואף המליץ לעירייה לפרסם בהקדם מכרז חדש להספקת שירותי כוח אדם, ולא לאפשר לחברתו של פלאח להשתתף בו. מליק פנה למבקר ודרש ממנו למחוק את אותה ההמלצה.

עוד בוואלה! NEWS:
התאונה הקטלנית בחיל האוויר: "לא היו סימנים לתקלות במטוס לפני הנחיתה"
40 נרצחות ב-30 השנים האחרונות: הטיפול הכושל באלימות נגד נשים ערביות
הטרגדיה בקולומביה טרפה את הקלפים: המרוץ לנובל לשלום צפוף מאי-פעם

גז"ד לפרדי מליק- סגן ראש עיריית נשר לשעבר, שהורשע בלקיחת שוחד. מחוזי חיפה.. ערן גילווארג
מליק בעת מתן גזר הדין, היום/ערן גילווארג

בכתב האישום נטען כי פלאח שילם את הכספים למליק מדי חודש במזומן - עוד בטרם שולם שכרם של הפועלים, לפעמים במשרדו של סגן ראש העיר לשעבר ולעיתים במקומות אחרים - במסעדה, בשירותים, באירוע חברתי, או בביתו של אחד מהם. עוד נכתב כי אם הכספים לא שולמו בזמן, היה מליק מטיל על פלאח סנקציות.

"הנאשם ביטא 'אפס סבלנות' כאשר פלאח לא שילם לו את הסכום החודשי המוסכם ביניהם במועדו. פלאח ניסה להימנע מכך באומרו שהוא סובל מחסרון כיס, משל דובר במשכורת חודשית שפלאח הלין", אמרה השופטת סלע. "לא זו בלבד שהנאשם לא נעתר לבקשתו לקבל אורכה, אלא דאג להבהיר לו ברמזים גלויים למדי את ההשלכות הצפויות להפרת ההסכמה השוחדית ביניהם: הפסקת פעולתו של פלאח כקבלן כוח אדם של העיריה".

השופטת אף ציינה כי כמה עובדים פוטרו כאשר הכספים לא שולמו בזמן. "פלאח, שהבין את הרמז, גייס את סכום השלמונים פרוטה לפרוטה, כדי להשביע את רצונו ותאבונו של הנאשם", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גז"ד לפרדי מליק- סגן ראש עיריית נשר לשעבר, שהורשע בלקיחת שוחד. מחוזי חיפה.. ערן גילווארג
"הנאשם ביטא 'אפס סבלנות' כשפלאח לא שילם את הכסף". מליק בבית המשפט/ערן גילווארג

בכתב האישום אף נטען כי פלאח שילם אלף שקל מדי חודש, במשך ארבע שנים, גם ליוחאי ויינשטיין, מזכיר העירייה. בחודש אפריל 2010 פרסמה העירייה מכרז להספקת כוח אדם זמני, ופלאח הגיש מועמדות באמצעות חברה שהייתה רשומה על שם אחותו, אך מצויה בשליטתו המלאה. זאת, לאחר שוינשטיין ומליק הודיעו לו מבעוד מועד בטלפון ובשיחות בעל פה, כי לא כדאי שייגש למכרז בשמו, עקב התנגדות האופוזיציה לכך.

בהליך בחירת הזוכה במכרז הביעו מליק וויינשטיין תמיכה בחברה של פלאח, אך בטרם פורסם שם הזוכה, נפתחה חקירת משטרה. נוסף לכך, כך נכתב, בין השנים 2010-2008 נהג מליק להורות למנהלי מחלקות בעירייה לבצע בבתיו הפרטיים וכן בביתה של אמו עבודות תחזוקה שונות, וזאת במהלך יום העבודה בעירייה, ותוך שימוש בציודה של העירייה וברכושה.

"הנאשם ניצל את מעמדו וכוחו כעובד ציבור בכיר בעיריה, ואת האמון שניתן בו על ידי הציבור מתוקף תפקידיו אלו, לצורך קידום ענייניו האישיים", אמרה השופטת סלע. "אין עסקינן במעידה מקרית, בכשלון חד פעמי, אלא בריבוי מעשים שביצע הנאשם מדי חודש בחודשו, באופן שיטתי, מאורגן ויזום. המעשים בוצעו בתחכום רב". השופטת טענה כי בפסק הדין מסר לציבור: "לא אחת נפסק כי על בית המשפט להעביר מסר חד-משמעי לציבור בדבר שמירה על טוהר המידות ברשויות השונות, לרבות ברשויות המקומיות, וכי המאבק בשחיתות הציבורית צריך לבוא לידי ביטוי בענישה מחמירה ומרתיעה. לכן נפסק, כי יש להשית על מי שמבצע עבירות שוחד ענישה כבדה, אשר תהלום את מידת הגמול הראויה לו, ותישא מסר הרתעתי לעובדי הציבור בכלל".

עו"ד משה גלעד שייצג יחד עם עו"ד מיכאל כרמל את פרדי מליק אמר בתגובה לגזר הדין: "התחלנו לייצג את פרדי מליק לאחר הכרעת הדין. במהלך המשפט הוא יוצג על ידי עורך דין אחר. לאחר שקראנו בעיון את גזר הדין, אנחנו סבורים שמדובר בעונש חמור ביותר ומתכוונים לערער לעליון. העיקר איננו חומרת העונש, אלא הניסיון להוכיח את חפותו, חפות שעליה נלחם במשך שש שנים והוא ממשיך לדבוק בחפותו".
עו"ד גלעד ציין כי הקבלן שהעיד במשטרה כי שיחד את מליק, חזר בו מעדותו וטען כי לא נתן שוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • נשר
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully