וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושים מבשרי רעות: צה"ל בקריאה לגיוס קציני נפגעים

28.9.2016 / 17:07

מערך הנפגעים בצה"ל יצא בחיפושים אחר אנשי מילואים שימלאו את אחד התפקידים הרגישים ביותר: מסירת הודעה למשפחות שזה עתה איבדו את יקיריהם. "זה ממשיך ללוות אותך גם הרבה אחרי האירוע", תיאר קצין במערך

צילום: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

(ריאיון עם מודיעי נפגעים בצה"ל - יום הזיכרון 2016)

צה"ל הפיץ היום (רביעי) קריאה לגיוס קצינים למערך הנפגעים בצבא, כדי שיבשרו למשפחות על מות יקיריהן. בימים האחרונים נשלחה הודעה על גיוס קציני נפגעים, שהועברה בתפוצה רחבה לאנשי מילואים מכל הארץ בהודעות SMS, ובה נקראו להגיש את מועמדותם לתפקידים במערך.

בהודעה, החתומה על ידי ראשת תחום נפגעים סגן אלוף אלונה סלמון, ועל ידי ראש ענף תכנון כוח האדם (עתכ"א) סגן אלוף אופיר קבילו, צוינו דרישות התפקיד: "לתרום, להושיט יד, לעשות את הדבר הנכון, להתחבר למקורות הכוח שלך, לייצג את המערכת, להיות חלק מארגון שהאנשים בו הם מקור עצמתי". בפנייה לאנשי המילואים נכתב כי אם אלה הדברים שמניעים אותם, אז המודעה מיועדת להם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הארון יוצב מחר בכנסת, בשישי הטקס בהר הרצל: סידורי הלוויית פרס
העליון הכריע: שמונה חודשי מאסר נוספים לאולמרט; ערעוריו נדחו
דוח חקירה: הטיל שהפיל את המטוס המלזי באוקראינה - הגיע מרוסיה

קציני מדור נפגעים בצה"ל. מאי 2016. ראובן קסטרו
אורי נתני, רונן רויטמן ויוסי וקנין, קציני נפגעים/ראובן קסטרו

"בימים אלו אנו מאתרים בקפידה ברחבי הארץ קצינים וקצינות איכותיים שיצטרפו למערך הנפגעים של צה"ל", נכתב בהודעה. "המתאימים, בעלי יכולות רגשיות וקוגניטיביות, גמישות מחשבתית ותפעולית ויכולת עבודה בצוות, ישתלבו במערך בתפקידי מודיעי נפגעים ותפקידים מאתגרים נוספים. המתאימים יעברו הכשרה ייעודית שתקנה להם כלים מקצועיים ואישיים".

קצין נפגעים הוא תפקיד רגיש במיוחד, שעיקרו מסירת ההודעה הקשה אל בתי משפחות של חיילים שנפצעו באורח קשה או נהרגו בעת שירותם הצבאי. "אי אפשר לתאר את גודל האחריות שמוטלת על כתפיהם של מודיעי הנפגעים", אמר אחד מהם. "אין דבר הדומה למסירת הנורא מכל למשפחה, זהו מעשה מורכב שדורש רגישות רבה וממשיך ללוות אותך גם הרבה אחרי שעוזבים את בית המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully