וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש מועצת גוש עציון פגע באישה ושילם? לתת לעניין לשקוע"

20.9.2016 / 0:25

לפי דיווח בחדשות 10, דוידי פרל שילם 200 אלף שקל לצעירה שטענה כי הטריד אותה מינית. ההסכם בין הצדדים תווך לכאורה בידי "פורום תקנה", הפועל נגד תקיפות מיניות במגזר הדתי. חבר הפורום ורב כפר עציון קרא לעבור הלאה מהנושא. "חסר תועלת"

דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון. נועם מושקוביץ
"תיקן את העוולה". דוידי פרל/נועם מושקוביץ

התייחסות ראשונה מ"פורום תקנה" לפרשת דוידי פרל: הרב אלישיב קנוהל, רבה של כפר עציון וחבר "פורום תקנה", פרסם אתמול (שני) גילוי דעת העוסק בחשדות שפורסמו בחדשות 10 על ידי העיתונאי רועי שרון נגד ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל. לפי הדיווח, פרל הטריד צעירה מינית ולאחר סיכום עם "פורום תקנה", שהוקם כדי להילחם בפגיעות מיניות במגזר הדתי, שילם לה דמי שתיקה בסך 200 אלף שקלים. המכתב של הרב קנוהל, ההתייחסות הראשונה של אחד מחברי הפורום לדיווח, הועבר לתושבי אלון שבות, שם מתגורר פרל, וכן לתושבי ההתנחלות הסמוכה, קיבוץ כפר עציון.

בגילוי הדעת שהפיץ, ביקש הרב קנוהל להדגיש כי בפרסום, שאת תוכנו לא אישר, אין שום תועלת ויש לתת לעניין לשקוע ולעבור הלאה. הרב פתח את דבריו בהנחות יסוד. "אין לנו יכולת להוכיח את שהיה הרי כיוון שאנו מסתמכים על טענות האנשים שדיברו באינטרנט או בכלי תקשורת אחרים, הכתב ודוידי. ולכן, בכל הדיונים צריכים לעמוד לנגד עינינו הכללים ההלכתיים הבסיסיים בדיני שמירת הלשון", כתב במכתבו.

לפי עדויות שהגיעו לידי חדשות 10 בשבוע שעבר, צעירה בת 20 מירושלים פנתה לפני כמה חודשים ל"פורום תקנה", וטענה כי פרל פגע בה פיזית כמה פעמים. לפי הדיווח, באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, זימן הרכב רבני הפורום את פרל לפגישה, שבסופה אמר להם כי "מצדו היא יכולה ללכת עם התלונה למשטרה". לכאורה, משסירבה המתלוננת לגשת למשטרה ורק לאחר איומים מצד עורך דינה, הסכים ראש מועצת גוש עציון לחתום על הסכם, שבמסגרתו, שילם לה מאות אלפי שקלים, וכן התחייב שלא להתמודד לראשות המועצה בבחירות הבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל השבתת תחנות הרכבת בתל אביב: עומסי תנועה ברחבי גוש דן
טרור בארה"ב: נעצר החשוד בהנחת המטענים בניו ג'רזי ובניו יורק
תיעוד: המחבל בירושלים דוקר שוטר - שנאבק בו ויורה בו

מיניות במגזר הדתי. דלית אלירז, מכון שילה,
"אם שילם, נעשה כאן תיקון לאותו מעשה". הרב אלישיב קנוהל/דלית אלירז, מכון שילה

קנוהל ממשיך במכתבו: "לדברי דוידי, הוא לא פגע כלל באותה אישה והוא נסחט לשלם 'כופר' על דבר שלא עשה. אבל גם לדברי הכתב שטוען שעל פי המידע שבידיו, שדוידי פגע בה, גם הוא מודה שהוא הגיע איתה להסכם פיוס ושילם על כך טבין ותקילין סכום גבוה מאוד. אם כן, הרי שגם לדברי האומר - שנעשה מעשה שלא ייעשה - נעשה כאן תיקון לאותו מעשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
"לנו כציבור אני מציע כמה שיותר מהר לתת לעניין לשקוע לטובת שני הצדדים ולטובת הציבור כולו"

כהצעה אופרטיבית מציע קנוהל לעבור הלאה. "לנו כציבור אני מציע כמה שיותר מהר לתת לעניין לשקוע לטובת שני הצדדים ולטובת הציבור כולו. אני מבין מדברי הכתב שהוסכם בין הצדדים שדוידי לא ירוץ לקדנציה נוספת, וזה דבר מתבקש במקרה של סיפור כזה גם אם הוא רק בגדר חשד. אבל מחמת הספק וחוסר התלונה וחוסר היכולת להוכיח שום דבר אני חושב שאין לנו כציבור שום זכות מוסרית לקרוא לדוידי להתפטר באמצע הקדנציה". הרב טען כי יהיה זה "משפט שדה" ולא משפט צדק. "אין כאן משום 'ובערת הרע מקרבך', אלא יצר חטטנות ונקמה. הבא ונניח לכל זה. בחודש הרחמים והסליחות נכבוש יצרים של בקשת הצדק ועשיית הדין".

רבה של כפר עציון הרבה להתייחס במכתבו על איסור לשון הרע שמותר רק לשם תועלת וצורך אמיתי. "איני יכול להבין מה רצה הכתב לתקן בפרסום ההודעה הזאת. אם חס ושלום ייוודע במי מדובר היא תקבור עצמה מבושה. הרי גם לדברי הכתב, היא לא רצתה להתלונן. על דוידי הוא טוען שהוא ריצה אותה וחתם איתה על הסכם. אם כן, הוא תיקן את העוולה".

קנוהל סבור כי "אין שום תועלת בפרסום הדבר חוץ מהכפשת אנשים ללא כל תועלת". באשר לחברותו בפורום תקנה, שאליה פנתה לכאורה הצעירה המתלוננת, אמר קנוהל: "כחבר ב'פורום תקנה', שעוסק במשך שנים בפרשיות דומות, האמינו לי, בכל מקרה כזה תכלית הפורום היא להגיע להסכם כזה בין הפוגע לנפגעת. פורום תקנה לא מפרסם ברבים את המקרים שבהם הוא עוסק, אלא במקרה והוא חושש שעוד אנשים עלולים להיפגע מאותו פוגע. זה בוודאי לכולי עלמא, לא המקרה שלפנינו. אז מדוע לפרסם ברבים??? מה הרווחנו חוץ מעגמת נפש וסערת רוחות, ואולי עוד קצת לשון הרע?".

"היה ראוי אם פרל היה קם ואומר לציבור: 'לא היה דבר'"

המכתב של הרב קנוהל עורר תגובות זועמות. אריק הר זהב, איש חינוך המתגורר בכפר עציון, כתב בתגובה לרב קנוהל: "מדבריך עולה, שיש לקבור את הסיפור, ולהפיג את העננה, שהרי ממה נפשך: אם לא היה כלום - לא היה, ואם היה - הפיצוי מתקן. כהורה ומחנך, אני מבקש לחלוק על הדברים, ומקווה שלא להיכשל בלשון הרע שהרי מדובר באדם עתיר זכויות, ובדיני נפשות לו ולמשפחתו, שיש לה בגוש שורשים עבותים ופירות מתוקים". הר זהב הסביר כי "פרט אחד חסר בדבריך. העובדה שבמשך חודשים 'פורום תקנה' לא זכה לשיתוף פעולה (מצד פרל), ורק בעקבות איומים נוצר ההסכם בין עורכי הדין (כפי שפורסם בתקשורת)".

הוא הוסיף כי בעיניו מדובר בהתחמקות. "אם זו עלילה", כתב לרב היישוב, "ממה חשש להופיע בפניהם ולהציג משנתו? וכן הסכום הרב שניתן כפיצוי מלמדים על כתם, שנושאו אינו ראוי להנהיג את גוש עציון. כאן, אלפי אנשים מקיימים יום יום את הנבואה: 'ושבו בנים לגבולם', פורעים את החוב לנופלי תש"ח, ומבקשים לבנות כאן חברת מופת מהסוג של ימי העיון בתנ"ך, ושל התנדבות ומעשי צדקה וחסד".

עם כל הקושי שבדבר, טען הר זהב, שהיה ראוי אם פרל "היה קם ואומר לציבור: 'לא היה דבר, אלחם על יושרתי, או, חלילה, היה כך וכך, חטאתי, מבקש סליחה'. הציבור היה מעריך אותו יותר על העמידה באור היום, מאשר על ההסתרה בחושך. לדעתי, עדיין ניתן לעשות זאת".

"האם ראוי שפוגע מינית יהיה ראש המועצה של גוש עציון?!"

תושבת אחרת בקיבוץ מתחה גם היא ביקורת על דברי הרב. "האם הדברים של הרב נאמרו כמי שפגש את הנפגעת וישב בצוות הספציפי שדן בתלונה הזו שהכתב טען שהובאה לידיעת 'פורום תקנה'? אם הם נאמרו על דעת זה אז אני מכבדת את העובדה שאתה יודע את העובדות לאשורן, הרבה יותר טוב מאיתנו שניזונים רק מכלי התקשורת. אם הדברים שפורסמו נכונים, הרי לא ראוי שדוידי ישב על כסאו בתפקיד ציבורי עוד דקה אחת", קבעה.

"כרב קהילה וכאיש חינוך אני מצפה שתהיה בדבריך התייחסות לנוראו?ת שבמעשים המיוחסים, ועל כך שגם במשפחות 'טובות' יכולות להיות נפילות"

לדבריה, "האם ראוי שפוגע מינית יהיה ראש המועצה של גוש עציון?! העובדה ששילם לנפגעת עבור טיפולים נפשיים לא אומר ששילם את חובו לציבור, ומי אמר שלא יחזור לפגוע באחרות בשנתיים עד לסיום הקדנציה הנוכחית?! זה נכון שלא הוגשה תלונה, כך קורה במקרים רבים של פגיעות מיניות. אך אם הודה הנאשם במעשיו ושילם לנפגעת הרי המצופה היה שיתפטר מידית וייקח אחריות על מעשיו. אני מסכימה שמשפט שדה לא ראוי והיה ראוי הרבה יותר שדוידי היה מודיע מידית על התפטרותו".

אותה תושבת גם קבלה על כך שקנוהל לא התייחס כלל למעשים החמורים המיוחסים לפרל. "כרב קהילה וכאיש חינוך אני מצפה שתהיה בדבריך התייחסות לנוראו?ת שבמעשים המיוחסים, ועל כך שגם במשפחות 'טובות' יכולות להיות נפילות, ואין במשפחה הטובה, בתפקיד או במעמד שום הגנה מפני לקיחת אחריות אישית. לבי לבי על המשפחה בסבלה, אך עוד יותר לבי לבי על הבחורה הצעירה ומשפחתה שנפגעה".

היא חתמה את דבריה בביקורת נוספת. "כתבת שאם הדברים נכונים, הרי ששילם דוידי את חובו לנפגעת בפיצוי הכספי ובהסכמתו שלא לרוץ בעוד שנתיים לבחירות. אך חשוב שתדע שפגיעה מינית לא באה לידי תיקון לא ב-200 אלף שקלים ולא במיליון. אם הדברים שמיוחסים נכונים הרי מדובר בפגיעה לכל החיים".

(עדכון ראשון: 19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully