וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנה של מרקל דרש מאיראן להכיר בישראל – והוחרם בביקורו

5.10.2016 / 11:25

זיגמר גבריאל, שמשמש גם שר הכלכלה, היה אמור להיפגש עם יו"ר הפרלמנט לריג'אני, אך האחרון ביטל זאת. בין היתר, קרא הבכיר הגרמני לרפורמות בממשל והתנה את שיפור היחסים בהכרה של טהראן בישראל. "שום מדינה לא תכתיב לנו תנאים"

עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הפרלמנט של איראן, עלי לריג'אני, ביטל אתמול (שלישי) פגישה עם סגן הקנצלר של גרמניה, זיגמר גבריאל, שביקר במדינה, לאחר שקרא לטהראן לערוך רפורמות ולפעול באחריות בסוריה ואף התנה את שיפור היחסים בהכרת הרפובליקה האסלאמית בישראל.

לריג'אני היה הגורם הבכיר ביותר שעמו גבריאל, המשמש גם שר הכלכלה, היה אמור להיפגש במהלך ביקורו בן היומיים שנועד להאיץ את יחסי המסחר בין שתי המדינות לאחר החתימה על הסכם הגרעין ביולי אשתקד. דוברת מטעמו של סגן הקנצלר מסרה כי לא ניתנה סיבה רשמית לביטול.

ביום שני הביע גבריאל תמיכה במדיניות של הנשיא חסן רוחאני, שמתמודד עם ביקורת מצד הגורמים השמרניים במדינה. הוא הוסיף כי על איראן לקדם הפסקת אש בסוריה: "אני חושב שהיא יודעת מהי האחריות שלה שם". בשבוע שעבר צוטט גבריאל על ידי המגזין "דר שפיגל" באומרו כי לאיראן יהיו יחסים ידידותיים עם גרמניה רק אם תכיר בזכותה של ישראל להתקיים.

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן תרגיל עם ארה"ב: נשיא הפיליפינים מאייים "לערוק" לרוסיה ולסין
מתיחות במפרץ: צבא ערב הסעודית פתח בתרגיל ימי ענק
השמצות, איראן והמסים של טראמפ: הסגנים נפגשו לעימות ראשון

שר הכלכלה של גרמניה זיגמר גבריאל בביקור במוזיאון הלאומי של איראן, טהראן, 4 באוקטובר 2016. רויטרס
הביע שביעות רצון מהביקור. גבריאל במוזיאון הלאומי בטהראן, אתמול/רויטרס

דבריו התקבלו כהתערבות בענייניה הפנימיים של איראן. דובר של הממשלה בטהראן אמר כי "שום ממשלה לא יכולה להציב תנאים לאיראן. נחיה בהתאם לאמונתנו. לעולם לא נכיר בישראל". סדיק לריג'אני, אחיו של יו"ר הפרלמנט וראש מערכת המשפט, תקף את סגן הקנצלר ביום שני: "אילו הייתי בעמדה בממשלה או במשרד החוץ, לא הייתי מאפשר לאדם כזה להגיע לאיראן".

ההתעלמות מגבריאל מדגישה את האתגר שעומד בפני מדינות המערב בניסיונן לשפר את היחסים עם ההנהגה האיראנית, המחולקת בין מתונים וקיצונים, ולהבטיח לחברותיהן חוזים עסקיים יוקרתיים. בשובו לגרמניה אמר גבריאל כי הפגישה נובעת ממניעים פוליטיים לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו במאי. הוא הביע שביעות רצון מהביקור, שבמהלכו נפגש עם סגנו של רוחאני. לדבריו, גרמניה רוצה לסייע בשיפור הכלכלה המקומית. שר הכלכלה לווה על ידי משלחת של אנשי עסקים וביום שני חתמה חברת סימנס על חוזה לשדרוג רשת הרכבות של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully