וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שהמריא: אובמה הצטלם עם השוטרים שליוו אותו ולחץ את ידם

30.9.2016 / 16:12

בטרם המריא "אייר פורס 1" בחזרה לוושינגטון, לחץ נשיא ארה"ב את ידיהם של שוטרי יס"מ שאבטחו אותו עם נחיתתו ובמהלך הטקס בהר הרצל. הוא הודה להם על הליווי וחלק עמם תמונה מחויכת בנתב"ג

צילום: זיו סוקולוב , עריכה: מתן חדד

רגע לפני המראתו בחזרה לוושינגטון, הצטלם היום (שישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם שוטרי יחידת היס"מ מתפ"א של אגף המבצעים (מנהלת תיאום פעולות אכיפה). הנשיא לחץ את ידיהם של השוטרים והודה להם על הליווי. הם ליוו אותו מרגע נחיתת ה"אייר פורס 1", בהגעתו להלווייתו של שמעון פרס בהר הרצל ובחזרתו לנמל התעופה בן גוריון.

אובמה נחת אתמול בנתב"ג כחלק ממשלחת אמריקנית גדולה שהגיעה להלווייתו של פרס. במשלחת נכללו גם שר החוץ ג'ון קרי, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס ובכירים נוספים. גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון הגיע להלוויה, וכמו אובמה, ספד לנשיא התשיעי שנטמן בבית העלמין שבהר המנוחות.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה ספד לפרס בעברית: "שמעון, תודה רבה, חבר יקר"
הנץ התמים שסירב להיכנע לפחד: ההספדים המלאים לפרס
מכל העולם: אובמה ועשרות מנהיגים זרים נחתו בישראל להלוויית פרס

שוטרי יס"מ הצטלמו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאחר שליוו אותו בהלוויית שמעון פרס. 30 בספטמבר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
תמונה עם האיש החשוב בעולם. השוטרים עם אובמה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

אובמה ספד לפרס מהלך טקס ההלוויה ואמר כי נוכחותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במקום היא "תזכורת לנושא הלא גמור של השלום". "כבוד גדול להיות בירושלים ולהיפרד מחברי שמעון פרס. הוא הראה לנו שצדק ותקווה הם הלב של הרעיון הציוני. חיים בטוחים לאומה שיכולה להגן על עצמה בעצמה", אמר אובמה בדברי ההספד שלו. "הוא חי חיים מלאים של חברים ובעלי ברית, חיים מלאים שמונעים מהנאות קטנות ומחלומות גדולים. אלה היו החיים של שמעון פרס. זו מדינת ישראל. זה הסיפור של העם היהודי במאה האחרונה. הוא התאפשר על ידי דור המייסדים, ובו שמעון פרס. שמעון אמר פעם שהמסר של היהודים למין האנושי הוא שאמונה וחזון יכולים לגבור על כל הקשיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפרד מארונו של שמעון פרס, ספטמבר 2016. רויטרס
"לא חדל מלחלום ולעבוד". אובמה ליד ארונו של פרס, היום/רויטרס

הנשיא אמר כי "התכנסנו כאן בידיעה ששמעון מעולם לא ראה את חלום השלום מתגשם. האזור עובר תקופה כאוטית. ועדיין, הוא לא חדל מלחלום ולא חדל מלעבוד. כשהגעתי לעבוד עם שמעון, הייתי הנשיא האמריקני העשירי מאז קנדי שישב עמו. העשירי שהוקסם ממנו, מהתכניות שלו לעתיד".

"בדרכים רבות הוא הזכיר לי ענקים אחרים שפגשתי, כמו נלסון מנדלה, המלכה אליזבת. מנהיגים שראו כל כך הרבה עד שהם כבר לא מרגישים צורך להיות פופולריים. כמו שמעון, הם דבקים בדעתם גם אם היא נוגדת את הכלל", אמר אובמה, וסיים בפרידה בעברית: "שמעון, תודה רבה, חבר יקר".

שוטרי יס"מ הצטלמו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאחר שליוו אותו בהלוויית שמעון פרס. 30 בספטמבר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
אובמה והשוטרים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully