וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז ניסיון ההפיכה: מזכ"ל נאט"ו מבקר בטורקיה

9.9.2016 / 15:55

יום לאחר שהסכימה אנקרה לביקור מחוקקים גרמנים בבסיס צבאי בשטחה, לאחר מתיחות על רקע ההכרה ברצח העם הארמני, הגיע מזכ"ל הברית הצבאית למדינה. גם שרת החוץ של האיחוד האירופי נפגשה עם בכירים באנקרה

צילום: רויטרס

קרוב לחודשיים אחרי ניסיון ההפיכה הצבאי, הגיע אתמול (חמישי) מזכ"ל ברית נאט"ו ינס סטולטנברג לביקור בטורקיה. מדובר בביקורו הראשון של סטולטנברג מאז ניסיון ההפיכה ונראה כי הצדדים מנסים להראות שהיחסים חזרו לשגרה לאחר תקופה מתוחה בין אנקרה לבין גורמים במערב. זהו גם הביקור הראשון של מזכ"ל נאט"ו, הברית הצבאית הבינלאומית שבה חברה אנקרה, מאז יצאה טורקיה ל"מבצע פרת" בתוך שטח סוריה.

"אנחנו מקבלים בברכה את המאמצים הגוברים של טורקיה להילחם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש)", אמר היום מזכ"ל נאט"ו לטלויזיה הטורקית, "לטורקיה יש את הזכות להגן על עצמה. הרבה מתקפות טרור שהגיעו מכיוון סוריה".

עוד בוואלה! NEWS:
מיהו אמריקני: המאבקים התת-קרקעיים במרוץ לבית הלבן
ניסוי חמישי בעשור: ההתקדמות הגרעינית המדאיגה של צפון קוריאה
"אנחנו במלחמה": התגובות של בוש ובכירי הממשל לאחר הפיגוע בתאומים

מזכ"ל נאט"ו סטולטנברג נפגש עם נשיא טורקיה ארדואן, ספטמבר 2016. רויטרס
"לטורקיה יש זכות להגן על עצמה". ארדואן עם מזכ"ל נאט"ו/רויטרס

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני עורכת היום גם היא ביקור בטורקיה. היא נפגשה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו ועם השר לענייני אירופה עומר צ'ליק. במסיבת עיתונאים שערכה עם השניים אמרה מוגריני כי לאיחוד האירופי ולטורקיה יש "אינטרסים משותפים" בכל הנוגע לפיתרון המחלוקת בקפריסין בחודשים הקרובים. הטורקים והיוונים בקפריסין עורכים דיונים בניסיון לאחד את האי לאחר כ-42 שנים בו הוא מחולק.

במקביל לביקורו של סטולטנברג, אתמול התירו השלטונות בטורקיה לחברי פרלמנט גרמנים לבקר חיילים המוצבים בבסיס חיל האוויר אינג'ירליק בחודש הבא. עד כה טורקיה לא התירה לנציגים הגרמנים לבקר בבסיס בתגובה להחלטה בברלין המגדירה את טבח העותמאני בארמנים שנעשה בשנת 1915 רצח עם. ההחלטה הגרמנית הביאה למתיחות בין שתי החברות בברית הצבאית ונראה כי כעת, עם החלטת טורקיה לאפשר ביקור בבסיס שבדרום המדינה המתיחות הולכת ומצטמצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully