וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצצת שיירת הסיוע לחאלב: "מתיחה מתוכננת היטב" או תקיפה מכוונת?

האו"ם חשף תמונות לוויין, שלפיהן המתקפה שבה הושמדו 18 משאיות בוצעה מהאוויר, כלומר על ידי צבא אסד או חיל האוויר הרוסי. מוסקבה פרסמה ראיות משלה, שלפיהן המשאיות נשאו נשק. צבא אסד הכריז על הפחתת התקיפות בחאלב

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מתן חדד

מומחים מטעם האו"ם חשפו היום (רביעי) תמונות לוויין, שלפיהן שיירת הסיוע של הסהר האדום הסורי שהייתה בדרכה לחאלב, בצפון סוריה, הופצצה מהאוויר. "עקב הניתוח שלנו, אנחנו יכולים לקבוע שמדובר במתקפה אווירית, ואני חושב שגורמים רבים נוספים טענו זאת", הסביר לארס ברומלי מתכנית הלוויין המבצעית של האו"ם, UNOSAT, במסיבת עיתונאים בז'נבה.

לדבריו, סוג הנזק שנגרם לקרקע, שאותו תיאר כ"מכתש ענק", עשוי להוביל לבירור של נסיבות המתקפה. ברומלי ועמיתיו לא ציינו מי אחראי למתקפה, אולם ידוע כי מטוסי חיל האוויר הרוסי וכוחות אוויריים של צבא אסד פעלו באזור באותה העת. הממשלה האמריקנית האשימה את מוסקבה באחריות למתקפה, שבה נהרגו 20 בני אדם והושמדו 18 משאיות, מחסן ומרפאה.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה מציבה S-300 בסוריה - וטורקיה מנסה להחיות את הפסקת האש
רוסיה מזהירה את ארה"ב מתקיפת כוחות אסד: "רעידת אדמה אזורית"
שנה למבצע הרוסי ששינה את כללי המשחק בסוריה - והנציח את המלחמה

תיעוד לוויין של זירת מתקפת שיירת הסיוע לחאלב, ספטמבר 2016. UNOSAT, אתר רשמי
"הנזק על הקרקע מעיד על אופי המתקפה". התיעוד שפרסמה סוכנות האו"ם/אתר רשמי, UNOSAT

עם זאת, משרד ההגנה הרוסי פרסם היום תיעוד של אזור המתקפה, שלטענת מוסקבה חושף כי המשאיות, שנועדו להגיע לאזורים הנצורים במזרח חאלב, נשאו נשק. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית רי"א, משרד ההגנה הרוסי הוסיף כי כוחות של ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, פעלו באזור. כמו כן, צוטטו מומחים שבחנו את המתקפה וקבעו כי "מדובר ב'מתקפה' מזויפת, או מתיחה מתוכננת היטב".

בתוך כך, צבא סוריה הכריז היום על כוונתו להפחית את שיעור המתקפות האוויריות והארטילריות באזור חאלב, במטרה להקל על המשבר ההומניטרי באזורים הנצורים במזרח העיר, שהוכרו היום רשמית על ידי האו"ם ככאלה. על פי הודעת הצבא הסורי, הפחתת המתקפות תאפשר לאזרחים המעוניינים לעשות כן לצאת מהעיר לאזורים בטוחים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully