וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבל בירושלים דוקר שוטר - שנאבק בו ויורה בו

19.9.2016 / 20:20

בתיעוד נראה המחבל בן ה-20 הולך אחרי שני השוטרים ומתנפל עליהם בדקירות סכין. שוטרת נפצעה קשה מאוד והשוטר, שנאבק במחבל, נפצע בינוני. המשטרה סגרה לכמה שעות עסקים באזור הפיגוע וחסמה את הכבישים

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אביב אירגז

בתיעוד של הפיגוע שאירע הבוקר (שני) בשער הפרחים שבירושלים נראה המחבל, כבן 20, עוקב אחרי שני השוטרים ומסתער עליהם בדקירות סכין. השוטר, בן 47, שנפצע באורח בינוני נאבק במחבל ויורה לעברו. בפיגוע נפצע גם שוטרת בת 39 באורח קשה מאוד. המחבל נורה ונוטרל. השוטרת פונתה לבית החולים שערי צדק כשהיא מורדמת ומונשמת. בתום הניתוח היא אושפזה ביחידה לטפול נמרץ במצב קשה מאוד אך יציב. השוטר פונה לבית החולים הדסה עין כרם.

זמן קצר לאחר הפיגוע, הורה מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי לכל בעלי העסקים באזור לסגור את חנויותיהם. כמו כן, רחוב סולטאן סולימאן שמוביל משער שכם, דרך שער הפרחים, לכיוון הר הזיתים, נחסם לתנועה. ניידות של משטרת התנועה הוצבו בשני צידי הכביש בכדי לחסום אותו.

גורמים במשטרת ירושלים הבהירו כי הדבר נעשה לא כענישה קולקטיבית אלא למטרות חקירה, בין השאר בכדי לפענח את מסלולו של המחבל טרם ביצע את הדקירה ולתשאל את בעלי העסקים באזור. בהמשך צפויה המשטרה לקיים הערכת מצב שבסיומה תתקבל החלטה מתי לאפשר את פתיחת הציר והעסקים.

מהמשטרה נמסר כי ההחלטה מבוססת על שיקולים מבצעיים-חקירתיים-מקצועיים לצורך ביסוס המידע והשלמת חקירת הפיגוע. לאחר הערכת מצב, הוחלט על פריסה מבצעית, תגבור הכוחות ופתיחת הציר והחנויות.

לקריאה נוספת:
מחבל דקר שוטרים בירושלים: פצועה קשה מאוד ופצוע בינוני בשער הפרחים
הטרור נמשך: ניסיון פיגוע במערת המכפלה - שני מחבלים נורו
הצלפים נעלמו, המגנומטרים פורקו: הטרור חזר לי-ם - סידורי האבטחה עדיין לא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטר פעל במהירות וניטרל את המחבל. זירת הפיגוע בשער הפרחים בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בבוקר החנות הייתה פתוחה כרגיל, ואז הגיעו קצין משטרה, לוחם מג"ב ואנשי עירייה ואמרו לסגור", סיפר ווג'די רשק, בעל סופרמרקט בשוק של שער שכם. "מי שלא סגר קיבל דוח. סגרתי את החנות. בסביבות 12 בצהריים כבר פתחתי בחזרה, כי לא חוקי לסגור לנו את העסקים". מאז השוטרים לא דרשו ממנו לסגור בשנית. אולם לדבריו, שכניו שהתעקשו לפתוח נקנסו: "בעל מסעדה פה אמר 'תביאו לי צו בית משפט', הזמינו לו פקחים נתנו כמה דוחות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מאה שנות טרור לא גרמו לנו להיכנע וכך גם הפעם"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, ביקרו מוקדם יותר היום בבתי החולים בירושלים את השוטרים. "יש לנו שוטרים ולוחמים מדהימים שמגנים בגופים על אזרחי ישראל ואני מצדיע להם על כך", אמר ארדן, "אנו מתמודדים עם אויב אכזר שמושפע מהסתה רצחנית. מאה שנות טרור לא גרמו לנו להיכנע וכך גם הפעם - נילחם באויב ונכה בו".

עקב הפיגוע, קטע המפכ"ל את חופשתו. הוא קיים הערכת מצב, ביקורי פצועים, ביקור בזירת הפיגוע ובחן את ההיערכות המבצעית לקראת תקופת החגים. "כולנו, כל משטרת ישראל, עומדת מאחורייך", אמר המפכ"ל לשוטר שניטרל את המחבל. "הנחישות שלך לחתור למגע ולהילחם במחבל עד לניטרול הסכנה גם בהיותך פצוע קשה הצילה את חייך וכנראה גם את חיי השוטרת שהייתה עמך. החתירה למגע מול טרור היא הנורמה המשטרתית ואתה הבאת אותה לידי ביטוי ממשי ולא בפעם הראשונה".

זירת פיגוע דקירה בשער הפרחים, ירושלים. ספטמבר 2016. דוד מיכאל כהן/TPS, מערכת וואלה! NEWS
למחבל תעודת זהות ישראלית. זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוד מיכאל כהן/TPS

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל, אימן כורד, בן 20 מראס אל עמוד במזרח ירושלים המחזיק בתעודת זהות ישראלית, הגיע בשעות הבוקר לאזור שער שכם, כשהוא ככל הנראה מסתיר סכין בבגדיו.

במהלך הבוקר הוא הבחין בשוטרים שהיו בדרכם לתחנת שלם ועקב אחריהם. הוא התקדם לכיוונם במהירות וכשהגיע אליהם שלף סכין ודקר אותם כמה פעמים בפלג גופם העליון. על אף שנפצע, השוטר פעל במהירות, הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל את המחבל. כתוצאה מהירי,נפצע המחבל באורח קשה ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים, כשהוא מורדם ומונשם.

מהמשטרה נמסר: "פעילותו המהירה של השוטר, שבוצעה בנחישות תוך הפגנת אומץ לב ודבקות במשימה, על אף פציעתו הקשה, הביאה לנטרולו של המחבל ומנעה פגיעה באנשי כוחות ביטחון וחפים מפשע נוספים. משטרת ישראל ממשיכה לפעול בכוחות מתוגברים אשר פרוסים לאורך מערב ומזרח העיר. ההערכות המבצעית המוגברת תימשך הן לאורך ימי טרום החג ובמהלכם, למען ביטחון תושבי העיר ומבקריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע בירושלים הוא השביעי ב-72 שעות, וממשיך שורת פיגועים וניסיונות פיגוע מיום שישי, אז ניסה מחבל ירדני לדקור שוטר מג"ב בשער שכם בירושלים. המחבל, סעיד עמר בן 28, נורה על ידי כוח מג"ב ומת במקום.

באותו יום, סמוך לקריית ארבע, ירה כוח צה"ל בשני פלסטינים מכפר בני נעים, נער ונערה בני 17, שניסו לבצע פיגוע דריסה בטרמפיאדה בצומת אליאס. שלושה נערים ישראלים נפצעו קל בעת שנסו מהמקום. מאוחר יותר נהג שעשה דרכו למעלה אדומים שממזרח לירושלים נפצע קל מאבנים ומבקבוק צבע שהושלכו לעבר האוטובוס שבו נסע. הנהג, בן 55, פונה לקבלת טיפול רפואי וכוחות משטרה החלו בסריקת האזור אחר החשודים במעשה.

זירת פיגוע דקירה בשער הפרחים, ירושלים. ספטמבר 2016. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן

בשעות הצהריים המאוחרות ביום שישי נפצע חייל צה"ל בן 19 קל מאוד בפיגוע דקירה בצומת ג'ילבר שבחברון. צוותי רפואה שהיו במקום העניקו לחייל מגדוד 50 של הנח"ל טיפול ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים. המחבל נורה ונהרג.

באפרת נפצע אתמול קצין צה"ל באורח בינוני-קשה בפיגוע דקירה. מחבל שחדר להתנחלות בגוש עציון דקר את החייל, מפקד פלוגה במילואים בשנות ה-20 לחייו, בבטנו. המחבל, בהאא א-דין מוחמד עודה מואדי רחאל בן 20, נורה בראשו ונפצע באורח אנוש. השניים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לקבלת טיפול רפואי.

(עדכון ראשון: 16:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully