וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים לראש מועצת גוש עציון: "תתלונן על סחיטה – או שתתפטר"

21.9.2016 / 13:42

ההסכם שחתם דוידי פרל עם הצעירה שטענה כי הטריד אותה מינית והכחשתו ממשיכים לעורר תגובות במגזר הדתי. רבנים באזור קראו לו להסיר את עננת הספק מעל הפרשה. בתוך כך, פנה ארגון נעמת ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה ולבחון את המשך כהונתו

דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון. נועם מושקוביץ
פרל/נועם מושקוביץ

פרשת ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, ששילם 200 אלף שקלים לצעירה שטענה כי הטריד אותה מינית, מעוררת סערה בקרב תושבי גוש עציון, שמתארים כי מבוכה גדולה שוררת בימים אלו ברחבי המועצה. רבנים באזור קראו בימים האחרונים לפרל לפנות למשטרה כדי להסיר את עננת הספק. בשיחות סגורות אף הוסיפו רבנים בכמה יישובים בגוש עציון כי אם פרל לא יגיש תלונה במשטרה על סחיטה, הרי שעליו להתפטר.

"אנחנו מכירים לטובה את דוידי פרל, רובנו המוחלט הצביע לו בבחירות. והייתי שמח להמשיך להצביע לו, בעקבות ההיכרות עם האדם ואישיותו וסגולותיו כאיש ציבור", כתב הרב מרדכי ורדי, רב הקיבוץ ראש צורים, במכתב ששלח הבוקר (רביעי) לתושבי הקיבוץ. "ראש המועצה יכול להסתייע ברשויות החוק ולהתלונן במשטרה על סחיטה, ואז נעמוד מאחוריו לבירור האמת. הציבור זכאי להליך שיסיר באופן סופי את ענן ערפל הספקות מעל בניין המועצה".

בתוך כך, יו"ר ארגון נעמת, גליה וולוך, פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירת הפרשה ולבחון את המשך כהונתו של פרל כראש המועצה. "עולה חשש כבד כי הישארותו בתפקיד, במצב שנוצר, נוגדת את תקנת הציבור ושולחת מסר חמור ביותר לפיו ניתן לקנות שתיקת מתלוננות ולהמשיך לכהן בתפקיד ציבורי", כתבה בפנייה.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של הגבר שנמצא כבול בשלשלאות בנגב: "לא היה מה לעשות איתו"
ראש מועצת גוש עציון על דמי השתיקה לאישה: "העדפתי שקט על צדק"
"תחילתה של דרך חדשה": חברי מועצת יש"ע ביקרו לראשונה במרכז רבין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרא להקים ועדה ציבורית לבירור הפרשה. הרב בזק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דברי השתקה של נושאים רגישים, שבימים כתיקונם השתיקה יפה להם, עלולים להפקיר את הנפגעים בעתות משבר", הוסיף הרב ורדי במכתבו. "הדברים אמורים לשני הצדדים, הן ביחס לנפגעות מתקיפה והן בנוגע לגברים הנפגעים מתלונות שווא. אלה עניינים שיש לחקור אותם ולברר אותם". הערב צפויה מליאת מועצת גוש עציון להתכנס ללא קשר לאירועים האחרונים, ולא ברור אם פרל יגיע לישיבה.

הרב אמנון בזק, רבה של ישיבת הר ציון ביישוב אלון שבות, הביע תמיכה בפייסבוק בעצומה שיזמו תושבי גוש עציון וקוראת להקמת ועדה ציבורית לבירור הפרשה. "מדובר בתלונות על מעשים חמורים, שמי שעושה אותם אינו יכול לשמש עוד בתפקיד ציבורי. מצד שני, ראש המועצה מכחיש את המיוחס לו, וכל המידע שיש לציבור מבוסס על תחקיר עיתונאי", הוסיף. "אני מבקש להביע את תמיכתי ביוזמה שהועלתה: הקמת ועדה ציבורית שתוכל לבחון את השאלה המוסרית והערכית של המשך ראש המועצה בתפקידו במצב המורכב שנוצר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מיניות במגזר הדתי. דלית אלירז, מכון שילה,
הרב קנוהל/דלית אלירז, מכון שילה

אתמול התייחס פרל לפרשה במכתב שהפיץ לחברי המועצה. הוא אמר כי מעולם לא פגע בצעירה וכי בדיעבד הוא מצטער על ההסכם. "לאחר שתיקה שגזרתי על עצמי במשך מספר ימים בעצת חברים קרובים, הריני משתף אתכם בשעה קשה זו, שלי ושל משפחתי", כתב פרל. "אני מישיר מבט אליכם, ואומר: לא עשיתי את הדברים המיוחסים לי בתקשורת, לא תקפתי מעולם שום אישה, לא פגעתי בשום אישה ולא עברתי כל עבירה".

מוקדם יותר השבוע התייחס לפרשה שאול גולדשטיין, ראש המועצה הקודם של גוש עציון. "אם דוידי צודק אזי הבחורה פשוט סחטה אותו. עליו להגיש תלונה במשטרה על סחיטה ושהמשטרה תחקור באמת מה היה". לדבריו, "גם כניעה לסחטנות היא בעייתית לאיש ציבור. ואני מאוד מקווה שההאשמות אינן נכונות למען דוידי, משפחתו ולמעננו".

אתמול התייחס לנושא לראשונה גם חבר מ"פורום תקנה", שהוקם כדי להילחם בפגיעות מיניות במגזר הדתי, ועל פי הדיווח סיכם עם פרל את תשלום דמי השתיקה למתלוננת. בגילוי הדעת שהפיץ הרב אלישיב קנוהל, רבה של כפר עציון וחבר "פורום תקנה", ביקש להדגיש כי בפרסום הפרשה אין שום תועלת ויש לתת לעניין לשקוע ולעבור הלאה. "אין לנו יכולת להוכיח את שהיה הרי כיוון שאנו מסתמכים על טענות האנשים שדיברו באינטרנט או בכלי תקשורת אחרים, הכתב ודוידי. ולכן, בכל הדיונים צריכים לעמוד לנגד עינינו הכללים ההלכתיים הבסיסיים בדיני שמירת הלשון", כתב במכתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully