וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי נפגש עם נתניהו בניו יורק: "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים"

24.9.2016 / 0:10

ראש הממשלה ושר החוץ של ארצות הברית נפגשו ברקע החשש בירושלים מפני מהלך אחרון של אובמה בנושא הישראלי-פלסטיני עם תום כהונתו. "אנו מקווים שננצל את הידידות כדי לקדם את מה שאנחנו חושבים שבעדיפות עליונה לביטחון ישראל", אמר קרי

צילום: רויטרס

(נאום נתניהו באו"ם, ביום חמישי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש (שישי) עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בניו יורק. במהלך הפגישה, התייחס קרי לתקופה שנותרה עד לתום כהונתו בממשל אובמה בנובמבר, ואמר: "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים". הדברים נאמרו ברקע החשש בירושלים מפני מהלך אחרון של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני בטרם תסתיים כהונתו.

"קיימות דאגות רציניות בנוגע לביטחון האזור", אמר קרי בתום הפגישה. "הצורך ביציבות ובהגנה על ישראל ואצות הברית המדינות נמצא בעדיפות עליונה לביטחונה של ישראל. אנחנו מקווים למצוא דרך לנצל את הידידות שלנו כדי לקדם את מה שאנחנו חושבים שבעדיפות עליונה לביטחונה של ישראל, וגם כדי לקדם מערכות יחסים באזור".

עוד בנושא העצרת הכללית של האו"ם:
"הכול גן עדן": הגימיק של נתניהו לעצרת האו"ם – אופטימיות זהירה
אבו מאזן באו"ם: נעלה בקרוב הצעה חדשה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון
שר החוץ של רוסיה באו"ם: "אסור לתת לסוריה להידרדר לקטסטרופה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי נפגשו בניו יורק, ספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו התייחס לפגישתו עם אובמה ביום רביעי, והגדיר את פגישתם "מצוינת". לאחר מכן, פנה לקרי ואמר: "אני מצפה להמשיך את השיח בינינו. אנחנו מדברים כמעט כל יום, אבל תמיד חשוב לדבר ישירות על קידום שלום ויציבות עם שכנינו באזור". קרי הסכים עמו לגבי הפגישה עם אובמה, ואמר כי "הפגישה עם הנשיא היתה קונסטרוקטיבית מאוד". הוא הוסיף: "אני חושב שהגודל והמבנה של הסכם הסיוע, שמספק מחויבות ביטחונית ארוכת טווח, מהווים הצהרה מדהימה על הידידות בין ישראל וארצות הברית. אני לא חושב שיש מזכיר מדינה בהיסטוריה שביקר ודיבר עם ראש ממשלת ישראל כל כך הרבה".

מוקדם יותר פרסם הקוורטט למזרח התיכון הצהרה, ולפיה הוא מתנגד נחרצות לפעילות הישראלית בהתנחלויות. הגוף הבינלאומי אף הזהיר כי הבנייה מסכנת את פתרון שתי המדינות בין ישראל לפלסטינים. "הקוורטט מצהיר על ההתנגדות החריפה שלו לפעילות המתמשכת בהתנחלויות, המהווה מכשול לשלום", נמסר בהודעת הקוורטט בתום פגישת נציגיו בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. עוד נמסר כי הקוורטט "מביע את דאגתו הכנה כי האצת הבנייה בהתנחלויות והרחבתן שוחקת את היכולת ליישם את פתרון שתי המדינות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ניו יורק. 22 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בנאומו באו"ם, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שלשום נשא נתניהו נאום בעצרת הכללית של האו"ם, ובו אמר כי על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להכריע בין "הפצת שנאה" לבין קידום השלום. זאת בתגובה לנאומו של אבו מאזן, שתקף בחריפות את מדיניותה של ירושלים בנאום שנשא בפני באי העצרת. נתניהו הזמין את אבו מאזן להופיע בכנסת.

"לישראל יש עתיד מזהיר באו"ם. זאת חרפה כיצד שהאו"ם מוטה נגדה", אמר נתניהו בפתח דבריו. הוא אמר כי בכל האזור נשים נאנסות ומיעוטים נרצחים, אך בארגון מתמקדים דווקא בישראל. "האו''ם החל ככוח מוראלי, והפך לפארסה מוסרית".

נתניהו אף הדגיש כי וושינגטון נותרה בעלת בריתה הקרובה ביותר של ירושלים. הוא התייחס לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שאמר בנאומו כי יעלה בקרוב הצעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם וכי הוא מקווה ששום מדינה לא תטיל וטו על כך. "אני יודע שיש דיבורים על מהלך נגד ישראל עד סוף השנה", אמר נתניהו, שהבהיר כי "לא ניתן לאף אחד להכתיב לנו תנאים". ראש הממשלה אמר כי "הדרך לשלום עוברת דרך רמאללה וירושלים, לא דרך ניו יורק".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully