וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג מבקרת בישראל

במהלך חמשת ימי ביקורם יסיירו התובעים גם בשטחי הרשות הפלסטינית. לפי הודעת בית הדין, הנציגים ישתתפו בפעילויות לימודיות ולא "ייקחו חלק באיסוף ראיות הקשורות לפשעים שנעשו לכאורה"

פאטו בנסודה, תובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי – האג. 2014. AP
תובעת בהאג, פאטו בנסודה/AP

משלחת של תובעים מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיעה לביקור בן חמישה ימים בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית – כך נמסר היום (רביעי) בהודעה של בית הדין. בביקור ישתתפו הנציגים בפעילויות לימודיות אך לא ייקחו חלק ב"איסוף ראיות הקשורות לפשעים שנעשו לכאורה".

מאז מבצע "צוק איתן" בודק בית הדין הבינלאומי אפשרות שבמהלכו בוצעו פשעי מלחמה נגד אנשים משני צדי המתרס. במבצע נהרגו לפי גורמי רפואה ברצועת עזה, יותר מ-2,100 פלסטינים, מרביתם אזרחים. מניין ההרוגים הישראלים עומד על 67 חיילים ושישה אזרחים.

לקריאה נוספת:
חקר פשעי מלחמה בצוק איתן: לראשונה ישראל משתפת פעולה עם האג
בית הדין בהאג: בודקים אם נעשו פשעי מלחמה ב"צוק איתן"
אב שכול התפרץ לנאום נתניהו באזכרה ל"צוק איתן": "לא מאמינים לך"

הריסות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס בעזה במבצע "צוק איתן"/רויטרס

עד כה דחתה ישראל באופן פומבי כל שיתוף פעולה עם בית הדין בחקירותיו הקשורות לסכסוך עם הפלסטינים. ירושלים טענה כי לרשות הפלסטינית, שאינה מדינה ריבונית, אין כל זכות ליחסים רשמיים עם בית הדין הפלילי הבינלאומי. עם זאת, בחודש יוני הודה גורם בממשלת ישראל כי נוצר קשר עם האג בנושאי הליכים משפטיים, אך סירב לפרט.

תובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג חשפה את שיתוף הפעולה עם ישראל בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריה, היא ערכה שיחות עם ישראל במסגרת חקירת פשעי המלחמה לכאורה שבוצעו במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה ב-2014. "ישראל הסכימה לשתף פעולה עם משרדי ואנחנו מחליפים מידע", אמרה התובעת פאטו בנסודה במהלך ביקור במטה האו"ם בז'נבה. היא אמרה שהיא בקשר עם שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully