וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש ביום ראשון עם הילרי קלינטון ועם דונלד טראמפ

טל שלו, ניו יורק, ועמרי נחמיאס, וושינגטון

24.9.2016 / 2:40

לאחר שגורם בפמליית נתניהו אמר השבוע כי ראש הממשלה ייענה בחיוב אם אחד מהשניים יבקש להיפגש עמו, נעשתה פנייה מלשכת טראמפ - ובעקבותיה יזמו אנשי נתניהו פגישה עם קלינטון, בלשכת ראש הממשלה הדגישו כי המטרה היא "לשמור על איזון"

צילום: רויטרס

(נאום נתניהו באו"ם, השבוע)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בימים אלה בניו יורק, ייפגש ביום ראשון עם המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ - כך נמסר הלילה (שבת) מלשכתו. מוקדם יותר השבוע נפגשו השניים עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שהגיע אף הוא לניו יורק כדי להשתתף בעצרת האו"ם.

הפגישות עם קלינטון וטראמפ יתקיימו בפתחו של שבוע דרמטי במערכת הבחירות האמריקנית, כאשר יממה לאחר מכן צפויים להיפגש השניים לעימות הנשיאותי הראשון, שייערך באוניברסיטת הופסטרה שבלונג איילנד.

על פי לשכת ראש הממשלה הפגישות נקבעו ביממה האחרונה, לאחר שיחת טלפון בין אנשי טראמפ לאנשי נתניהו. זאת לאחר פרסום דבריו של בכיר בפמלייתו השבוע, לפיהם אם טראמפ או קלינטון יבקשו להיפגש עמו ישיב על כך בחיוב. "לאחר שהיה ברור כי יש היתכנות לפגישה, יזמנו פנייה למטה קלינטון, כדי לשמור על איזון", נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

עוד בנושא:
קרי נפגש עם נתניהו בניו יורק: "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים"
נתניהו ממשיך לנסות להתקרב לאפריקה: נפגש עם מנהיגים מהיבשת בארה"ב
"הכול גן עדן": הגימיק של נתניהו לעצרת האו"ם – אופטימיות זהירה

מפוצלת הילארי קלינטון ודונלד טראמפ. רויטרס
נתניהו נזהר לא להביע תמיכה באף אחד מהמועמדים. המועמדים לנשיאות ארצות הברית קלינטון וטראמפ/רויטרס

בחודשים האחרונים נתניהו מנסה להתרחק מקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית, זאת על רקע הטענות כלפי התנהלותו בבחירות 2012, אז הואשם בתמיכה במועמד הרפובליקני מיט רומני. הוא מקפיד שלא לענות על שאלות בנושא ואף הבהיר כי הוא מעונין לאזן לגמרי את מגעיו עם שני הצדדים של הפוליטיקה האמריקאית.

נתניהו וטראמפ היו אמורים להיפגש בדצמבר האחרון כשהמועמד הרפובליקני - אז עדיין אחד מיני רבים - תכנן ביקור בישראל. עם זאת, הפגישה בוטלה בסופו של דבר לאחר שנתניהו גינה את אמירת טראמפ לפיה יש לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית. טראמפ אמר אז שהגינוי היה "סוג של בלתי הולם, אבל זה בסדר", ובסופו של דבר ביטל את הביקור המתוכנן ואמר שהפגישה תתקיים אחרי שיהפוך לנשיא ארצות הברית.

אתמול נועד נתניהו עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בניו יורק. במהלך הפגישה התייחס קרי לתקופה שנותרה עד לתום כהונתו בממשל ברק אובמה בנובמבר, ואמר: "נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים". הדברים נאמרו ברקע החשש בירושלים מפני מהלך אחרון של אובמה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני בטרם תסתיים כהונתו. בפגישה שהתקיימה השבוע בין השניים הדגיש אובמה כי הוא מודאג מהבנייה בהתנחלויות.

(עדכון ראשון: 1:52)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי נפגשו בניו יורק, ספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נוכל להגיע להישגים בחודשים הקרובים". נתניהו בפגישה עם קרי בניו יורק, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully