וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון לאולפן וואלה! NEWS: ארה"ב לא גיבשה צעדים בנוגע לסכסוך

24.9.2016 / 9:00

שגריר ישראל באו"ם התייחס לדיווחים על תכניתו של הנשיא ברק אובמה לצעד אחרון בנושא, והבהיר כי האמריקנים "הולכים על דברים שעוזרים". לדבריו, "אנחנו תמיד נותנים את אותן התשובות – אין שותף פלסטיני"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לדיווחים על צעד אמריקני שיוביל הנשאי ברק אובמה בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני לפני עזיבתו את הבית הלבן בסוף השנה. לדברי דנון, " אני קורא בעיתונות ושומע תסריטים על כך שאובמה לא יעצור בווטו החלטות נגד ישראל. פגשתי את השגרירה האמריקנית סמנתה פאוור ואנחנו משוחחים גם על הנושאים הללו. כרגע אין ניר עמדה, אין דבר שמתגבש".

"אני מעריך שיגיעו לנשיא אובמה אנשים עם רעיונות שונים", הוסיף. "אבל במהות, החלטה כזאת לא תועיל, היא לא תהיה קונסטרוקטיבית והעמדה האמריקנית פה היא, 'אנחנו הולכים על דברים שעוזרים, לא על דברים שיוצרים כותרות או אווירה טובה לפלסטינים'. לכן, בסופו של דבר, אני מעריך שלא תתקבל יוזמה כזאת, כי היא לא תעזור לא לפלסטינים ולא לתהליך השלום".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו ייפגש ביום ראשון עם הילרי קלינטון ועם דונלד טראמפ
קרי נפגש עם נתניהו: "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים"
הקוורטט: "הבנייה בהתנחלויות מסכנת את פתרון שתי המדינות"

דני דנון. UN photo,
"באים אלינו בטענות במקום לטפל בעניינים שלהם". דנון/UN photo

דנון התייחס לשיח על הסכסוך הישראלי-פלסטיני במהלך פגישתם של הנשיא אובמה ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר: "זה נושא שעולה תמיד בפגישות מדיניות, גם בפגישות שלי, כאן באו"ם. אנחנו נותנים תמיד את אותן תשובות: אין שותף בצד הפלסטיני וראש הממשלה מוכן לדבר במוסקבה, בוושינגטון, בירושלים וברמאללה". לטענת דנון, "כל עוד אין שותף, לא יעזרו כל הניסיונות של הקהילה הבינלאומית".

לדבריו, "הטירוף האמיתי הוא לא במדינת ישראל, אלא במטה האו"ם. לשמוע את מזכ"ל האו"ם מאשים את ישראל בטירוף זה מקומם". הנוגע להתנחלויות בגדה המערבית, טען: "זה אולי תירוץ של אותם גורמים, לבוא אלינו בטענות במקום לטפל בעניינים שלהם. אני רואה פה סכסוכים של עמים אחרים באו"ם, גם הם לא מוותרים על העקרונות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully