וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור קל במצבו של פרס; הצוות ממשיך בטיפול נוירולוגי

מלשכתו של הנשיא לשעבר נמסר כי מצבו של פרס המאושפז בבית החולים שיבא יציב וכי ישנו שיפור קל בנשימתו. בתחילת השבוע אמרו גורמים בבית החולים כי פרס מגיב לכל הפקודות של רופאיו

עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: דיווח לאולפן וואלה על מצבו של פרס, השבוע)

מצבו של הנשיא לשעבר שמעון פרס יציב ויש שיפור קל בנשימתו - כך נמסר הבוקר (חמישי) מלשכתו. עוד נמסר כי מדדיו הכלליים של פרס יציבים וכי הצוות הרפואי בבית החולים שיבא שבתל השומר ממשיך בטיפול נוירולוגי וכללי. פרס מאושפז בבית החולים משבוע שעבר לאחר שלקה באירוע מוחי.

אתמול עבר פרס בדיקת סי-טי ומלשכתו נמסר לאור העובדה שחלה התקדמות בתהליך הנשימה העצמי של פרס החליטו רופאיו להמשיך בטיפול השמרני ובמעקב נוירולוגי רציף.

לקריאה נוספת:
פרס הזיז קלות את ידו: "ייתכן שלא יהיה משותק לגמרי בצדו השמאלי"
הנשיא ריבלין הגיע לבקר את פרס בבית החולים: "אין לוחם ממנו"
"מכניס את הרופאים למתח": איך מתמודדים עם החולה הכי חשוב במדינה?

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
"מעיד על התקדמות במצבו". פרס/ראובן קסטרו

בתוך כך, סגן שר החוץ הסיני הגיע הבוקר לחזק את ידיה של משפחת פרס בבית החולים שיבא שבתל השומר בשם יו"ר הפרלמנט ז'אנג דה ג'יאנג, הנמצא בביקור ממלכתי בארץ. "העם הסיני מעריץ את שמעון פרס ומכבד אותו רבות כמו שאר העולם כולו. הוא חבר יקר וחשוב לכל רובדי העם הסיני ואנו רוחשים לו רחשי הערכה עמוקה", אמר סגן השר לחמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר.

לדבריו, "פרס הוא מהאבות המייסדים של ישראל שתרם רבות להקמתה ולצמיחתה. פרס הינו מנהיג גדול של שלום שהקדיש את כל חייו ופועלו לטובת יצירת שלום ויציבות במזרח התיכון ובעולם כולו. הוא שהניח את התשתית להידברות בין ישראל והפלסטינים ומעל הכול - הוא אבי היחסים האסטרטגיים, הכלכליים והמדיניים בין ישראל וסין".

ביום שני אמרו גורמים בבית החולים לוואלה! NEWS כי פרס מגיב לכל הפקודות של רופאיו. "זה מעיד על התקדמות במצבו. הוא מתרגם את הפעולה עליה מורים הרופאים, ומזיז יד או רגל", אמרו.

עוד דווח כי הנשיא לשעבר הניע קלות את ידו השמאלית, וגורמים בבית החולים אמרו כי ייתכן שזה מרמז על כך שלא יהיה שיתוק לחלוטין בצד השמאלי של גופו. הרופאים מורידים את מינון חומרי ההרדמה שבגופו בהדרגה, אך מדגישים שמצבו עדיין מוגדר קשה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר את שמעון פרס בבית החולים שיבא בתל השומר. ניב אהרונסון
הנשיא ראובן ריבלין מבקר את פרס בבית החולים, בשבת/ניב אהרונסון

בתחילת השבוע אמרו בקרבתו של פרס כי בדיקה שנערכה לו העידה שאין החמרה במצבו, ועל כן הוחלט להוריד בהדרגה את חומרי ההרדמה בדמו ולהסיר את מכשירי ההנשמה. לדברי מקורביו, מתוצאות הבדיקה עולה כי הבצקת שנוצרה לו כתוצאה מהדימום התוך-גולגולתי לא גדלה.

הפחתת חומרי ההרדמה והסרת מכשירי ההרדמה באופן הדרגתי יכולים להיארך בין שעות ליומיים, בהתאם לתגובתו של פרס למצב החדש. החלטה זו משמעותית, שכן בסופה, אם פרס ישוב להכרה מלאה, יוכל הצוות הרפואי להעריך את מידת הנזק שנגרם למוחו. בהתאם לכך ייקבע גם סוג השיקום עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully