וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחת המטענים בניו יורק: חיפושים אחר שניים שאיתרו את הפצצה במזוודה

ה-FBI פרסם את תמונותיהם של שני בני אדם שתועדו אוחזים במזוודה שהכילה את אחד המטענים שלא התפוצץ במנהטן, מוציאים אותו ומשאירים אותו ברחוב. הבולשת הדגישה כי השניים אינם חשודים במעורבות במעשה

עריכה: ניר חן

הבולשת הפדלרית בארצות הברית (FBI) פרסמה אמש (רביעי) את תמונותיהם של שני גברים שנקלטו במצלמות אבטחה בניו יורק, כשהם אוחזים במזוודה שהכילה את אחד ממטעני החבלה שהונח בניו יורק ביום שבת האחרון על ידי אחמד חאן רחמי, אולם לא התפוצץ. לפי ה-FBI, השניים מצאו את המזוודה, לקחו אותה והותירו את הפצצה, שהייתה מורכבת מסיר לחץ, מאחוריהם.

בהודעה שפרסם ה-FBI, שבה ביקש סיוע במציאת השניים, והדגיש כי הם אינם חשודים, אך החוקרים מעוניינים לשוחח עמם כעדי ראייה. ויליאם סוויני, עוזר יו"ר ה-FBI בניו יורק, אמר כי "ככל שאנו יודעים המחבל פעל לבדו, אך אנו ממשיכים לבדוק את כל האפשרויות".

המטען שהיה במזוודה הונח במקביל לפיצוץ המטען בשכונת צ'לסי שבמנהטן, שהוביל לפציעתם של 31 בני אדם. המזוודה נמצאה מאוחר יותר במנהטן.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: כתב אישום הוגש נגד החשוד בהנחת המטענים בניו ג'רזי ובניו יורק
טרור בארה"ב: נעצר החשוד בהנחת המטענים בניו ג'רזי ובניו יורק
דיווח: אביו של המחבל מניו יורק התריע מפניו לפני שנתיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"התמקמו בצד הדרך והוציאו את המטען מהמזוודה". שני החשודים/מערכת וואלה, צילום מסך

רחמי, תושב ניו ג'רזי בן 28, נעצר ביום שני בעיר לינדן שבניו ג'רזי, בתום מצוד נרחב אחריו. הוא נעצר לאחר קרב יריות, שבמהלכו נורה לפחות שוטר אחד בחזה, אך לא נפצע קשה הודות לאפוד המגן שלבש. רחמי נפצע גם הוא במהלך העימות.

יומן שהתגלה בכתב ידו של רחמי העלה כי הוא ביקש למות "מות קדושים" בתור שהיד וכי הוא תכנן פיגוע התאבדות. ביומן נמצאו דברים רבים שכתב בהשראות ארגון אל-קאעדה ופעולות טרור. אתמול הוגש נגדו כתב אישום לבית הדין הפדרלי במנהטן המייחס לו עבירות של שימוש בנשק להשמדת המונים, פיצוץ במקום ציבורי והשחתת רכוש באמצעות שריפה וחומרי נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully