וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: יש לקרקע מטוסים בסוריה כדי להגן על שיירות סיוע הומניטרי

שר החוץ האמריקני קרא לנקוט בצעד, על רקע תקיפת המשאיות שהובילו סיוע לחאלב, שאת האחריות עליה מטילה וושינגטון על מוסקבה. במקביל, שר ההגנה של רוסיה הודיע על שליחת נושאת המטוסים היחידה של המדינה לחופי סוריה

צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, קרא היום (רביעי) במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם על המשבר בסוריה לקרקע את כל המטוסים התוקפים באזורים שבהם עוברות שיירות סיוע הומניטרי בצפון המדינה השסועה. זאת, על רקע הפצצתה של שיירת סיוע הומניטרי שלשום בסמוך לעיר חאלב, שאת האחריות על תקיפתה מטילה וושינגטון על מוסקבה. קרי
פירט על שינוי הגרסאות של הרוסים בנוגע לתקיפה, והטיל ספק בטענתם לפיה אין הם אחראים לאירוע. כמו כן, הוא ציין כי הוא ממשיך להאמין שקיימת דרך שבה ניתן יהיה ליישם את הפסקת האש, וקרא למדינות העולם להפסיק לתמוך בצדדים המשתתפים בלחימה "ומנסים לחבל בהסכם".

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, קרא ל"חקירה יסודית ונטולת פניות" של תקיפת השיירה. כמו כן, הוא אמר כי הפסקת האש, שנחתמה עם ארצות הברית ב-9 בספטמבר, תחזיק מעמד "רק באמצעות שיתוף פעולה וצעדים סימולטניים שבהם ינקטו כל הצדדים המעורבים במלחמה". אחרת, טען, "דבר לא יקרה. לא תהיה הפסקת אש חד צדדית".

במקביל, משרד ההגנה הרוסי דחה את הטענות לפיהן מוסקבה אחראית לתקיפה, ואמר כי מל"ט אמריקני נראה באזור דקות לפני שהותקפה השיירה. דובר המשרד, איגור קונשנקוב, אמר כי הטענות של המערב על מעורבות רוסית באירוע הם ניסיון להסיט את תשומת הלב ממתקפה של הקואליציה, שפגעה בשוגג במוצב של צבא סוריה ליד דיר א-זור, והרגה עשרות חיילים.

עוד כתבות בנושא:
אובמה דחה סנקציות חדשות על אסד - כדי לא לפגוע בהסכם עם רוסיה
הבית הלבן: רוסיה אחראית לתקיפת שיירת הסיוע בסוריה
מזכ"ל האו"ם: משטר אסד אחראי למותם של רוב האזרחים בסוריה

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
"ממשיך להאמין שניתן ליישם את הפסקת האש". קרי/רויטרס, צילום: רויטרס

בהתקפה של שיירת הסיוע של הצלב האדום הסורי נהרג ראש של אחד ממשרדיו המקומיים של הארגון, כמו גם כ-20 אזרחים. בשיירה היו 31 משאיות ובהן חיטה, בגדים לחורף ותרופות. 18 מהן נהרסו כליל. אתמול אמר בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של ברק אובמה, כי ארצות הברית רואה ברוסיה אחראית לתקיפה.

מנגד, משרד ההגנה של רוסיה אמר כי השיירה לא נפגעה ממתקפה אווירית, אלא מפעילות של המורדים, וכי מוסקבה או דמשק אינן אחראיות לאירוע. לפי ההודעה, כלי רכב של המורדים, שהיו חמושים במשגרי פגזים, עקב אחרי השיירה – דבר שניתן לראות לכאורה בסרטון ממל"ט רוסי שצולם לפני האירוע ופורסם על ידי המשרד. "אין מכתשים באזור והחלק החיצוני של כלי הרכב לא ניזוק באופן שנגרם ממתקפה אווירית", אמר איגור קונשנקוב, דובר המשרד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משאית סיוע שניזוקה בהפצצה אווירית, סמוך לחאלב סוריה. 20 בספטמבר 2016. רויטרס
אחת המשאיות שהותקפה בצפון סוריה/רויטרס

בתוך כך, שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, הודיע היום כי מוסקבה תשלח את נושאת המטוסים היחידה של צבא רוסיה למזרח הים-התיכון, כדי שהמטוסים שעליה יוכלו להצטרף למלחמה במדינה השסועה. שויגו אמר כי האונייה "אדמירל קוזנצוב", תצטרף ליתר הספינות של חיל הים הרוסי מול חופי סוריה. הוא לא ציין את מועד שליחת האונייה לאזור, אך כלי תקשורת במדינה דיווחו כי המשימה צפויה לצאת לדרך בסתיו הקרוב.

"בשלב זה מוצבות לא פחות משש ספינות קרב ושלושה או ארבעה כלי שיט נוספים", אמר שויגו והוסיף: "על מנת לחזק את היכולות הצבאיות אנו מתכננים להוסיף את 'אדמירל קוזנצוב' לקבוצת הספינות". לפי כלי תקשורת במדינה, לאחרונה התווספו לאונייה מטוסי קרב חדשים.

נושאת המטוסים הרוסית אדמירל קוזנצוב. הצבא הרוסי, ספק 500
נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב" שתגיע לחופי סוריה בסתיו/ספק 500, הצבא הרוסי

מוקדם יותר היום דווח כי חמישה עובדים בארגון סיוע רפואי נהרגו במתקפה אווירית, בעת שהעניקו טיפול לנפגעים במתקפה קודמת בעיירה חאן טומאן שבצפון סוריה, הנמצאת בשליטת המורדים. מדובר באנשי "איחוד הטיפול הרפואי הבינלאומי" הפועל במדינה השסועה.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 13 בני אדם נהרגו באותה מתקפה, בהם לוחמים השייכים לג'בהת פתח א-שאם – לשעבר ג'בהת א-נוסרה. טרם התברר מי הגוף האחראי למתקפה, שכן מטוסים של רוסיה, סוריה והקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תוקפים את הארגון הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully