וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הצבת טילי 300-S: חופש הפעולה של חיל האוויר בסוריה יוגבל

5.10.2016 / 8:50

אחרי שנה של תיאום מוצלח בין ישראל לרוסיה, החלטת מוסקבה לפרוס את הטילים בבסיס ימי במדינה עלולה לשנות את כללי המשחק. החשש הוא שהביטחון של אסד יגבר ועמו התוקפנות כלפי ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כמעט שנה חלפה מאז הציבה רוסיה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400 בסוריה, שנה שבמהלכה רקמו בירושלים ובמוסקבה מנגנון תיאום צבאי כדי למנוע תקריות במדינה. במערכת הביטחון הביעו חשש מהמהלך ובעיקר מהמידע על פעילות חיל האוויר שעלול לזלוג לידי גורמים עוינים שעמם משתפת רוסיה פעולה, בהם צבא סוריה, חיזבאללה ואיראן.

עם זאת, גורמים במערכת הביטחון שיבחו את רמת התיאום וטענו כי הופקו לקחים ממקרים חריגים. על פי פרסומים זרים, לא נראה שהנוכחות של מערכת ההגנה האווירית - שהוצבה בלטקיה שבצפון סוריה לאחר שטורקיה הפילה מטוס קרב רוסי - מנעה מחיל האוויר לתקוף שיירות נשק ויעדים שהוגדרו "קו אדום".

מנגד, כוחותיו של בשאר אסד צברו ביטחון והם הפכו לתוקפניים יותר כלפי חיל האוויר. רק לפני כמה שבועות התפרסמו ידיעות בכלי תקשורת זרים על ניסיון יירוט של כלי טיס ישראליים במרחב האווירי הסורי. בצה"ל אישרו את הפרטים, אך טענו כי סוללות ההגנה האוויריות של צבא סוריה לא היו קרובות לפגיעה. לכן, ההודעה הרוסית על הצבת מערכת S-300 בטרטוס עשויה לגרום לשינוי בכללי המשחק.

עוד בנושא:
רוסיה מציבה S-300 בסוריה - וטורקיה מנסה להחיות את הפסקת האש
רוסיה מזהירה את ארה"ב מתקיפת כוחות אסד: "רעידת אדמה אזורית"
שנה למבצע הרוסי ששינה את כללי המשחק בסוריה - והנציח את המלחמה

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
לא פגעה בתיאום. מערכת S-400 בלטקיה, בשנה שעברה/צילום מסך, טוויטר

S-300 היא מערכת הגנה מדויקת ובעלת טווח גילוי ויירוט גדול הרבה יותר מהמערכות שנמצאות כיום בידי צבא סוריה. איראן התאמצה לרכוש את המערכת בידיעה שהיא תהווה מכשול עבור מי שינסה לתקוף יעדים על אדמתה. מקורות דאגה נוספים נוגעים לאפשרות שאסד יפרוס מטריית הגנה אווירית גם לחיזבאללה כמו גם ליכולת הריסון שיש לרוסיה על סוריה.

על אף שנוכחות ה-S-300 בסוריה תגביל את חופש הפעולה של חיל האוויר, היא לא תהפוך לקיר חוסם. במערכת הביטחון ממעטים לדבר על ההתמודדות עם מערכות הגנה מתקדמות רוסיות, אך מומחים ישראלים המעורים בתהליך סיפרו כי המענה על מערכות כמו S-300 ואחרות החל לפני כשני עשורים. ככל שיחלוף הזמן, הם אומרים, יצטבר מידע רב על פעילותן ומאגר הנתונים יסייע לשפר את ההתמודדות של חיל האוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully