וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה את ארה"ב מתקיפת כוחות אסד: "רעידת אדמה אזורית"

על רקע איומים מרומזים של וושינגטון על מעבר משיחות דיפלומטיות לפעולות צבאיות, הודיע משרד החוץ הרוסי כי לתקיפות יהיו השלכות על כל המזרח התיכון. במקביל, נמשכת המתקפה הנרחבת בחאלב

צילום: רויטרס

רוסיה הזהירה אתמול (שבת) את ארצות הברית מביצוע תקיפה ישירה של מטרות של צבא סוריה. ממשרד החוץ הרוסי נמסר כי לפעולות אלה יהיו "השלכות על כל המזרח התיכון". סוכנויות הידיעות הרוסיות ציטטו את דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זאקרובה האומרת כי התערבות אמריקנית נגד הצבא הסורי "תוביל להשלכות נוראיות, טקטוניות, לא רק בשטח סוריה אלא באזור כולו". לדבריה, שינוי המשטר בסוריה עשוי ליצור ואקום שעלול "להתמלא" במהירות על ידי "טרוריסטים מכל הסוגים".

המתיחות בין ארצות הברית לרוסיה בעניין סוריה הסלימה מאז קריסת הפסקת האש בחודש שעבר, בעוד כל צד האשים את האחר בכישלונה. במקביל, כוחות הצבא הסורי בתמיכת מטוסים רוסיים פתחו במתקפה גדולה נגד האזורים שבשליטת המורדים בצפון העיר חאלב.

האזהרה הרוסית באה על רקע הקלטות שמע שנחשפו אתמול בלילה ב"ניו יורק טיימס", שבהן נשמע שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אומר כי הוא מתוסכל מכך שלא נעשה איום אמתי בשימוש בכוח אמריקני בסוריה. בהקלטה, שנעשתה בפגישה של קרי עם קבוצת אנשי אופוזיציה סורים, תועד קרי מותח ביקורת גם על רוסיה ומעורבותה במלחמת האזרחים. הוא ציין את חוסר האונים של ממשל אובמה שאינו יכול להילחם בממשל אסד, בעוד רוסיה נלחמת למענו. "הבעיה היא שלרוסים לא אכפת מהחוק הבינלאומי, ולנו כן", אמר.

לקריאה נוספת:
"העיר המסוכנת בעולם עבור ילדים": בית החולים הגדול בחאלב הופצץ
ההקלטה חשפה: מה קרי חושב על מדיניות ממשל אובמה בסוריה
בתגובה למתקפה על חאלב: "ארה"ב שוקלת לתקוף בסיסים של אסד"

הריסות באזורים שהותקפו בידי כוחות משטר אסד וחיל האוויר הרוסי בחאלב שבצפון סוריה. רויטרס
ההפצצות בחאלב, השבוע/רויטרס

בפגישה נשאל קרי "כמה עוד סורים צריכים למות" כדי שהממשל בארצות הברית ישקול אופציות חדשות. הוא השיב כי "יש שיח חדש" מאז התגברות ההפצצות של צבא אסד בחאלב וקריסת השיחות עם רוסיה. עם זאת, הדגיש כי כל מאמץ אמריקני נוסף לחמש את המורדים או להצטרף ללחימה עלול לחזור כבומרנג.

השבוע הזהיר קרי כי ארצות הברית קרובה להשעיית השיחות עם רוסיה סביב הפסקת האש בסוריה. "זה לא הגיוני לשבת שם ולנסות לקחת דברים ברצינות, בעוד שמתרחשות הפצצות כאלו", אמר קרי בוושינגטון. "אלו אחד מאותם רגעים שבהם אנחנו מתכוונים לחפש אלטרנטיבות". סגנו, אנתוני בלינקן, הוסיף כי "הנשיא ביקש מכל סוכנויות הביטחון להביא בפניו אפשרויות נוספות, חלקן מוכרות, חלקן חדשות, שאותן אנו בוחנים. כשנפתח אותן בימים הקרובים תהיה לנו הזדמנות לשוב ולפרט עליהן".

עוד באותו נושא

"העיר המסוכנת בעולם עבור ילדים": בית החולים הגדול בחאלב הופצץ

לכתבה המלאה
ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
חילופי איומים. שר החוץ של רוסיה לברוב וג'ון קרי/רויטרס, צילום: רויטרס

אתמול המשיכו הכוחות הסוריים במתקפה על חאלב, כשכבשו את הגבעה אום אל-שקיף שליד מחנה הפליטים חנדראת. המחנה נכבש על ידי כוחות המשטר מידי המורדים בשבוע שעבר. גבעה זו היא הקצה הצפוני ביותר של חאלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה ומרכז הסחר השוקק במדינה לפני שפרצה המלחמה.

פעילי אופוזיציה בסוריה מאשימים את כוחות הנשיא בשאר אסד ואת רוסיה בתקיפות אוויריות נגד מטרות אזרחיות ומרפאות בעיר, שנמצאות בשכונות שבשליטת המורדים ונצורות בידי כוחות המשטר. היום דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי בתקיפה אווירית על חאלב נפגעה מרפאה בשכונת א-סאחור המזרחית שבשליטת המורדים. לפי הדיווח, אדם אחד נהרג במתקפה והמרפאה ניזוקה ויצאה מכלל שימוש.

מוקדם יותר הופצץ בית החולים הגדול ביותר בחלקה המזרחי של העיר חאלב על ידי כוחות המשטר הסורי או על ידי חיל האוויר הרוסי. שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולשטרום גינתה את המתקפות על יעדים אזרחיים. היא צייצה בעמוד הטוויטר שלה: "בלתי מתקבל על הדעת להפציץ אזרחים, ילדים ובתי חולים בחאלב. חוסר אנושיות. אסד ורוסיה נעים הרחק מהשלום".

(עדכון ראשון: 17:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully