וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ממשיך לנסות להתקרב לאפריקה: נפגש עם מנהיגים מהיבשת בארה"ב

ראש הממשלה נפגש עם ראשי מדינות מהיבשת בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, ואמר להם כי ישראל יכולה להיות "שותפה מדהימה" עבורם. לאחר מכן, השתתף בכנס שעסק בשילוב טכנולוגיה ישראלית באפריקה

צילום: רויטרס

(נאום נתניהו באו"ם, אמש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (חמישי) שני מפגשים מיוחדים עם ראשי מדינות ונציגים מאפריקה, לאחר נאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. תחילה, נתניהו נפגש עם ראשי מדינות מיותר מ-15 מדינות באפריקה, ודן עמם באפשרויות להרחבת שיתוף הפעולה בין ישראל ומדינות היבשת. לאחר מכן, הוא השתתף באירוע מיוחד שיזמה המשלחת הישראלית לאו"ם בניו יורק, תחת הכותרת "חדשנות וטכנולוגיה ישראלית באפריקה", בהשתתפות שורה של חברות טכנולוגיות וסטארט אפים ישראלים שהציגו את פיתוחיהם בפני עשרות מנהיגים אפריקנים.

במפגשים היום השתתפו בין היתר ראשי מדינות ונציגים מאתיופיה, מקניה, מאוגנדה, מקונגו, מחוף השנהב, מהרפובליקה המרכז אפריקנית, מדרום סודאן, מסווזילנד, מקמרון ומליבריה. נתניהו אמר למנהיגים כי הוא מאמין שישראל יכולה להיות "שותפה מדהימה", כלשונו, למדינות שלהם. "טכנולוגיה משנה הכול, והיא לא רק תקשורת - היא גם רפואה, חקלאות וחינוך. אנחנו רוצים לשתף את הטכנולוגיות שלנו אתכם", הוסיף.

עוד על עצרת האו"ם בניו יורק:
"הכול גן עדן": הגימיק של נתניהו לעצרת האו"ם – אופטימיות זהירה
אבו מאזן באו"ם: נעלה בקרוב הצעה חדשה נגד ההתנחלוית במועצת הביטחון
אובמה ונתניהו חייכו למצלמות, אבל התחמקו מהפיל שבחדר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארוע טכנולוגיות ישראליות עבור מדינות אפריקה במטה האו"ם בניו יורק, 22 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אירוע "חדשנות וטכנולוגיה ישראלית באפריקה", אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שיזם את האירוע, אמר: "ישראל ממשיכה להתמקד בטכנולוגיות וביוזמות שהביאו אותנו למעמד של אומת הסטארט אפ. השותפות שלנו עם אפריקה והעולם המתפתח מבוססת לא רק על מסחר של מוצרים, אלא גם על ההון האנושי הצעיר שמלא ברצון לשנות את העולם לטובה".

לפני אירועים אלה, נתניהו קיים פגישה אחרונה עם מזכ"ל האום באן קי מון, שמסיים את תפקידו השנה. באן מתח השבוע ביקורת חריפה על מדיניותה של ישראל בשטחים, וכינה את ההתנחלויות "טירוף". למרות זאת, נתניהו הודה לו, הביע הערכה על הגינותו במהלך תקופת כהונתו ואף הזמין אותו לביקור בישראל. בנוסף לכך, נתניהו דן עם באן בסוגיית הנעדרים שבידי חמאס.

נתניהו נפגש עם מנהיגים ממדינות באפריקה בשולי העצרת הכללית של האו"פ, 22 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה עם המנהיגים האפריקנים, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

האירועים באו"ם ממשיכים מגמה נרחבת של ישראל בחודשים האחרונים לחימום היחסים הדיפלומטיים עם אפריקה, שמטרתה בין היתר לשנות את הרוב האוטומטי נגד ישראל באו"ם. נתניהו שואף להציע למדינות באפריקה שיתופי פעולה בנושאים שונים: מאבק בטרור, חקלאות, טכנולוגיה וחדשנות, ובתמורה לכך לקבל תמיכה מדינית בפורומים בינלאומיים.

בתחילת יולי נתניהו ביקר באתיופיה, ברואנדה, בקניה ובאוגנדה, לאחר עשרות שנים שבהן לא ביקר ראש ממשלה ישראלי ביבשת, והוא מתכנן לקיים ביקור נוסף במערב אפריקה בעתיד. בנוסף לכך, בסוף יוני אישרה הממשלה תכנית לחיזוק הקשרים עם אפריקה בעלות של כ-50 מיליון שקלים, ובשבועות האחרונים חודשו היחסים הדיפלומטיים עם גינאה.

כמו כן, מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ביקר בצ'אד ובמדינה אפריקנית מוסלמית נוספת שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, אשר הצנזורה אסרה לנקוב בשמה. לקראת הגעתו של נתניהו לעצרת האו"ם נוהלו מגעים לקיום פגישה בינו ובין נשיא צ'אד, אך ככל הנראה הדבר לא הסתייע עד כה. עם חלק ממדינות אפריקה ישראל מנהלת גם מגעים חשאיים לגבי הסכמים לגירוש הפליטים והמסתננים מאפריקה בתמורה למענקים ולסיוע, סוגיה שעומדת כעת לפתחו של בית המשפט העליון.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully