וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים השתלט על משט הנשים לעזה: "זייתונה" עגנה בנמל אשדוד

5.10.2016 / 4:41

13 פעילות פרו-פלסטיניות יצאו מאיטליה לכיוון הרצועה במחאה על הסגר שמטילה ישראל על רצועת עזה. פעילה במשט לאולפן וואלה! NEWS: "באנו למחות על המצור הברוטלי". קצין בכיר: "האירוע הזה מאחורינו"

עריכת וידאו: ניר חן

חיל הים השתלט הערב (רביעי) על הספינה "זייתונה", במסגרת משט המחאה לרצועת עזה, והוביל אותה לעבר נמל אשדוד שבו היא עוגנת כעת. מדובר צה"ל נמסר כי 13 הפעילות שעל הסיפון סירבו להשיב לבקשה הישראלית להפסיק את השיט לעבר הרצועה, ובתגובה הוחלט להשתלט על כלי השיט. לאחר שהספינה עגנה, נמסר כי האירוע עבר ללא נפגעים או התרחשויות חריגות, וכי המפגינות יועברו לטיפול גורמי הממשלה המתאימים.

קצין בכיר בצה"ל מסר בתום ההשתלטות כי "הפעולה התבצעה ללא התנגדות וללא אלימות". לדבריו, "האירוע הזה מאחורינו". הקצין הוסיף כי מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, היה בחדר הפיקוד בים.

בשעה 16:58 (שעון ישראל) איבדו המארגנים קשר עם 13 הנשים שעל סיפון הספינה. זאת, כשעה לאחר שחודש הקשר הטלפוני עם הפעילות בעקבות קטיעה של כשעתיים וחצי. מיקומה האחרון של הספינה שנמסר לפני ההשתלטות היה במרחק של כ-75 קילומטרים מהחוף.

עוד בוואלה! NEWS:
רקטה התפוצצה בכביש בלב שכונה בשדרות; אין נפגעים אך נגרם נזק
בשל הצבת טילי 300-S: חופש הפעולה של חיל האוויר בסוריה יוגבל
סגנה של מרקל דרש מאיראן להכיר בישראל – והוחרם בביקורו

המיקום הידוע האחרון של משט הנשים לעזה. google maps, צילום מסך
המיקום הידוע האחרון של משט הנשים לעזה/צילום מסך, google maps

המשט יצא לפני כמה ימים מאיטליה לכיוון חופי רצועת עזה. לדברי גורמי ביטחון, הוא התעכב, ככל הנראה מסיבות טכניות, ובשל כך נאלץ לעצור כמה פעמים בלב ים. אן רייט, ממובילות המשט, אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "אם צה"ל יתקרב אלינו וידרוש שנעצור - אנחנו לא חמושות, אנחנו נשות שלום - אנחנו נעצור. אין לנו כוונה להגיע לעימות אלים עם צה"ל".

הפעילות מוחות על הסגר שהטילה ישראל סביב רצועת עזה ומאיימות לפרוץ אל תחומי המרחב הימי שנאכף בידי צה"ל, כדי להגיע אל החוף. גורם ביטחוני אמר אמש כי "בחיל הים מתייחסים ברצינות למחאה הזו אף שהיא פופוליסטית". הגורם הוסיף כי לצה"ל ישנו נוהל מסודר לטיפול במקרים מעין אלה והצבא יפעל על פיו. "אם הן לא יתפנו מרצון מהאזור שאסור לתנועה ימית, הכוח בים ייאלץ לעכב אותן לחקירה ולהביא אותן לנמל אשדוד", אמר הגורם על המשתתפות במשט.

גורם ביטחוני נוסף מסר כי ישראל העבירה מסרים לפעילות המשתתפות במשט שלפיהם טענותיהן אינן נכונות וכי הן מוזמנות להיכנס באופן רגלי לרצועת עזה דרך מעבר ארז בצורה מסודרת. מאז משט המרמרה בשנת 2010 התמודד חיל הים עם כמה משטי מחאה לעזה שהסתיימו ללא אלימות והמשתתפים בהם הועברו לחקירה בנמל אשדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
משט נשים לרצועת עזה. אתר האינטרנט של המשט, אתר רשמי
"אנחנו נשות שלום". הפעילות המשתתפות במשט/אתר רשמי, אתר האינטרנט של המשט

רייט סיפרה בריאיון על מטרת המשט. "אנחנו מייצגות נשים מכל העולם, ואנחנו באות למחות על המצור הברוטלי של ישראל לעזה", אמרה. רייט פנתה לממשלת ישראל בבקשה להפסיק את המצור. "אין שום סיבה שיהיו משטים שיאתגרו את המצור. צריכה להיות כניסה חופשית לנמל עזה של ספינות שנושאות סחורות ואנשים. עזה צריכה להיות מקום ככל המקומות, שאם יש בה נמל, אנשים צריכים להיכנס אליה ולצאת ממנה בחופשיות".

רייט וחברותיה עובדות עם ארגונים לא ממשלתיים בעזה. "יש אנשים בעזה שמחכים לנו, שעוקבים אחרי ההתקדמות שלנו. קיבלנו דיווחים של מאות ואלפי אנשים שיחכו לנו על הנמל, כולל דייגים שמצפים לראות אותנו בים", העידה.

(עדכון ראשון 12:24)

משט נשים לרצועת עזה. אתר האינטרנט של המשט, אתר רשמי
תמיכה במשט/אתר רשמי, אתר האינטרנט של המשט
משט נשים לרצועת עזה. אתר האינטרנט של המשט, אתר רשמי
משט נשים לרצועת עזה/אתר רשמי, אתר האינטרנט של המשט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully