וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים כץ מתערב במשבר הרכבת ומנסה לכבות מראש את השריפה הבאה

שר העבודה והרווחה נמנע עד כה מלהתערב במשבר, על אף שהופעל עליו לחץ מלשכת נתניהו. כעת הוא מנסה להרגיע את הרוחות על ידי הדרת הפוליטיקאים מהדיונים המקצועיים ושמירה על ישראל כץ, בן בריתו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

(תועת הרכבות שבה אתמול לסדרה, לאחר שאלפי אזרחים נפגעו מהשיבושים הקשים)

איום הפיטורים הוסר אתמול (ראשון) מעל ראשו של שר התחבורה ישראל כץ, לפחות באופן זמני, וכעת שר הרווחה והעבודה חיים כץ מנסה למנוע את התלקחותה מחדש של המתיחות עם הסיעות החרדיות, לקראת עבודות השבת ברכבת המתוכננות לסוף השבוע הקרוב. חיים כץ, האחראי על שעות העבודה והמנוחה, חזר לפנות בוקר מחו"ל וכינס היום שורה של התייעצויות מקצועיות, בהן החליט על כמה צעדים שמטרתם "להרגיע את הרוחות ולהחזיר אותן למסלולם התקין", לפי הודעה מלשכת השר.

הצעד הראשון הוא בחינה מחדש של היתרי העבודה בשבת של הרכבת, שיינתנו מעתה בצורה שבועית, ולא חודשית או שנתית כפי שהיה עד כה. בנוסף לכך, חיים כץ הודיע כי לא תהיה מעורבות של גורמים פוליטיים בדיונים, אלא רק של הדרגים המקצועיים במשרד התחבורה וברכבת.

שר העבודה והרווחה אמר שהצעדים נדרשים "לנוכח משבר האמון החריף בין החרדים לרכבת", וכי "לאחר שיחזור אמונם של החרדים במערכת יחזרו הדברים למסלולם הרגיל". מחר יתכנס דיון ראשון במשרד העבודה בנוכחות הדרגים המקצועיים ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה, ויידונו העבודות המתוכננות לסוף השבוע הקרוב.

עוד על משבר הרכבת בוואלה! NEWS:
הרכבת הזו כבר יצאה מהתחנה: המשבר בין נתניהו לכץ נבלם, אך לא נעצר
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור בעד עבודות הרכבת במהלך השבת
כבר לא המאמי הלאומי: המלחמה על השבת החזירה את החרדים לאחור

ח"כ חיים כץ, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"להחזיר את הרוחות למסלולן התקין". חיים כץ/נועם מושקוביץ

חיים כץ לא התערב בשבועיים האחרונים במשברי סוף השבוע שפרצו בנוגע לעבודות הרכבת, על אף שהופעלו עליו לחצים מלשכת ראש הממשלה משום שבפועל הוא השר היחיד שיש לו סמכות חוקית לבטל עבודות ברכבת - מתוקף היותו אחראי על שעות העבודה והמנוחה. במוצאי השבת האחרונה, כשאיום הפיטורים של שר התחבורה ריחף באוויר, חיים כץ פרסם הודעה שבה גיבה את ישראל כץ, בן בריתו הפוליטי. במקביל הוא פנה גם לראש הממשלה וגם לראשי הסיעות החרדיות במסרי הרגעה.

"אני קורא לראש הממשלה לשבת ולהידבר על מנת להביא לסיום המשבר ולפתרון הבעיה עם המפלגות החרדיות", אמר חיים כץ. "אני בעד שמירה על הסטטוס קוו בכל הקשור להעסקת עובדים ביום המנוחה השבועי ובכוונתי להמשיך להפעיל את סמכויותיי בהתאם לעילות שבחוק שעות העבודה והמנוחה, כפי שהיה עד כה". התערבותו של חיים כץ נחשבת לגורם המרכזי שסייע בהורדת איום הפיטורים של ישראל כץ מהשולחן של ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראך כץ ננזף בפומבי. ראש הממשלה ושר התחבורה בישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה אמנם נזף אתמול בפומבי בשר התחבורה בפתח ישיבת הממשלה, אך לאחר מכן החלו גורמים בסביבתו של נתניהו לאותת כי איום הפיטורים של ישראל כץ ירד מהפרק לעת עתה. עם זאת, הם הבהירו כי ראש הממשלה מצפה שישראל כץ ייקח אחריות על המתרחש במשרדו ויטפל במשבר עבודות השבת ברכבת.

עם שובו של שר הרווחה מחו"ל הוא המשיך במגעים עם החרדים ועם ישראל כץ לקראת העבודות המתוכננות לשבת הקרובה ברכבת, שמעוררות מתיחות עם החרדים. חיים כץ שואף להפקיע את מעורבות הדרג הפוליטי מהדיונים ולקבל החלטה מקצועית בדרגי העבודה של משרד העבודה, שממונה על שעות העבודה והמנוחה וכן על היתרי העבודה בשבת. הוא מקווה, כך לדברי גורמים בסביבתו, כי בידוד הפוליטיקאים מן ההליך המקצועי יסייע להוריד את הלהבות ולהגיע להבנות, שיחזירו את האמון בין כל הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully