וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר מאולם המופעים: הלהקה מנגנת - והמחבלים מתחילים לירות

יהושע בריינר, שליח וואלה! NEWS לפריז

15.11.2015 / 8:53

שני סרטונים מליל הטבח בפריז מראים את הרגעים שבהם נפתחת אש חי באולם "בטקלאן" על רקע הופעת הרוק ואת חילופי האש בין השוטרים למחבלים. על פי הדיווחים, המחבלים השליכו גם רימונים וצעקו: "זה למען סוריה"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

סרטונים חדשים המתעדים את רגעי הדרמה באולם הקונצרטים "בטקלאן" שברובע ה-11 של פריז במהלך מתקפת הטרור בלילה שבין שישי לשבת פורסמו היום (ראשון) ברשתות החברתיות. בשני הסרטונים שפורסמו מליל האימה בפריז, נראית להקת "איגלס אוף דת' מטאל" מנגנת, כאשר רצף יריות קוטע את המופע. בתיעוד נוסף נראים כוחות הביטחון יורים על המחבלים בכניסה לאולם.

זירת הפיגוע באולם בטקלאן הפכה למדממת. במהלך ההופעה, ככל הנראה ארבעה מחבלים פתחו בירי לעבר הקהל עם רובי קלשניקוב. על פי חלק מהדיווחים הם אף השליכו רימונים לעבר מאות הצופים במקום. עדי ראייה שנמלטו מהזירה סיפרו כי המחבלים צעקו "אללה אכבר" ו"זה למען סוריה" לפני שהחלו לירות.

לקריאה נוספת:
אם אירופה לא תכיר בעיוורונה – הפיגועים בפריז יהיו רק קצה הקרחון
פורסם שמו של מחבל מפריז, אחיו ואביו של מחבל נוסף נעצרו
אחרי שרכב בלגי נצפה ליד האולם בפריז: מבצע מעצרים מיוחד בבריסל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלהקה ניגנה - המחבלים פתחו בירי. זירת הפיגוע באולם המופעים בפריז, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד לאחר מכן, לקחו המחבלים קרוב למאה בני ערובה במקום. "אנחנו עדיין בבטקלאן, בקומה הראשונה, פצועים קשה. בבקשה עזרו לנו כמה שיותר מהר. יש כאן ניצולים, הם הורגים את כולם אחד-אחד", כתב אחד מבני הערובה בהודעת טקסט שהצליח לשלוח.

כשעתיים לאחר מכן, ולאחר שנשמעו קולות ירי מתוך האולם שמצביעים על טבח בבני הערובה, פרצו כוחות מיוחדים של המשטרה הצרפתית לאולם ותוך רגעים ספורים חיסלו את המחבלים. בזירה התגלו עשרות רבות של הרוגים, חלקם זרים ומרביתם צרפתים.

הלילה מסר התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולאן, כי זוהה אחד המחבלים שאחראי לירי ולטבח במקום, איסמעיל עומאר מוסטפאי, אזרח צרפתי בן 29, שפוצץ את עצמו עם חגורת נפץ במהלך האירוע. זהותו התגלתה בעקבות גילוי חלק מאצבעו בזירה ולאחר שטביעות האצבע שלו הושוו עם הנתונים הקיימים במאגרי המשטרה. הוא נעצר בעבר פעמים רבות. אחיו ואביו של מוסטפאי נעצרו לחקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully