וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה לתושבים בחאלב: אם לא תתפנו - גורלכם בלתי-נמנע

6.10.2016 / 9:14

אחרי שקרא לתושבים ולמורדים לעזוב את מזרח העיר הנצורה, הצבא הזהיר כי יש לו מידע מדויק על מיקומם של לוחמי האופוזיציה ועל מחסני הנשק שלהם. אתמול הוא הודיע כי יפחית בהיקף המתקפה כדי להקל על המצב ההומניטרי

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מתן חדד

צבא סוריה הזהיר את כל מי שבחר להישאר בחאלב מ"גורל בלתי-נמנע" אחרי שהציע לתושבים במזרח העיר הנשלט ביד המורדים מעבר בטוח החוצה. בהצהרה שפרסם אמש (רביעי) נמסר כי כוחות הביטחון קטעו את נתיבי האספקה של האופוזיציה לעיר הצפונית וכי יש להם מידע מדויק על מיקומם ועל מחסני הנשק שלהם. הצבא הפציר בכל המורדים בעיר להניח את נשקם ולעזוב.

מוקדם יותר אתמול הכריז הצבא על הפחתת היקף המתקפות האוויריות והארטילריות באזור במטרה להקל על המשבר ההומניטרי במזרח העיר, שהוכרו אתמול רשמית על ידי האו"ם כאזורים נצורים. על פי הודעת הצבא, הפחתת המתקפות תאפשר לאזרחים המעוניינים לעשות כן לצאת מהעיר לאזורים בטוחים יותר.

לקריאה נוספת בנושא
הפצצת שיירת הסיוע לחאלב: "מתיחה מתוכננת היטב" או תקיפה מכוונת?
רוסיה ממשיכה לעבות כוחות בסוריה: שתי ספינות טילים בדרכן לים התיכון
שנה למבצע הרוסי ששינה את כללי המשחק בסוריה - והנציח את המלחמה

הריסות באזורים בחאלב שבשליטת המורדים, 30 בספטמבר 2016. רויטרס
הצבא ממשיך במתקפה שלו. הריסות בחאלב/רויטרס

הצבא, בגיבוי חיזבאללה ומיליציות שיעיות מעיראק וחיל האוויר של רוסיה, פתח במבצע במזרח העיר ב-19 בספטמבר אחרי קריסת הפסקת האש שנמשכה שבוע. המתקפה החלה עם אחת מההפצצות הכבדות ביותר על העיר מאז תחילת מלחמת האזרחים.

היקף ההרס הוביל לזעם בינלאומי וגרם לארצות הברית להקפיא את שיחותיה עם רוסיה על חידוש הפסקת האש במדינה. צבא סוריה הצליח להתקדם בצפון העיר מאז תחילת הפעולה והוא גם פתחת בחזיתות נוספות במרכז העיר ובדרומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully