וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הזיז קלות את ידו: "ייתכן שלא יהיה משותק לגמרי בצדו השמאלי"

הנשיא התשיעי, המאושפז בעקבות אירוע מוחי, שב להכרה, אף שמצבו מוסיף להיות קשה. הרופאים מנתקים אותו בהדרגה ממכשירי ההנשמה, ובסוף התהליך ניתן יהיה לקבוע את מידת הנזק שנגרם למוחו. "עצם העובדה שהוא מגיב על פקודות רופאיו - זו התקדמות"

עריכת וידאו: ניר חן.

הנשיא התשיעי שמעון פרס, המאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שעבר אירועי מוחי מגיב לכל הפקודות של רופאיו, כך אמרו היום (שני) לוואלה! NEWS, גורמים בבית החולים. "זה מעיד על התקדמות במצבו. הוא מתרגם את הפעולה עליה מורים הרופאים, ומזיז יד או רגל".

עוד דווח כי הנשיא לשעבר הניע קלות את ידו השמאלית, וגורמים בבית החולים אמרו כי ייתכן וזה מרמז על כך שלא יהיה שיתוק לחלוטין בצד השמאלי של גופו. הרופאים מורידים את מינון חומרי ההרדמה שבגופו בהדרגה, אך מדגישים שמצבו עדיין מוגדר קשה.

בסביבת פרס מדגישים שהחזרה להכרה נעשית באיטיות כדי להימנע ממשברים. "יכולות להיות נסיגות נשימתיות, ועוד הרבה מוקשים בדרך. בצד ימין ראינו תנועתיות עוד קודם, ובצד שמאל אנחנו רואים התחלה של תנועות. כשיש שיתוק והרס מוחלט של רקמה מוחית אין תנועות, אז כשיש, זה סימן שהנזק אינו טוטאלי ויש סיכוי להתאוששות".

עוד כתבות בנושא:
אסור שיהיו מטופלים ששווים יותר - גם לא שמעון פרס
מצבו של פרס ללא שינוי: ינותק בהדרגה ממכשירי ההנשמה
הנשיא ריבלין הגיע לבקר את פרס בבית החולים: "אין לוחם ממנו"

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
נגמל בהדרגה ממכשירי ההנשמה. פרס/ראובן קסטרו

"בפגיעות ראש ניתן לראות שיפור עד שנה וחצי-שנתיים מהאירוע", הדגישו בסביבת פרס", כך שמה שרואים כעת זה לא מה שרואים בסוף התהליך". בביה"ח מדגישים שמצבו של פרס קשה. הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ נוירוכירורגית והצוות מחכה ששטף הדם הפנימי ייספג, תהליך שיכול לקחת שבועות, אם כי הסימנים יתחילו להיראות בשבועיים הקרובים. "ככל שלחץ הדם והחמצן בדם יתייצבו, תרד רמת ההרדמה".

אתמול אמרו בקרבתו של פרס כי בדיקה שנערכה לו העידה שאין החמרה במצבו, ועל כן הוחלט להוריד בהדרגה את חומרי ההרדמה בדמו ולהסיר את מכשירי ההנשמה. לדברי מקורביו, מתוצאות הבדיקה עולה כי הבצקת שנוצרה לו כתוצאה מהדימום התוך-גולגולתי לא גדלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר את שמעון פרס בבית החולים שיבא בתל השומר. ניב אהרונסון
עדכון בשבת מבית החולים שיבא על מצבו של פרס/ניב אהרונסון

הפחתת חומרי ההרדמה והסרת מכשירי ההרדמה באופן הדרגתי יכולים להיארך בין שעות ליומיים, בהתאם לתגובתו של פרס למצב החדש. החלטה זו משמעותית, שכן בסופה, אם פרס ישוב להכרה מלאה, יוכל הצוות הרפואי להעריך את מידת הנזק שנגרם למוחו. בהתאם לכך ייקבע גם סוג השיקום עבורו.

שלשום הגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין לבית החולים שיבא כדי לבקר פרס. "פרס הוא לא סמל, הוא נוכח כל כך מוחשי, נוכח בכל יישותו", אמר ריבלין. "אני יכול להעיד לגביי כנשיא בעקבותיו, הוא איש שנמצא בכל מקום בארץ ומעורב בכל נושא. ולכן, כולנו יחד מתפללים לשלומו. כולנו תקווה שנגיע למצב שבו נראה את הנשיא התשיעי מחלים. אין לוחם יותר ממנו. אם הדבר תלוי ברצונו, הוא גם ינצח"

(עדכון ראשון: 11:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully