וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שכול התפרץ לנאום נתניהו באזכרה ל"צוק איתן": "לא מאמינים לך"

בהר הרצל שבירושלים מציינים שנתיים לזכרם של 67 חללי המבצע ברצועת עזה. ראש הממשלה השיב לאב שהתפרץ: "בתור אח שכול, אני מבין כאבך". לפני הטקס תקפו קרובי הדר גולדין: "עייפנו מהמילים הריקות מתוכן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אוהד פיטר

טקס האזכרה לחללי מבצע "צוק איתן" מתקיים היום (חמישי) בהר הרצל שבירושלים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין, בכירים נוספים ומשפחות שכולות. במבצע, שנמשך 50 יום, נהרגו 67 חיילים. עם כניסתו של ראש הממשלה לרחבה, התפרץ אב שכול, יורם טל, אביו של עמרי, וצעק לעברו: "צלמו את האיש שעושה צחוק מהדמוקרטיה בישראל".

כשנתניהו עלה לנאום, טל התפרץ שוב ואמר: "לא מוכן כאב שכול לשלם כזה מחיר. אנחנו לא מאמינים לך. אל תשתלט על התקשורת". ראש הממשלה ענה לו: "בתור אח שכול, אני מבין את הכאב שלך. אני יודע מהו אובדן ושכול, ובתור ראש ממשלה עשיתי הכול כדי לא לחשוף את חיילינו לסכנה מיותרת. אנו מכבדים היום את זכרם של בניכם, הלוחמים האמיצים שבזכותם אנו כאן".

בהמשך אמר ראש הממשלה כי דלתו תמיד הייתה פתוחה בפניהם ותמיד תישאר. "העם כולו מוקיר את המחיר ששילמו יקיריכם ושילמתם אתם להבטחת ביטחון המדינה. 'צוק איתן' הוא אחד מהצמתים שבהם עם חפץ חיים נאלץ להיאבק על עצם הקיום. לוחמינו התייצבו בקו האש כדי להרחיק את סכנת הטילים, מנהרות הטרור ואיומים נוספים. כשהביטו לאחור הם ראו את אורות אשקלון, אשדוד, ניר עם ועוטף עזה וידעו שהם מגנים על הבית. היום יישובי עוטף עזה משגשגים בזכות הבנים. ילדים משחקים וחקלאים חורשים את שדותיהם בזכות הבנים, חיילינו ומפקדינו הגיבורים שצעדו בראש. מבצע צוק איתן היה מבחן לחוסן החברה הישראלית".

עוד בוואלה! NEWS:
אליאב ניסה לסכל פיגוע - ונהרג: תיעוד בלעדי מהזירה בגוש עציון
הפיגוע בצרפת: "אחד המחבלים היה במעצר בית - רק משעות הצהריים"
אזריה ממשיך להאשים את המג"ד ששיקר: "אולי הוא מפחד מהתקשורת"

טקס אזכרה לחללי צוק איתן, הר הרצל. 26 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"כראש ממשלה עשיתי הכול כדי לא לחשוף את חיילינו לסכנה מיותרת". נתניהו וריבלין/נועם מושקוביץ

לדברי נתניהו, חמאס ספג את המכה הקשה בתולדותיו. "כאלף פעילים נהרגו. תכנית התקיפה של חמאס מהאוויר, מהקרקע מהים ותחת הקרקע נכשלה. המערכה נוהלה גם במישור הבינלאומי באחריות ובשיקול דעת באופן שהעניק חופש פעולה לכוחותינו וחמאס לא השיג דבר. כל דרישותיו נדחו והשקט שב לדרום".

על רקע הפרסום הצפוי של דוח המבקר על המבצע, אמר אתמול נתניהו בשיחות סגורות כי צה"ל פעל לאיתור פתרונות מבצעיים להשמדת מנהרות מינואר 2013 ומערכת הביטחון דנה עשרות פעמים בנושא. "הטענה שלפיה לא היו דיונים בקבינט הפוכה מן האמת", ציין. בנאומו היום התייחס נתניהו לדברים. "הפקנו לקחים ואנו מיישמים אותם גם היום. אני לא יכול להבטיח שצוק איתן הוא העימות האחרון, אך אני מבטיח שאם הוא (חמאס) מתכנן עימות נוסף הוא ייפגע בעוצמה שלא תיאר לעצמו כי גם אנו מתעצמים. ישראל מטפחת יכולותיה באוויר בים וביבשה ומתחת ליבשה".

לבסוף פנה למשפחות ואמר להן: "הפצעים טרם ידעו מזור ואני יכול להגיד לכם שאני לא יודע אם הם יגלידו. אירועי צוק איתן צרובים בכם, בי, בכולנו. צוק איתן הוא שם נרדף לתעוזה לוחמים, לאחדות לאומית, לגבורה אזרחית. המשימה להשיב את גולדין ושאול עומדת לנגד עיניי ונשלים אותה גם אם ייקח זמן. מעל הכול, צוק איתן הוא צוואת הנופלים להמשיך לבצר את ביטחון ישראל ולהגן על הגבולות בעוצמה ובתבונה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יורם טל, אביו של עמרי טל ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן. טקס אזכרה הר הרצל. 26 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"משתלט על התקשורת". יורם טל, האב השכול שהתפרץ לדברי נתניהו/נועם מושקוביץ

הנשיא ריבלין התייחס בנאומו בטקס למשפחות החללים במעמד שבויים ונעדרים הדר גולדין ואורון שאול שנהרגו במבצע "צוק איתן". "הדר ואורון יצאו בשליחות מדינת ישראל, ועל מדינת ישראל מוטלת המשימה, האחריות והמחויבות, להשיבם לביתם. משימה זאת היא חלק מהחוב המוסרי שלנו כלפי חיילינו. עלינו לוודא שכחלק מכל משא ומתן לפתרון המצוקות ההומניטריות ברצועת עזה תעלה גם חובה אנושית זאת של השבת הבנים לגבולם".

משפחתו של הדר, שנהרג במבצע "צוק איתן", תקפה הבוקר את הממשלה על פעולותיה בהשבת גופת בנה ובהשבת גופתו של אורון. "עייפנו מהמילים הריקות מתוכן והאמירות החלולות של ממשלת ישראל שטוענת שהיא עושה כל שביכולתה על מנת להחזיר את אורון והדר לקבר ישראל. אנחנו מציינים כעת שנתיים לאחר מערכת 'צוק איתן' והמעשים של הממשלה מוכיחים שהבנים נשכחו ברפיח ובשג'אעיה. בשבועות האחרונים דווקא גילינו שממשלת ישראל לא עושה כל שביכולתה על מנת להחזיר את הבנים", אמרו הוריו של גולדין, לאה ושמחה.

לטענת המשפחה, בידי הממשלה כלים נוספים שביכולתם לסייע בהשבת הגופות. "קיימים מנופים בינלאומיים רבים על עזה שממשלת ישראל לא מפעילה כדי למצוא פתרון להבאת אורון והדר לקבר ישראל. אנו מצפים שבמלאת שנתיים לסיום מערכת 'צוק איתן' ייקחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן וממשלת ישראל כולה אחריות לגורלם ולהשבתם של אורון והדר".


(עדכון ראשון 16:36)

משפחות אורון שאול והדר גולדין לאחר פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשכת רה"מ. יוני 2016. נועם מושקוביץ
"עייפנו ממילים ריקות מתוכן". משפחות שאול וגולדין/נועם מושקוביץ
טקס אזכרה לחללי צוק איתן, הר הרצל. 26 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"השבת הבנים - חלק מהחוב המוסרי שלנו". הטקס בהר הרצל/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully