וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאים הגיעו להיפרד מפרס בשעותיו האחרונות: "קשה לראות אותו ככה"

הידרדרות חריפה חלה במצבו של הנשיא התשיעי, ומקורביו שוהים כל העת ליד מיטתו. לפי שעה, הוא לא בהכרה ומונשם חלקית. "הוא נלחם עד הטיפה האחרונה", מסרו גורמים בסביבת משפחתו. הרב יצחק יוסף הגיע לקרוא פרקי תהילים

צילום: מור שאולי, עריכה: ליאור נאור

עם ההידרדרות המתמשכת במצבו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, המאושפז זה שבועיים בבית החולים שיבא שבתל השומר לאחר אירוע מוחי, בני משפחתו ומקורביו הגיעו אמש(שלישי) לבית החולים להיפרד ממנו. גורמים בסביבת משפחתו אמרו אתמול כי מצבו קשה "ואינו מבשר טובות". בבית החולים הסבירו כי הבצקת בראשו לוחצת על האזור הפגוע, והדבר משפיע על תפקודו. "הוא נלחם עד הטיפה האחרונה", מסרו הגורמים.

לדברי המקורבים, הרופאים לא הצליחו להעירו, והוא אינו מגיב כלל להוראותיהם ולא שב להכרה כמצופה. על פי המדדים שנלקחו מפרס וסדרת הבדיקות שעבר אתמול בבוקר עולה כי הנזק במוחו החמיר ונחשב בלתי-הפיך. בשלב הזה לא ניתן לו טיפול מציל חיים או כל פרוצדורה רפואית אחרת, והוא שוכב במיטתו ללא הכרה ומונשם חלקית.

עוד בוואלה! NEWS:
פרס הזיז קלות את ידו: "ייתכן שלא יהיה משותק לגמרי בצדו השמאלי"
הנשיא ריבלין הגיע לבקר את פרס בבית החולים: "אין לוחם ממנו"
"מכניס את הרופאים למתח": איך מתמודדים עם החולה הכי חשוב במדינה?

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
פרס/ראובן קסטרו

השר אריה דרעי ביקר את פרס בבית החולים, וסיפר בקול חנוק כי "כמי שמכיר את שמעון למעלה מ-30 שנה, קשה לראות אותו ככה. נאחל לבשורות טובות". הוא הוסיף כי "התפללנו לשלומו ליד חדרו". גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הגיע להיפרד מפרס בבית החולים.

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, הגיע לבית החולים ואמר: "קראתי פרק תהילים ליד מיטתו. הוא היה ידיד קרוב של אבי. חצי שעה לפני פטירתו של אבי הוא לחץ את ידו, היה מכבד כל ברייה, יש לו הרבה זכויות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בימים האחרונים נערכו לפרס סדרת בדיקות, שהראו כי מדדיו דווקא יציבים, אולם מצבו הוסיף להיות קשה ובסביבתו התקשו לשמור על אופטימיות. גורמים בבית החולים הבהירו כי "ככל שעוברים שהימים, הם לא אופטימיים".

אתמול נמסר כי מצבו של פרס נשאר יציב וללא שינוי, וכי אין שינוי במדדים הכלליים שלו. בסוף השבוע שעבר נרשם שיפור קל בנשימתו ונמסר כי מדדיו הכלליים של פרס יציבים וכי הצוות הרפואי בבית החולים שיבא ממשיך בטיפול נוירולוגי וכללי.

(עדכון ראשון: 14:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully