וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכל העולם: אובמה ועשרות מנהיגים זרים נחתו בישראל להלוויית פרס

נשיא ארה"ב יעמוד בראש המשלחת האמריקנית שתשתתף בטקס בהר הרצל, ואליו מצטרפים ג'ון קרי וביל קלינטון, שנחת כבר אתמול. בין המנהיגים שישתתפו גם אבו מאזן, הנסיך צ'ארלס, נשיא צרפת הולנד, שר החוץ המצרי סאמח שוכרי

רויטרס

בזה אחר זה נחתו הבוקר (שישי) מנהיגים מכל רחבי העולם, שישתתפו בהלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, בראשם נשיא ארצות הברית. ברק אובמה נחת בנתב"ג כחלק ממשלחת אמריקנית גדולה, שתכלול גם את שר החוץ ג'ון קרי, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס ואחרים. אתמול נחת הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

מי שעוד הגיע הוא הנסיך צ'ארלס, יחד עם ראשי ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, דייוויד קמרון וגורדון בראון, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי ונשיא מקסיקו אנריקה פנה נייטו. בהלוויה ישתתפו גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יחד עם בכירים נוספים בהם סאיב עריקאת, אנדריי אזולאי, יועצו של מוחמד מלך מרוקו, וסגן שר החוץ של טורקיה פירידון סינירלולו.

מותו של מנהיג | סיקור מיוחד
חשיפת מטוס הלביא, החתימה על הסכם אוסלו ויום הולדת 90: פרס בתמונות
כששמעון עשה עיניים לסוניה: בכפר נעוריו של פרס נפרדים בכאב
הילרי קלינטון: "עצובה באופן אישי על מות פרס, העולם יתגעגע אליו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה נוחת בנתב"ג, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאירופה יגיעו עוד נשיא גרמניה יואכים גאוק ושר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר, ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי, פליפה מלך ספרד, נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן, ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיקו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסאידס ואחרים. מנהיגים בכירים אחרים מרחבי העולם שישתתפו הם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, המושל הכללי של אוסטרליה פיטר קוסגרוב, נשיא חוף השנהב אלסאן אואטרה ונשיא טוגו פאורה גנאסינגבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הגעת נשיא צרפת פרנסואה הולנד להלוויתו של שמעון פרס, נתב"ג. ספטמבר 2016. דוברות רש?ת, אתר רשמי
נשיא צרפת הולנד בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, דוברות רש?ת
הגעת שר החוץ המצרי סאמח שוכרי להלוויתו של שמעון פרס. דוברות רש?ת, אתר רשמי
שר החוץ של מצרים שוכרי, הבוקר/אתר רשמי, דוברות רש?ת
הגעת טוני בלייר להלוויתו של שמעון פרס, נתב"ג. ספטמבר 2016. רשות שדות התעופה, אתר רשמי
ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, רשות שדות התעופה

אתמול נחת נשיא ארצות הברית לשעבר קלינטון, שביקר בכנסת, שם הוצב ארונו של פרס, ונועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים. בפגישתו עם ראש הממשלה שוחח קלינטון גם עם ממלא מקום המועצה לביטחון לאומי יעקב נגל ועם עו"ד יצחק מולכו. ראש הממשלה נפגש אתמול במעונו בירושלים גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי.

היערכות לקראת הלוויתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
הכנות בהר הרצל לקראת הלווייתו של פרס, הבוקר/ראובן קסטרו

מנהל נתב"ג שמואל זכאי סיים הבוקר הערכת מצב עם היחידות המבצעיות של נתב"ג, משטרת ישראל, משרד החוץ ושותפים נוספים, לקראת בואם של אורחים רשמיים שמגיעים להלווייתו של נשיא המדינה לשעבר. ברשות שדות התעופה מסרו כי מאז ליל יום רביעי ועד כה לא היו שיבושים בלוח הטיסות המסחריות. אתמול, יום השיא של כל הזמנים, עברו כ-95 אלף נוסעים בנתב"ג, ובנוסף להם חלפו בו גם מאות אורחים שהגיעו ללוויה. במהלך כל היום צפויים לעבור בשדה התעופה עוד כ-73 אלף נוסעים ביותר מ-580 המראות ונחיתות. מדובר בשיא בפעילות של נמל התעופה ביום שישי. האורחים שהגיעו ללוויה יחלו לעזוב את ישראל בשעה 13:00, והאורח האחרון אמור להמריא בשעה 22:00.

(עדכון ראשון: 7:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully