וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר טורקי: "ארה"ב הודתה שיש ראיות מוצקות להסגרת פתהוללה גולן"

שר המשפטים שמלווה את משלחת ארדואן לניו יורק נפגש עם סגן הנשיא ג'ו ביידן, ודרש ממנו לקדם את הסגרתו של יריבו של נשיא טורקיה. "אנחנו מקווים שזה לא ייקח זמן רב", הבהיר בקיר בוזדה. וושינגטון טרם התייחסה לדיווח

צילום: רויטרס

שר המשפטים של טורקיה בקיר בוזדה טען הלילה (שישי) כי סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודה שאנקרה סיפקה "ראיות מוצקות" המצדיקות לכאורה את הסגרתו של המטיף המוסלמי פתהוללה גולן, יריבו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן - כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה". על פי הדיווח, בוזדה נפגש עם ביידן בשולי העצרת הכללית של האו"ם, שאליה נשלח במסגרת פמלייתו של הנשיא ארדואן.

"יש לנו מספיק מידע, מסמכים והוכחות שמראים כי פתהוללה גולן הוא מנהיג ארגון הטרור שניסה להשלים את ההפיכה", הבהיר בוזדה במסיבת עיתונאים בניו יורק. הוא שב על הטענות כי גולן, שחי בשנים האחרונות בפנסילבניה, הוביל את ניסיון ההפיכה במדינה ב-15 ביולי.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה ביקשה רשמית מארה"ב להסגיר גולן בקשר לניסיון ההפיכה
לראשונה מאז ניסיון ההפיכה: מזכ"ל נאט"ו מבקר בטורקיה
ביידן לארדואן בביקור בטורקיה: "מתנצל שלא הגעתי מוקדם יותר"

המטיף פתהוללה גולן בביתו במדינת פנסילבניה. פברואר 2014. רויטרס
"טרוריסט שניהל את ניסיון ההפיכה". גולן בביתו בפנסילבניה/רויטרס

לדברי שר המשפטים, "מר ביידן הסכים והצהיר כי יש ראיות מוצקות". הוא הוסיף כי הממשלה הטורקית כעת מצפה מוושינגטון לנקוט את "הצעד השני" הנחוץ על מנת לעצור את גולן. "אנחנו מקווים שזה לא ייקח זמן רב, ויקרה בהתראה קצרה", אמר. "ביקשנו מעצר זמני של גולן בשל ניסיון ההפיכה של ה-15 ביולי והעובדה שהוא המוח מאחוריו. הוא טרוריסט שניהל את ניסיון ההפיכה מפנסילבניה".

עד כה, וושינגטון לא התייחסה באופן חד-משמעי לכוונותיה בנוגע לבקשת ההסגרה של גולן, וגורמים אמריקניים לא אישרו את הדיווח הטורקי האחרון. גולן מצדו שב והכחיש כל קשר לניסיון ההפיכה, שהובילו אנשי הצבא הטורקי. מוסדות שונים המזוהים עם תנועתו של גולן, כולל כלי תקשורת, בתי ספר ומוסדות חינוך וארגונים קהילתיים אחרים נסגרו על ידי הרשויות הטורקיות לאחר ניסיון ההפיכה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 14 באוגוסט 2016. רויטרס
"איום על כל מדינות העולם". ארדואן וביידן באנקרה/רויטרס

בנאומו בעצרת האו"ם ביום שלישי האחרון, טען ארדואן כי "ב-15 ביולי היינו חשופים לניסיון הפיכה של ארגון טרור, שהרג יותר מ-200 אזרחים ופצע אחרים". לדבריו, האיום הטמון בגולן, ששוהה בארצות הברית, עלול להתפשט מטורקיה למדינות נוספות. "דור חדש זה של ארגון טרור הוא איום על כל מדינות העולם שבו הארגון נוכח. היום, רוב המדינות כאן באו"ם נמצאות תחת איום של ארגון טרור זה. האסטרטגיה שלהם היא השפעה על החברה. אני קורא לכל האומות לנקוט בצעדים נגד ארגונו של פתהוללה גולן. זה ברור, אך מחר זה עלול להיות מאוחר מדי בשבילכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully