וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מצננים את ההתלהבות מהתחזקות לפיד: "לא יהיה ראש ממשלה"

13.9.2016 / 0:23

הזינוק של יש עתיד לא ריגש את ראשי המפלגות החרדיות, אף שלאחרונה הם משדרים שינוי ביחס לעומד בראשה. "אני עדיין לא מתכוון לדבר איתו", הצהיר ליצמן. דרעי: "נהיה בממשלה גם בקדנציה הבאה"

צילום: נתי אלבר, עריכה: אביב אירגז

זה לא סוד שיו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד מנסה מאז הבחירות האחרונות להתקרב לחרדים. עד לאחרונה הוא נחשב בעיני רבים מהם ל"אויב מר", אך הצהרותיו הפייסניות בנושאים כמו גיוס, שילוב בשוק האקדמיה והתעסוקה ועבודות רכבת ישראל בשבת הובילו לשינוי מסוים ביחס אליו. בתקשורת החרדית כבר מאפשרים ללפיד להתראיין ולהסביר את עמדותיו וח"כים במפלגות החרדיות מסרבים להצהיר שלא ישבו איתו באותה ממשלה.

הפוליטיקאים החרדים ממעטים לדבר על לפיד בפומבי, אך שלשום (ראשון) בכנס פרטי שערך ארגון "זק"א תל אביב" הם מיהרו לצנן את ההתלהבות סביב העלייה של לפיד בסקרים האחרונים. שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) הוא הפוליטיקאי החרדי שמוביל את הקו התקיף ביותר נגד לפיד. ההתנגדות שלו שברה שיאים כשלפיד חייג אליו בערב יום כיפור שעבר כדי לבקש ממנו סליחה וליצמן דחה את השיחה. במקרה אחר שהתרחש במליאת הכנסת לפיד טפח לליצמן על הגב והאחרון בתגובה ניקה את חליפתו מהנגיעה.

לקריאה נוספת:
"הבטחנו - וקיימנו": כך הצליחו החרדים למחוק את "מורשת לפיד"
לפיד הצהיר שהשוויון בנטל ירד מהפרק ועורר זעם: "מתחנף לחרדים"
קורצים לדתיים: ליהיא לפיד תערוך טקס הפרשת חלה

ח"כ יאיר לפיד - סיבת עיתונאים של יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד וניצב בדימוס יואב סגלוביץ. ראובן קסטרו
כבר לא נחשב "אויב מר". לפיד/ראובן קסטרו

"אני עדיין לא מדבר איתו ולא מתכוון לדבר איתו", אמר אמש ליצמן לקול תשואות הקהל, "אני לא מדבר איתו כי הוא לא למד ליבה... הוא גם לא שירת בצבא. הוא היה כתב ב'במחנה', אני גם הייתי כתב ב'המודיע'". ליצמן גיחך על תוצאות הסקרים, בהם סקר ערוץ 2 ומינה צמח, שבו לפיד קיבל 24 מנדטים לעומת הליכוד עם 22 מנדטים בלבד. "באחד הסקרים יהדות התורה עלתה גם ל-12, אני רוצה להרגיע את כולכם. יהיו לו 24 כמו שלי יהיו 12 וגם אם יהיו לו 24 אין לו ממשלה. הוא לא יהיה ראש ממשלה".

ליצמן הסביר שוב את התנגדותו ללפיד. "מי שחירף וגידף את הציבור החרדי ומי שהשפיל והוריד להם את כל הכסף שהיה להם, אין סליחה ומחילה כל כך. לא בהפרשת חלה ולא ללבוש כיפה בכותל. זה הכול שטויות. אם הוא רוצה לחזור בתשובה, שיצביע בעד כל הדברים שהוא הרס אותנו. אם הוא יצביע בעד ביטול גיוס בני הישיבות ועל תיקון של תקציבים ועל כל הדברים האחרים שהוא ניסה להרוס אותנו, אז אפשר לחזור בתשובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דרעי על יש עתיד: "שימשיכו להכין שאילתות"

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי שמוביל קו ליברלי יותר כלפי לפיד גם דחה את הטענות לפיהן התקרב לאחרונה ללפיד. "כמו שהוא הצליח בשיקום שלי בלי לדבר איתי הוא גם הצליח בחברות שלי בלי לדבר איתי בכלל. מילה אחת. הוא קוסם", אמר דרעי בנימה סרקסטית.

אירוע לציון 20 שנה לארגון "זק"א תל-אביב" שהתקיים אמש ברמת גן – דרעי וליצמן. שוקי לרר, מערכת וואלה! NEWS
"לפיד קוסם". ליצמן בכנס זק"א/מערכת וואלה! NEWS, שוקי לרר

חרף מספר המנדטים הגבוה שקיבל לפיד בסקרים האחרונים, הצהיר דרעי כי גם בבחירות הבאות ש"ס תמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד מטעמה להרכיב את הממשלה.

"אני מבין שהסקרים מחמיאים לו (לפיד - י"א) אבל יש לנו שלוש שנים עד הבחירות הבאות. שימשיכו להכין שאילתות, הצעות לסדר היום, יש להם הרבה מה לעשות באופוזיציה בשלוש שנים. אנחנו נמשיך בממשלה הזו תחת בנימין נתניהו ונמשיך הלאה גם בקדנציה הבאה".

(עדכון ראשון: 21:23)

אירוע לציון 20 שנה לארגון "זק"א תל-אביב" שהתקיים אמש ברמת גן – דרעי וליצמן. שוקי לרר, מערכת וואלה! NEWS
"לפיד קוסם". דרעי/מערכת וואלה! NEWS, שוקי לרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully