וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כתב אישום הוגש נגד החשוד בהנחת המטענים בניו ג'רזי ובניו יורק

אחמד חאן רחמי מואשם בבית דין פדרלי ב-10 סעיפים ובהם שימוש בנשק להשמדת המונים. לדברי התביעה, את החומרים להכנת המטענים רכש באיביי. בביתו נמצא יומן שבו שיבח את בן לאדן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשויות בארצות הברית הגישו הלילה (רביעי) כתב אישום לבית הדין הפדרלי במנהטן נגד אחמד חאן רחמי באשמת הנחת מטעני החבלה בימים האחרונים במנהטן ובניו ג'רזי. רחמי מואשם בעשרה סעיפים של שימוש בנשק להשמדת המונים, פיצוץ במקום ציבורי והשחתת רכוש באמצעות שריפה וחומרי נפץ.

31 בני אדם נפצעו ממטען החבלה שהוטמן בשכונת צ'לסי במנהטן בתחילת השבוע. בכתב האישום צוין כי על חמישה מטעני צינור שנמצאו בעיר מגוריו של רחמי, אליזבת, ועל מטען נוסף שנמצא בצ'לסי ולא התפוצץ נמצאו טביעות האצבע של החשוד.

לקריאה נוספת:
דיווח: אביו של המחבל מניו יורק התריע מפניו לפני שנתיים
נרדם בכניסה לפאב - וניסה להימלט בהליכה: כך נתפס החשוד מניו ג'רזי
קלינטון: "איום הטרור אמיתי, אבל לא נתבלבל מהרטוריקה של טראמפ"

אחמד חאן רחמי החשוד בהנחת מטעני חבלה בניו יורק ובניו ג'רזי. רויטרס
תועד בסמוך לזירת הפיצוץ בצ'לסי. רחמי/רויטרס

מלבד תביעות האצבע, האישום נגד רחמי, אמריקני ממוצא אפגני, מתבסס גם על ראיות שנמצאו בביתו ועל צילומי מצלמות אבטחה שתיעדו אותו בסמוך לזירת הפיצוץ בצ'לסי. בחיפוש בביתו נמצא יומן בכתב ידו של רחמי ובו שיבח את אוסמה בן לאדן והאשים את ארצות הברית במותם של לוחמים אסלאמיים בעיראק, אפגניסטן וסוריה. לדברי התביעה, את החומרים להכנת מטעני החבלה רכש רחמי במהלך הקיץ באיביי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שוטרים בזירה בה נתפס אחמד חאן רחמי, החשוד בהנחת מטעני חבלה בניו יורק ובניו ג'רזי. רויטרס
שוטרים בזירה שבה נתפס רחמי בלינדן שבניו ג'רזי/רויטרס

גורמים ברשויות החוק האמריקניות אמרו אתמול לניו יורק טיימס כי אביו של רחמי התריע בפני המשטרה כי בנו הוא טרוריסט לפני שנתיים. הדבר הוביל לבחינה של הבולשת הפדרלית, וטרם התבררו ממצאיה. לפי הדיווח, האב אמר את הדברים כאשר בנו נעצר בעקבות סכסוך משפחתי שבמהלכו דקר את אחיו. במקביל, רשת CNN דיווחה כי מחברת שנמצאה על גופו של רחמי בעת מעצרו, הכילה כתבים הנוגעים לפעילי טרור.

לפי הדיווח, בין האנשים המוזכרים במחברת נמצא אנוואר אל-אוולקי, אימאם אמריקני-תימני ששימש דובר אל-קאעדה בחצי האי ערב וחוסל ב-2011. עוד נמסר כי בין השמות היו גם האחים טמרלן ודז'וחר צרנייב, שהוציאו לפועל את הפיגוע במרתון בבוסטון, והשתמשו במטענים המוסתרים בתוך סירי לחץ, כפי שעשה רחמי. ההתייחסות לפעילי טרור אלה מגבירה את החשד כי פעולותיו של רחמי לא קשורות דווקא לארגון דאעש.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully