וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל השבתת תחנות הרכבת: עומסי תנועה הורגשו ברחבי גוש דן

19.9.2016 / 21:28

סגירת שלוש תחנות הרכבת בתל אביב הובילה ליצירת פקקי תנועה בכבישים במרכז. לפי מוקד התנועה של קול ישראל, עומסים הורגשו בכביש 4 בשני הכיוונים, באיילון צפון ובדרכים נוספות. צפו במפת הפקקים ובדיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

עומסי תנועה הורגשו אחר הצהריים (שני) בעקבות סגירת שלוש תחנות רכבת בתל אביב. אלה נסגרו למשך שמונת הימים הבאים בשל עבודות תשתית נרחבות שייערכו עד יום שלישי, 27 בספטמבר בשעה 05:00. העבודות הן חלק מהיערכות להפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, שעתיד להתחיל לפעול בעוד כשנתיים.

לפי מוקד התנועה של קול ישראל, בכביש 4 לכיוון צפון הורגש עומס מצומת מורשה ועד רעננה מרכז. דרך עכו-נהריה הייתה עמוסה מצומת שומרת ועד נהריה. בכביש החוף לכיוון צפון הורגש עומס תנועה ממחלף חבצלת השרון ועד מחלף ינאי. בכביש 5 לכיוון מזרח הורגש עומס תנועה ממחלף מורשה ועד מחלף ירקון.

בכביש 4 לכיוון צפון הורגש עומס תנועה ממחלף השבעה ועד מחלף גהה. בכיוון הפוך ממחלף גהה ועד מחלף גנות. בדרך איילון צפון הורגש עומס תנועה ממחלף חולון עד מחלף גלילות. איילון דרום הייתה פקוקה ממחלף רוקח ועד מחלף לה גוארדיה, ובהמשך מוולפסון ועד דב הוז. בדרך תל אביב הורגש עומס תנועה ממחלף השבעה עד מחלף ראשון לציון. בדרך אשדוד-אשקלון היה עמוס ממחלף אשדוד עד מחלף שתולים.

מפת הפקקים במרכז הארץ

רכבת ישראל עדכנה כי מאז שעות הבוקר הגיעו לתחנות הרצליה ותל אביב ההגנה כ-25 אלף נוסעים. הנוסעים המשיכו את נסיעתם בכ-300 אוטובוסים שהופעלו על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. במסגרת עבודות התשתית שבוצעו היום, פורקו מסילות הרכבת צפונית לתחנת תל אביב סבידור מרכז, על מנת להקימן מחדש בתוואי חדש שיאפשר את הארכת רציפי הרכבת והכנת תשתית החשמל לרכבות החשמליות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פקקים בנתיבי איילון – עבודות בתחנות הרכבת בתל אביב. מגד גוזני
עומס באיילון, היום/מגד גוזני

משרד התחבורה הודיע כי החל מהיום ולמשך שמונת ימי העבודות, יופעל חדר מצב מיוחד בראשות מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, ובו נציגים של מפעילי התחבורה הציבורית, רכבת ישראל, משטרת ישראל, צה"ל וגורמים נוספים. מטרת חדר המצב היא לעקוב באופן שוטף אחרי פעילות המפעילים ולספק מענה הולם בכל זמן שיידרש.

במהלך ימי העבודות, מציעים משרד התחבורה, משרד הביטחון, צה"ל והנהלת הרכבת, פתרונות תחבורה חילופיים לציבור הנוסעים. פירוט על קווי התחבורה הציבורית הסדירים שיתוגברו במהלך ימי העבודות ניתן לקבל במוקד כל קו (*8787), במוקד רכבת ישראל (5770*), במוקד דן (*3456), במוקד מטרופולין באתר משרד התחבורה, רכבת ישראל והמפעילים השונים.

הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית ורכבת ישראל מתגברות את דרכי ההגעה לנתב"ג מכיוון צפון בתקופת סגירת תחנות הרכבת: בשעות הלילה מופעל שאטל בשני הכיוונים אחת לשעה, בין תחנת הרכבת הרצליה לנתב"ג, כולל עצירה במסוף סבידור בתל אביב. בשעות היום, החל ממחר, יופעל שאטל ישיר בין תחנת הרכבת בהרצליה לנתב"ג, פעמיים בשעה בשני הכיוונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר הסביר בריאיון לאולפן! NEWS את העבודות שהצריכו את סגירת התחנות. "בהמשך לעבודות התשתית שנעשו בשנה וחצי, ייערכו בימים הקרובים עבודות לבנייה מחדש של החלק הצפוני של תחנת סבידור מרכז. כל המסילות מתחנת סבידור ועד הרצליה פורקו, מפרקים את הרציפים, בונים אותם מחדש כשהם רחבים וארוכים יותר". לדבריו, הפועלים מאריכים את הרציפים, בונים כניסה נוספת, מכינים את קו הרכבת מתל אביב להרצליה שיקלוט את הרכבת המהירה לירושלים שתהיה מונעת באנרגיה חשמלית, ולא באנרגיית דיזל כמו היום.

הוא טען כי הרכבת המהירה לירושלים תיסע תוך 28 דקות ותוביל 1,700 נוסעים ב-12 קרונות בכל רכבת. "נבנה מחדש את הרציפים, נחדש את מערכת הכריזה והאיתות", הוסיף. כמו כן, תותקן מערכת שליטה סלולרית ברכבת, טכנולוגיה שקיימת רק בשלוש מדינות בעולם.

על העומסים בדרכים בעקבות ההשבתה, ציין כי "לכל הנוסעים שהשתמשו בתחבורה ציבורית, קרי עד הרצליה או עד תחנת ההגנה, אורגנה תחבורה חלופית מאוד יעילה. יש עומס דווקא למי שנוסע ברכב הפרטי ולא בתחבורה הציבורית ולכן אני קורא לכל מי שנטש את התחבורה הציבורית להשתמש בשאטלים, ובמערכי הנסיעה החלופית".

(עדכון ראשון: 17:04)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פקקים בנתיבי איילון – עבודות בתחנות הרכבת בתל אביב. מגד גוזני
עומס תנועה באיילון/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully