וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמו"רים בכירים על סערת השבת: "פרישה מהממשלה לא עלתה לדיון"

21.9.2016 / 17:40

בכירי "אגודת ישראל" יישרו קו עם חברי הכנסת החרדים והרגיעו את הרוחות שהתלהטו עקב עבודות הרכבת בשבת. עם זאת, תקפו את מעורבותו של משרד החינוך במוסדות החרדיים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ההנהגה הרוחנית של הציבור החרדי מנמיכה את הלהבות סביב "משבר השבת", שהוצת עקב השהיית עבודות הרכבת במהלך השבת לפני כשבועיים, ועורר סערה ציבורית על מעמד השבת בישראל. מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", המורכבת מאדמו"רים בכירים ומהווה הסמכות הרוחנית העליונה של הסיעה החסידית במפלגת "יהדות התורה", התכנסה אמש (שלישי) וקבעה כי "אי אפשר בשום פנים ואופן להשלים עם פגיעה כה קשה בציפור הנפש של עם ישראל".

גורם בסיעה אמר כי אפשרות של "פרישה מהממשלה לא עלתה לדיון", וכי מדובר היה ב"איתות לנתניהו על החובה לשמור על הסטטוס קוו". בכך מחזקים האדמו"רים את הקו שנקטו בו הח"כים החרדים בשבועיים האחרונים, כשהסתפקו במחאה בלבד בעקבות עבודות הרכבת שבוצעו בימי שבת. זאת, חרף איומיהם הקודמים לחולל משבר קואליציוני אם יבוצעו עבודות שאינן בגדר "פיקוח נפש".

עוד בוואלה! NEWS:
החרדים מצננים את ההתלהבות מהתחזקות לפיד: "לא יהיה ראש ממשלה"
דרעי מקדם: כל העסקים בת"א ייסגרו בשבת, למעט שלושה מתחמי קניות
חיים כץ מתערב במשבר הרכבת ומנסה לכבות מראש את השריפה הבאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אי אפשר להשלים עם פגיעה כה קשה בציפור הנפש". ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך כינוס המועצה, דנו האדמו"רים גם במעורבות משרד החינוך והרשויות המקומיות, המכונים במערכת החינוך החרדית "גורמים חיצוניים", במערכת החינוכית של הציבור. לטענת מורים במערכת חינוך החרדית, משרד החינוך מתערב בתכני הלימוד במוסדות החרדיים.

"לא ייערכו במוסדות החינוך החרדיים שינויים בתכנים ובסדרי הלימוד, ממה שהיה נהוג מקדמת דנא", נכתב בהחלטות המועצה. "לא יכניסו בכל מסגרת הלימודים מקצועות או לימודים שאינם מאושרים על ידי ועדת הרבנים. מנהלי מוסדות החינוך יקפידו שתלמידי המוסדות יתאימו לקו החינוכי של המוסדות ולתקנון שנקבע על ידי המנהיגים הרוחניים של המוסדות ולא יקבלו הנחיות בנושא זה משום גורם חיצוני מטעם הרשויות הסותרות לקו החינוכי או תקנון המוסדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בפתיחת שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה "דיברות משה" בשכונת הר נוף בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"לא ייערכו שינויים, ממה שהיה נהוג מקדמת דנא". ניר ברקת בבית ספר חרדי בשכונת הר נוף/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך כי ישלול תקציבים לחמישה סמינרים לבנות ברחבי הארץ, לאחר שעשרות תלמידות ששובצו ללימודים בסמינרים חרדיים עוד לא החלו את שנת הלימודים משום שמנהליהם סירבו לקבלן בשל מוצאן הספרדי. בתחילת השבוע התכנסו מנהלי הסמינרים לכינוס חירום, שבו השתתפו חברי הכנסת מסיעת דגל התורה משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר. בכנס הקריאו מכתב של בכירי הרבנים הליטאים אהרון לייב שטיינמן וחיים קנייבסקי, שבו תקפו את מאמצי משרד החינוך לכפות על הסמינרים לקבל את התלמידות וקבעו כי "התערבות של גורם חיצוני היא הרס החינוך".

המאבק נגד קבלת התלמידות גלש השבוע גם לעימות בין ש"ס ויהדות התורה לאחר שהח"כים גפני ואשר הבהירו כי "הגורם החיצוני" איננו רק משרד החינוך אלא גם נציג ש"ס בירושלים צביקה כהן. גפני ואשר האשימו את כהן בתמיכה במהלכים של משרד החינוך נגד הסמינרים. בתגובה זכה כהן לגיבוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully