וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין הגיע לבקר את פרס בבית החולים: "אין לוחם ממנו"

במקביל לביקור, הודיעה לשכת הנשיא התשיעי כי לא חל שינוי במצבו והוא נותר קשה ויציב. מחר יעבור בדיקות ואחריהן יחליטו רופאיו כיצד להמשיך בטיפול. ריבלין: "אם הדבר תלוי ברצונו, הוא ינצח"

צילום: מאצי הוף

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע הערב (שבת) לבית החולים שיבא בתל השומר כדי לבקר את הנשיא לשעבר שמעון פרס, שמאושפז במקום מיום שלישי לאחר שלקה באירוע מוחי. "פרס הוא לא סמל, הוא נוכח כל כך מוחשי, נוכח בכל יישותו", אמר ריבלין. "אני יכול להעיד לגביי כנשיא בעקבותיו, הוא איש שנמצא בכל מקום בארץ ומעורב בכל נושא. ולכן, כולנו יחד מתפללים לשלומו. כולנו תקווה שנגיע למצב שבו נראה את הנשיא התשיעי מחלים. אין לוחם יותר ממנו. אם הדבר תלוי ברצונו, הוא גם ינצח".

מלשכתו של פרס נמסר הערב כי מצבו נותר ללא שינוי - קשה אך יציב - וכי הרופאים ממשיכים בטיפול מקיף. לדברי מנהל בית החולים פרופ' יצחק קרייס, מחר בשעות הבוקר צפויה להתבצע הערכת מצב נוספת לגבי מצבו של הנשיא התשיעי, שתכלול גם בדיקת סי-טי. בהתאם לכך, יחליטו הרופאים המטפלים בפרס על המשך הטיפול הרפואי.

התכנסות מוקדמת בלשכת יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין לקראת הצהרת האמונים במליאת הכנסת של הנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין. דוברות הכנסת,
"כולנו תקווה שנראה את הנשיא התשיעי מחלים". ריבלין ופרס ב-2014/דוברות הכנסת

הבוקר אמר פרופ' אבינועם רכס, נוירולוג בכיר מבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים ויו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית לישראל, כי "פרס עבר ממצב אקוטי למצב כרוני". לדבריו, "כשיש לאדם דימום כזה מאסיבי יש סכנה מידית לחייו. אמנם אני לא הרופא המטפל והתיק הרפואי שלו לא גלוי בפניי, אבל על פי הדיווחים שיצאו מבית החולים, החברים שלנו בשיבא עבדו נכון והצליחו לייצב את המצב שלו, כך שהסכנה המידית חלפה".

עם זאת, לדבריו של פרופ' רכס, "פרס עדיין בסכנה, אבל האויבים העיקריים שלו כרגע הם זיהומים בלתי נמנעים שיש בבתי חולים כתוצאה מאשפוז ממושך והתפתחות של בצקת מוחית מסביב להמטומה (שטף דם פנימי) בראשו. תאורטית, הוא יכול לקבל עוד שבץ אבל אני חושב שיש לזה סיכוי נמוך. אני מעריך שהורידו לו את תרופות מדללי הדם (נוגדי קרישה), ואז יש סכנה אחרת שהוא יקבל אירוע לבבי. הרופאים נמצאים בין הפטיש לסדן במקרים מהסוג הזה, הם צריכים לשקול ספציפית סיכון מול סיכוי בכל אופציה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הסיכון שב"מטופל VIP"

רכס ציין כי לא ניתן להתעלם ממעמדו של פרס בתור איש ציבור לאורך השנים. "יש מחקרים שמראים שכשמטפלים ב-VIP יש נטייה לעשיית יתר, לכסות כל אופציה שלא יגידו שלא עשו כל פעולה אפשרית כדי להציל, או לחילופין נטייה לעשות פחות מהנדרש, מהפחד שזה יסכן את הרופא. זה סיכון שהרופאים כן לוקחים על עצמם בשגרה, אבל כשמדובר ב-VIP זה סיכון שהם ממש מפחדים לקחת", אמר.

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
"אנחנו חייבים לפרס על מה שעשה למדינה"/ראובן קסטרו

במקרה של פרס, לדבריו, הקים בית החולים חמ"ל מקצועי עם רופאים שבוחנים ביחד את המקרה ומקבלים החלטות. "זו פריבילגיה שאנחנו כעם חייבים לפרס, גם כפרופסיה מקצועית, להחזיר לפרס על כל מה שהוא עשה לטובת המדינה כל חייו. אני יודע מה תהיה הביקורת על דבריי, שערכי הרפואה היא לרפואה ציבורית שוויונית, אבל אני מצטער, יש שווים ויש שווים יותר, ולא יעזור כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully