וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט: "הבנייה בהתנחלויות מסכנת את פתרון שתי המדינות"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS לניו יורק

23.9.2016 / 20:30

חברי הקוורטט למזרח התיכון נפגשו בשולי עצרת האו"ם וגינו בחריפות, שוב, את מדיניות הבנייה בהתנחלויות ש"שוחקת את האפשרות לפתרון שתי המדינות". במהלך השנה פרסמה הקבוצה דוח מקיף על הסכסוך הישראלי-פלסטיני

צילום: עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

(בווידאו: נתניהו על הדרישה לפנות התנחלויות: "טיהור אתני")

הקוורטט למזרח התיכון הודיע היום (שישי) כי הוא מתנגד נחרצות לפעילות הישראלית בהתנחלויות והזהיר כי היא מסכנת את פתרון שתי המדינות בין ישראל לפלסטינים. "הקוורטט מצהיר על ההתנגדות החריפה שלו לפעילות המתמשכת בהתנחלויות, המהווה מכשול לשלום", נמסר בהודעת הקוורטט בתום פגישת נציגיו בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. עוד נמסר כי הקוורטט "מביע את דאגתו הכנה כי האצת הבנייה בהתנחלויות והרחבתן שוחק את היכולת לפיתרון שתי המדינות".

אתמול נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני עצרת האו"ם ואמר כי על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להכריע בין "הפצת שנאה" לבין קידום השלום". לפני שעלה נתניהו לדוכן הנואמים, נשא דברים יו"ר הרשות הפלסטינית. הוא ציין כי הרשות תגיש בקרוב הצעת החלטה חדשה בנוגע להתנחלויות למועצת הביטחון של האו"ם, והביע תקווה כי "שום מדינה לא תטיל על כך וטו". הוא הוסיף כי "על ישראל להפסיק את המדיניות הדכאנית שלה, עליה להפסיק את ההוצאות להורג ואת הפרובוקציות נגד מסגד אל-אקצא".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל ההפצצות הכבדות בחאלב: שר החוץ של רוסיה ינאם בעצרת האו"ם
הצייד הופך לניצוד: ההסתבכות של החוקר מספר 1 מאיימת על מח"ש
בעקבות אירועי טקס פרסי אופיר - תלונה הוגשה במשטרה נגד השחקן רועי אסף

הבנייה בהתנחלות ברוכין, תיעוד שלום עכשיו. שלום עכשיו, ספק 500
תיעוד הבנייה בברוכין שבשומרון/ספק 500, שלום עכשיו

ביום שלישי נאם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת האו"ם בפעם האחרונה לפני תום כהונתו בבית הלבן. אובמה התייחס בדבריו ליחסים בין ירושלים לרמאללה ואמר כי "ישראלים ופלסטינים יהיו במצב טוב יותר אם הפלסטינים ידחו את ההסתה ויכירו בלגיטימיות של ישראל, ואם ישראל תכיר בעובדה כי אינה יכולה להחזיק בהתנחלויות ולכבוש אדמות של פלסטינים לעד". מזכ"ל האו"ם באן קי מון נאם לפני אובמה והתייחס גם הוא לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "החלפת פתרון שתי המדינות במדינה אחת יוביל להרבה בעיות. כידיד של שני העמים, כואב לי שכבר עשור הקיטוב גובר ואין תקווה. זה טירוף", אמר

לפני כארבעה חודשים פרסמו חברות הקוורטט - ארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם - דוח מקיף על הסכסוך הישראלי-פלסטיני שגובש במחצית הראשונה של השנה. בדוח הזהירו החברות כי פתרון שתי המדינות הולך ומתרחק בפועל, וקראו לנקוט צעדים ממשיים שיהפכו את המגמה וישאירו את פתרון שתי המדינות כאפשרות ישימה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, העצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק. 20 בספטמבר 2016. רויטרס
"ישראל אינה יכולה להחזיק בהתנחלויות". אובמה בעצרת האו"ם/רויטרס

הדוח מיפה את המכשולים שמונעים את קידום הפיתרון וכלל גינוי חריף לישראל על המשך הבנייה בהתנחלויות, הפקעת קרקעות ומניעת פיתוח בשטחי סי בגדה המערבית. עם זאת, הדוח נחשב למאוזן יחסית שכן הוא כולל ביקורת נרחבת גם על הרשות הפלסטינית בשל חוסר מאבקה בטרור ובהסתה.

בשל הביקורת על הפלסטינים, ברמאללה התקבל הדוח בזעם. הרשות הפלסטינית גייסה את הסכמתם של דיפלומטים ערבים לחסום את קידומו של הדוח במועצת הביטחון. מצרים, המייצגת את קבוצת המדינות הערביות במועצה הצליחה להביא לחסימת המהלך.

גורם אירופי אמר אז לוואלה! NEWS כי ישנה אכזבה מכך שהדו"ח לא התקדם. "יש בדו"ח המלצות בעלות חשיבות", אמר. "אימוצו על ידי מועצת הביטחון, אפילו רק הודעת ברכה על פרסומו, היתה משדרגת אותו, ולו רק מבחינת משמעותו הסמלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully