וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה נס ששרדתי": המסע לחיים של המאבטח בקניון שהותקף בגרזן

2.10.2016 / 8:24

המאבטח צביקה כהן נפצע קשה בפיגוע במעלה אדומים בחודש פברואר ונמצא מאז בטיפול מקיף לשיקומו. "זה נס רפואי שנשארתי בחיים", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, "אני רוצה לחזור להיות צביקה"

צילום: יוני ריכנר, עריכת וידאו: ניר חן.

זה היה אחד הסיפורים המזעזעים ביותר בגל הטרור שהחל בדיוק לפני שנה: צביקה כהן מאבטח בקניון מעלה אדומים, בן 47, הותקף בגרזן בחודש פברואר האחרון בעת שעמד בכניסה לקניון, והיטלטל שבועות ארוכים בין חיים למוות. בראיון מיוחד לאולפן וואלה! NEWS סיפר כהן על ניסיונותיו לחזור לחיים. "אני בסדר גמור. הייתי בבית לוינשטיין בחודש מרץ והשתחררתי באוגוסט לשיקום יום בהר הצופים, לשם אני הולך יום יום", אמר.

"אחרי המכה הראשונה איבדתי את ההכרה", שחזר כהן את היום בו חייו השתנו לחלוטין. לדבריו, הבחין בתוקפו שהתקרב אליו וזיהה אותו – המחבל, סעדי עלי אבו חאמד, תושב הכפר עזרייה בן 21 היה נוהג להגיע באופן תדיר לקניון בו עבד. "אחר כך ניגשתי למעלית, פתחתי אותה והוא חבט לי עם הגרזן בראש. באותו הרגע איבדתי את ההכרה. זה נס רפואי ששרדתי ונשארתי בחיים".

לקריאה נוספת:
אחיו של המאבטח ממעלה אדומים: "החליף חבר בעבודה, עם הלב הטוב שלו"
נלכד המחבל שביצע את פיגוע הגרזן במעלה אדומים
עבדו עם המחבל בקניון מעלה אדומים: "המומים, לא הייתה לו שנאה בעיניים"

צביקה כהן נפצע בפיגוע. באדיבות המשפחה
הולך לשיקום מדי יום. צביקה כהן, לפני פציעתו/באדיבות המשפחה

על אף שכהן הצליח להישאר בחיים הנזק שנגרם לו הוא עצום, והוא נלחם יום יום במטרה להשתקם. "כף היד השמאלית שלי אינה מתפקדת, וכך גם רגל שמאל. אני הולך לטיפול פסיכולוגי ועובר משברים אסטרונומיים", סיפר. אחיו של כהן, משה, ישב לידו בזמן הריאיון וסיפר על רגעי המשבר בזמן שזה היה בתרדמת. "כמו שאתם רואים, קצת קשה לו והוא בורר מילים. הוא איבד כמעט מחצית מהגולגולת שלו - הוא מנותח מהמצח עד הצוואר", אמר.

כמו כהן, גם אחיו מגדיר את שעבר כ"נס רפואי". לדבריו, הרופאים הכינו את בני המשפחה לגרוע מכל בשל הניתוח המורכב שהיה עליו לעבור. "קרה לנו נס, בזכות התפילות של עם ישראל, הרופאים והמשפחה שלא זזו מהמיטה", הוסיף. "צביקה בן אדם חזק. אתם רואים אותו היום, הוא עובר תקופה לא קלה, יש עוד דרך ארוכה לפניו אבל בעזרת השם צביקה יחזור לאיתנו", אמר.

כהן ספג פגיעה מוחית קשה, ראייתו נפגעה והוא נאלץ ללמוד מחדש כישורים בסיסיים. "הוא לא יודע לקרוא וכמו ילד בכיתה א', אנחנו יושבים ומלמדים אותו. הוא מקבל גם ריפוי בעיסוק", סיפר האח. לקראת השנה החדשה מאחל לעצמו כהן שישוב להיות כפי שהיה בערב ראש השנה תשע"ו. "אני רוצה שיאחלו לי שנת בריאות, שנת ביטחון. אני רוצה לחזור להיות צביקה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צביקה בן אדם חזק". זירת הפיגוע בקניון במעלה אדומים בחודש פברואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully