וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבריח נשק לפריז שנתפס לפני פיגועי נובמבר: "לא ידעתי מה המטרה"

23.9.2016 / 21:00

אזרח מונטנגרו שנתפס לפני כעשרה חודשים בגרמניה כשברכבו נשקים וחומרי נפץ רבים, הודה כי הבריח נשק, אך טען שלא ידע מה מטרתו. התביעה טוענת שהנשקים היו מיועדים לשמש ב"אירוע אלימות קשה" - אך לא הרחיבה

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

אזרח מונטנגרו שנתפס לפני כעשרה חודשים בגרמניה כשבמכוניתו כלי נשק רבים הודה היום (שישי) בהברחת נשק לטובת "מעשי אלימות". עם פתיחת משפטו הבוקר הודה האיש, שהתביעה בגרמניה מכנה וולאטקו ו', כי עסק בהברחת נשקים, אך טען כי לא ידע לאיזו מטרה הם ישמשו. התביעה המקומית מאשימה אותו בהובלת כלי נשק ששימשו ב"מעשה אלימות קשה" - אך לא פירטה בדיוק על איזה מעשה מדובר.

וולאטקו, בשנות ה-50 לחייו, נתפס בתחילת חודש נובמבר אשתקד בכביש המהיר שבין זלצבורג לבין מינכן. מערכת הניווט ברכבו העידה כי הוא יצא ממונטנגרו ועבר דרך קרואטיה וסלובניה בדרכו לבירת צרפת. הוא נתפס רק שבוע לפני שרשרת הפיגועים הקשה שביצעו פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) בפריז ובהם נרצחו 130 בני אדם. השוטרים שעצרו אותו מצאו ברכבו שמונה רובי סער מסוג קלאצ'ניקוב, אקדחים, רימוני יד וחומרי נפץ.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצח בחתונה: במשטרה חושדים כי הרקע הוא סכסוך כספי בין עבריינים
הצייד הופך לניצוד: ההסתבכות של החוקר מספר 1 מאיימת על מח"ש
השרה רגב: "השימוש בדרוויש הוסתר ממני ומצוות לשכתי"

שומרים סביב מגדל אייפל יום לאחר מתקפת הטרור בעיר, פריס. 14, נובמבר 2015. רויטרס
אנשי כוחות הביטחון מאבטחים את אזור מגדל אייפל יום לאחר מתקפת הטרור, נובמבר 2015/רויטרס

מקורם של כמה מהנשקים בהם השתמשו המחבלים בשרשרת הפיגועים שבוצעה ב-13 לנובמבר בכמה יעדים בפריז היה בסכסוכים שנבעו עם פירוקה של יוגוסלביה בשנות ה-90 של המאה הקודמת ובתחילת המאה הנוכחית.

דוברת של בית המשפט במינכן, אנדראה תיץ, אמרה כי עורך דינו של הנאשם ציין במהלך הדיון כי מרשו ידע שהוא מבריח נשקים, אך לא ידע לאיזו מטרה. היא הוסיפה כי התביעה מאמינה שהנשקים הוברחו למתקפה ספציפית. עם זאת, היא הוסיפה כי לא ברור אם יש קשר למתקפת הטרור הקטלנית שבוצעה בפריז כשבוע לאחר מכן. "נבחן הקשר למתקפה שבוצעה ב-13 בנובמבר", אמרה תיץ, "בשלב הזה לא הוכח כל קשר".

משפטו של וולאטקו צפוי להימשך עד סוף השבוע הבא. על פי ההערכות, הודאתו תסייע לו לקבל עונש מאסר מופחת והוא צפוי לרצות עונש מאסר של שלוש שנים ותשעה חודשים ועד ארבע נשים ושלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully